Αthens Fashion Film Festival
Αthens Fashion Film Festival
AFFF

Αthens Fashion Film Festival: 6 Έλληνες σχεδιαστές αποκαλύπτονται στη BOVARY


Το πρώτο Αthens Fashion Film Festival είναι γεγονός.

Η μόδα θα συναντήσει τον κινηματογράφο σε μία πραγματική γιορτή που θα λάβει χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών -αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας»- από τις 25 έως και τις 27 Φεβρουαρίου 2019.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα προβληθούν 100 ταινίες (Ντοκιμαντέρ, Μυθοπλασίας, Μικρού και Μεγάλου Μήκους), θα υπάρξουν παράλληλες δράσεις με καλεσμένους διεθνείς προσωπικότητες από τον χώρο της μόδας και του cinema, fashion performance από καταξιωμένους Έλληνες σχεδιαστές, special tributes.

Το Αthens Fashion Film Festival διοργανώνεται από την εταιρεία Athens Cultural Creatives και την Nicole Αλεξανδροπούλου και τελεί υπό την αιγίδα των: Υπουργείου Τουρισμού, Δήμου Αθηναίων, Ιταλικής Πρεσβείας, Δήμου Φλωρεντίας και Ελληνοιταλικού Επιμελητηρίου Αθήνας. 

Το AFFF μας συστήνει την φιλοσοφία του για την μόδα μέσα από το πρόγραμμα του. Μία φιλοσοφία που ενστερνιζόμαστε απόλυτα στη BOVARY.

Η μόδα είναι πολλά περισσότερα από ρούχα και αξεσουάρ. Είναι ένας τρόπος ερμηνείας της πραγματικότητας, ένα μέσο έκφρασης,είναι τρόπος ζωής. Η μόδα του σήμερα έχει ένα όραμα. Μπορεί να μιλήσει στην κοινωνία στην δική της, πολύχρωμη γλώσσα. Και να την αλλάξει. Η μόδα του σήμερα έχει άποψη, έχει συνείδηση και την δύναμη να αλλάξει τον κόσμο του αύριο. Το Αthens Fashion Film Festival έρχεται να μιλήσει για όλα αυτά.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με πολύ δυναμική παρουσία στο χώρο της μόδας, με πολλούς ταλαντούχους και αναγνωρισμένους σχεδιαστές μόδας, οι οποίοι συμμετέχουν στο φεστιβάλ.

Η fashion editor του bovary.gr, Μάρθα Κουμπάνη, ζήτησε από 6 designers να μοιραστούν τις σκέψεις τους για το φεστιβάλ.

Ιωάννα Κουρμπέλα, Ορσαλία Παρθένη, Strepkos Dimitris, Maison Faliakos, Aποστολος Μητρόπουλος, Μιχάλης Πάντος, αποκαλύπτουν πώς θα έμοιαζε το φιλμ της δικής τους ιστορίας μόδας και άλλα πολλά.

Ιωάννα Κουρμπέλα
Ιωάννα Κουρμπέλα

 Στην ερώτηση «αν η δική σας ιστορία μόδας επρόκειτο να γυριστεί σε φιλμ, τι είδους θα ήταν; Τι μήνυμα θα θέλατε να περνάει στον κόσμο που θα την έβλεπε;», η σχεδιάστρια Ιωάννα Κουρμπέλα μοιράστηκε το δικό της όραμα: 

«Θα ήθελα πολύ να έχω την δυνατότητα να παρουσιάσω τον τρόπο που δουλεύω και την μέχρι τώρα πορεία μου στο χώρο της μόδας. Θεωρώ πως θα είχε ενδιαφέρον να παρουσιαστεί με την μορφή ενός ντοκιμαντέρ, το πως μετουσιώθηκε η οικογενειακή επιχείρηση σε σύγχρονο, σχεδιαστικό brand. Επίσης, πώς 3 pret a porter συλλογές και μια υψηλής ραπτικής παράγονται αποκλειστικά στην Ελλάδα από φυσικές πρώτες ύλες και εξάγουν ελληνική αισθητική και ποιότητα σε πάνω από 24 χώρες του εξωτερικού. 

Το ευρύ κοινό δεν γνωρίζει ότι υπάρχει fashion σκηνή στην Ελλάδα γιατί είναι κάτι πολύ σπάνιο. Ο περισσότερος κόσμος επιλέγει ρούχα από ξένους οίκους που παράγονται σε τρίτες χώρες κάτω από εξαντλητικές για τους συνανθρώπους μας συνθήκες. 

