H ανοιξιάτικη συλλογή του Γιώργου Ελευθεριάδη είναι πολυεπίπεδη, εκλεπτυσμένη και στερείται κλισέ | 0 bovary.gr
H ανοιξιάτικη συλλογή του Γιώργου Ελευθεριάδη είναι πολυεπίπεδη, εκλεπτυσμένη και στερείται κλισέ | 0 bovary.gr
28|02|2018 13:33
SHARE
Y. ELEFTHERIADES

H ανοιξιάτικη συλλογή του Γιώργου Ελευθεριάδη είναι πολυεπίπεδη, εκλεπτυσμένη και στερείται κλισέ


Θα μπορούσαν οι Έλληνες σχεδιαστές να κατακτήσουν τον κόσμο; Αναρωτιέμαι περνώντας απαλά το χέρι μου πάνω από ένα ολομέταξο τοπ στο κατάστημα του Γιώργου Ελευθεριάδη στο Κολωνάκι.

Ναι, θα μπορούσαν, σκέφτομαι σιωπηλά, έχοντας πια «βάλει στο μάτι» αυτό jungle print τοπ, που μπορεί να αναδείξει τέλεια ένα sun kissed δέρμα. Βρίσκομαι εκεί με αφορμή το λανσάρισμα της νέας καλοκαιρινής συλλογής του σχεδιαστή, YESYMPHONY.  

Η κολεξιόν έχει ως κύρια υλικά το βαμβάκι, το μετάξι, τα αραχνοΰφαντα υφάσματα, που έχουν επεξεργαστεί με φροντίδα και προσοχή στην λεπτομέρεια. 

Ο σχεδιαστής αγαπά κάθε έκφανση της γυναίκας. Τη θηλυκότητα, τη γοητεία, τη στιβαρότητα. Τα σχέδιά του στη νέα συλλογή ακολουθούν τις γυναικείες γραμμές σαν απαλό χάδι και μπορούν να φορεθούν με πολλούς τρόπους. Τα Layers και οι πιέτες στα κομμάτια της συλλογής αναδεικνύουν τα πολλά επίπεδα κάθε δραστήριας, τολμηρής γυναίκας.

Η YESYMPHONY SS/18 είναι μια φρέσκια ματιά στις σύγχρονες γυναίκες που θέλουν να νιώθουν άνετα σε κάθε κίνησή τους.

Η διαχρονικότητα της συλλογής, η “γραμματική” του Yiorgos Eleftheriades, είναι πάντα παρούσα επιβεβαιώνοντας την αισθητική και το χαρακτήρα του οίκου. 

Και ένα γρήγορο chat με τον σχεδιαστή...

Η πορεία που έχεις αυτές τις τρεις δεκαετίες είναι πραγματικά αξιέπαινη. Είσαι ένας χαμηλών τόνων σχεδιαστής που προτιμά να εκφράζεται μέσα από τις συλλογές του. Αυτό το ήθος σου μεταφράζεται σε απολαβές (τόσο ηθικές όσο και οικονομικές);

Η ικανοποίηση είναι αρχικά προσωπική, διότι αισθάνομαι καλά  με τον εαυτό μου στο ότι δεν κάνω τίποτε που δεν αποδέχομαι σαν άνθρωπος. Σε σχέση με τον χώρο της μόδας λαμβάνω εκτίμηση για το σύνολο της δουλειάς και συμπεριφοράς μου.
Οι συνεχώς αυξανόμενοι πελάτες μας βρίσκονται στο καλύτερο επίπεδο που θα μπορούσε να έχει ένας δημιουργός  γύρω του. Οι συλλογές μου έχουν παρουσιαστεί σε μερικά από τα καλύτερα περιοδικά, ενώ βρίσκονται σε μερικά από τα καλύτερα καταστήματα εντός και εκτός της χώρας.

Υπάρχει τελικά απάντηση στην ερώτηση «Ποιος ορίζει τη μόδα;» Είναι οι μεγάλοι οίκοι; Είναι οι υφασματέμποροι; Κάποιος άλλος;

Αυτό που είναι μόδα /τάσεις θα έλεγα ορίζεται από τα Μega Brands και τα μεγάλα περιοδικά έντυπα η διαδικτυακά, που στην πραγματικότητα τα προωθούν αφού είναι οι βασικοί πελάτες τους. Γι’ αυτό και οι κριτικές είναι πάντα θετικές -κάτι που δεν θα ήταν το ίδιο αν δημιουργούνταν από σχεδιαστές μικρότερης εμβέλειας. Αυτό είναι ένα σύστημα που υπήρχε πάντα δεν είναι κάτι καινούργιο.  

Ποια είναι τα δεινά του Fast Fashion (που βλέπουμε κυρίως στις οικονομικές αλυσίδες ρούχων) -Είναι πιο ηθικό θεωρείς να γνωρίζουμε ποιος φτιάχνει τα ρούχα μας;

Ναι πιστεύω ότι θα είναι σωστό ο τελικός πελάτης να ενδιαφέρεται γι’ αυτή τη διαδρομή, τον τρόπο που φτιάχνονται τα ρούχα του αλλά και τις συνθήκες των εργαζομένων. Αυτό θα ήταν πολύ θετικό αν συνέβαινε, διότι θα σήμαινε ότι το αγοραστικό έχει κριτική άποψη και παίρνει θέση.

Yiorgos Eleftheriades