H τεχνολογία μπορεί στις μέρες μας να την εξελίξει την αγορά και να την πάει ένα βήμα παρακάτω, γεγονός που μπορεί να ωφελήσει τόσο τους καταναλωτές, όσο και τους καταστηματάρχες .
Όσο και αν σας φαίνεται οξύμωρο, η μόδα παλιότερα ενδεχομένως να ήταν περισσότερο δημιουργική από σήμερα, υστερούσε όμως στο εμπορικό κομμάτι, καθότι πολλά από τα σημερινά εργαλεία marketing και παρουσίασης προϊόντων παρέμεναν ανεξερεύνητα.
Σήμερα μπορούμε να έχουμε την μόδα κυριολεκτικά στα χέρια μας με την βοήθεια του κινητού και του υπολογιστή μας. Πώς φτάσαμε όμως εδώ;
Φανταστείτε ότι κάνετε μια βόλτα σε έναν εμπορικό δρόμο τον 18ο αιώνα στο Λονδίνο, τι θα βλέπατε;
Θα βλέπατε εντυπωσιακές γυναίκες να φοράνε μακριά φορέματα, πλουμιστά με κορσέδες και διάφορα αξεσουάρ να τα συνοδεύουν (καπέλα διακοσμημένα με μεταξωτές κορδέλες και φτερά) τα καταστήματα δεξιά και αριστερά σας, ισόγεια , με μια πόρτα και έναν billboard παραδίπλα, στο οποίο ήταν γραμμένα τα προϊόντα και ουσιαστικά η ταυτότητα του καταστήματος ήταν η φωνή του καταστηματάρχη.
Για να προσελκύσουν τον κόσμο οι καταστηματάρχες στεκόντουσαν στην είσοδο του καταστήματος και προσκαλούσαν τον κόσμο να μπει στο κατάστημα.
Μέχρι που ο Francis Place, ο οποίος διατηρούσε ένα ραφείο στο Charing Cross του Λονδίνου στα τέλη του 18ο αιώνα, έγινε ο πρώτος που τοποθέτησε μια γυάλινη πρόσοψη μπροστά το κατάστημα του. Σημειώνεται ότι το κατάστημα του Francis Place συνεχίζει να υπάρχει μέχρι και σήμερα!
Η πρώτη βιτρίνα ήταν πολύ διαφορετική από αυτή που βλέπουμε σήμερα, καθότι το τζάμι αποτελείτο από μικρά panels γυαλιού και ουσιαστικά διαφοροποιούταν ότι έκανε το κατάστημα ‘διαμπερές’, μπορούσες δηλαδή να δεις τι περιείχε ο εσωτερικός χώρος χωρίς όμως να προβάλλονται τα προϊόντα στην βιτρίνα.
Η έννοια του “window-shopping” είχε όμως ήδη γεννηθεί!