Έτσι, το μήνυμα που θα ήθελα να περάσω είναι η ομορφιά της δημιουργίας, η εγχώρια παραγωγή με σκοπό την διατήρηση του κλάδου στην χώρα μας και οι άπειρες δυνατότητες που προσφέρονται σε όποιον έχει διάθεση για δουλειά και όραμα».

Στην ίδια ερώτηση η Ορσαλία Παρθένη τόνισε την ουσία της μόδας που έχει ως κέντρο το ίδιο το άτομο:

«Θα ήθελα να περνάει στον κόσμο το μήνυμα πως οι άνθρωποι είναι το επίκεντρο και όχι η μόδα. Πως τα ρούχα φτιάχνονται για να εξυπηρετούν τις ανάγκες του ανθρώπου. Τον βοηθούν να ζει την καθημερινότητά του όσο το δυνατόν πιο άνετα, τον εμπνέουν να είναι δημιουργικός, παραγωγικός και να μπορεί να χαίρεται τη ζωή του με τους ανθρώπους που αγαπά.  Μερικές φορές τον κάνουν να ονειρεύεται και εξιτάρουν την φαντασία του. Σε καμία περίπτωση όμως δεν του επιβάλουν πως να εκφράζεται και δεν επισκιάζουν την προσωπικότητά του. Το φιλμ θα επικεντρωνόταν στην καθημερινότητα ανθρώπων σε διάφορες πόλεις και με πολύ διαφορετικές ασχολίες να φορούν παρόμοια ρούχα αλλά ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Παράλληλα, θα τους ακολουθούσα και μερικά χρόνια μετά να φορούν κάποια από αυτά τα ρούχα ή παρόμοια γιατί πραγματικά ορίζουν εκείνοι το στιλ τους και επιλέγουν να φορούν αυτό που τους εκφράζει.  Δεν επηρεάζονται από τη μόδα αλλά την ορίζουν».

Ο Απόστολος Μητρόπουλος απάντησε κάνοντας μια ηχήρη δήλωση και με μια δόση χιούμορ:

«Δεν ξέρω ακριβώς τι είδος θα ήταν, αλλά είμαι σίγουρο ότι θα είχε πολύ ωραίο soundtrack, γέλιο, σεξ και πολύ ωραία ρούχα. Το μήνυμα που θα ήθελα να περάσει στον κόσμο βλέποντάς την είναι το FASHION HAS CHANGED, γιατί η μόδα έχει αλλάξει και δεν πρέπει να την παίρνει κανείς στα σοβαρά».

Οι απαντήσεις των σχεδιαστών στο αν υπάρχει ένα fashion film που πραγματικά να τους έχει εμπνεύσει και με ποιόν τρόπο, είχαν ξεχωριστό ενδιαφέρον:

«Απολαμβάνω τις αξιόλογες κινηματογραφικές παραγωγές που σχετίζονται με το αντικείμενο της δουλειάς μου καθώς προσφέρουν έμπνευση και γνώση», αναφέρει η Ιωάννα Κουρμπέλλα «Προσωπικά έχω ξεχωρίσει το ντοκιμαντέρ για την ζωή της Franca Sozzani και την διαφημιστική καμπάνια μια αμερικάνικης casual εταιρίας που συμμετέχει ο Mikhail Baryshnikof. Ξεχωρίζω αυτά τα δύο γιατί παρουσιάζεται η ανθρώπινη πλευρά δυο πολύ αξιόλογων και δημιουργικών προσωπικοτήτων καθώς και ο αντίκτυπος που είχε το έργο τους σε τομείς κοινωνικούς, πέρα από καλλιτεχνικούς». 

«Λατρεύω ό,τι δημιουργεί η Ομάδα Νick Κnight, επειδή πραγματικά τα fashion clips τους έχουν απίστευτη αισθητική» εξομολογείται ο Dimitris Strepkos.

«Ο Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της, του Πίτερ Γκριναγουέι με κοστούμια του Ζαν Πολ Γκοτιέ. Η αισθητική της ταινίας σε συνδυασμό με τη μουσική και τα ρούχα των πρωταγωνιστών είναι τόσο διαχρονικά και μοντέρνα, που πάντα σου δίνουν την έμπνευση για κάτι καινούριο» μας λέει ο Απόστολος Μητρόπουλος.

Ορσαλία Παρθένη
Ορσαλία Παρθένη

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα ώστε η μόδα να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον, όπως π.χ, η κατάργηση της γούνας από μεγάλους οίκους και η στροφή προς τη βιωσιμότητα. Τι άλλο θα αλλάζαν οι Ελληνες fashion designers σε αυτό το κομμάτι;

H Ορσαλία Παρθένη στέκεται στην ποιότητα και την διαχρονικότητα ως αποτέλεσμα: «Θα ήθελα να επιμείνω στο slow fashion.  Πιστεύω πως το κάθε ρούχο πρέπει να φτιάχνεται για να φοριέται τουλάχιστον για τα επόμενα 5 χρόνια. Πρέπει να είναι ποιοτικό πάνω από όλα και παράλληλα να αποτελεί μια διαχρονική πρόταση.  Δυστυχώς η μόδα κατά το εμπορικό της ημερολόγιο, ανανεώνεται τουλάχιστον 2-4 φορές το χρόνο.  Αυτή η ταχύτητα εναλλαγής ευτελίζει την αξία του ρούχου, του δίνει μια πολύ μικρή εμπορική διάρκεια και σε πολλές περιπτώσεις το ρούχο καταλήγει στα σκουπίδια ή αποτεφρώνεται.  Δεν μας χρειάζονται τόσα ρούχα.  Η υπερκατανάλωση της εικόνας μέσα από της νέες τεχνολογίες μας κάνουν όλο και πιο άπληστους για τα νέα trends και μας οδηγούν στην απαξίωση.  Αν θα άλλαζα κάτι θα ήταν να βάλω φρένο σε αυτήν την ταχύτητα αλλαγής της μόδας».

 

Η έμπνευση των σχεδιαστών δεν έχει όρια, και το AFFF πραγματικά τους ενέπνευσε. Στην ερώτηση αν μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα ρούχο εμπνευσμένο από το A.F.F.F. πως θα έμοιαζε αυτό; Aπό τι υλικό θα ήταν φτιαγμένο; Σε τι στιλ και ύφος; Που θα μπορούσε κανείς να το φορέσει; μας απάντησαν:

«Τα υλικά θα ήταν μαλλί και ξύλινες λεπτομέρειες, θα ήταν στιλ boho και κατάλληλο για ένα red carpet εναλλακτικού σινεμά» λέει ο Dimitris Strepkos.

«Είναι το ρούχο που θα δείτε στις 25/2 και το οποίο σχεδίασα για το συγκεκριμένο event» αποκαλύπτει ο Απόστολος Μητρόπουλος «Ένα μακρύ φόρεμα, που να θυμίζει τις Καρυάτιδες του Ερεχθείου με ένα σύγχρονο αρχαιοελληνικό εμπριμέ ύφασμα και Ελληνικά χρώματα». 

Απόστολος Μητρόπουλος
Απόστολος Μητρόπουλος

Στην φιλοσοφία του ΑFFF αναφέρεται πως μόδα δεν είναι μόνο ρούχα, αξεσουάρ, αντικείμενα. Με ποιον άλλο τρόπο θα επιλέγατε να εκφράσετε την δική σας οπτική της μόδας και έμπνευση αν όχι μέσα από αυτά;

Οι Maison Faliakos αγαπούν την τέχνη όσο τίποτα άλλο, με το σχεδιαστικό δίδυμο να μοιράζεται: «Μέσω της τέχνης! Ήταν, είναι και φυσικά θα παραμείνει και θα εξελίσσεται ως ένας οίκος ταυτόσημος με όλες τις εκφάνσεις της τέχνης».

Η τέχνη όμως κρύβεται πίσω και από τις σκέψεις του ΜΙχάλη Πάντου: «Δημιουργώντας μία live performance από επίλεκτους Έλληνες Σχεδιαστές Ρούχων και Αξεσουάρ, προσπαθώ να μεταδώσω μία γεύση και μία αίσθηση της μόδας, της Ελλάδας του σήμερα».

Με αφορμή το Εthical Fashion/Πράσινη Μόδα, ρωτήσαμε τους Ελληνες fashion designers, με ποιο τρόπο πιστεύου πως θα μπορούσε ο απλός πολίτης και καταναλωτής να συνδράμει σε μια πιο πράσινη μόδα;

«Στο Maison Faliakos είμαστε πολύ ευαισθητοποιημένοι και ενεργοί σε τέτοιου είδους ζητήματα. Με αφορμή την κεντρική ομιλία μας στο παγκόσμιο συνέδριο για τη βιωσιμότητα στη μόδα «Crafting the Future», το οποίο οργανώθηκε από το British Council Greece, κάναμε μία ανάλυση για το πώς ένας οίκος υψηλής ραπτικής μπορεί να λειτουργεί με βάση τη βιωσιμότητα. Ως καταναλωτές όμως, όλοι μας μπορούμε και οφείλουμε να συνδράμουμε, αξιοποιώντας με εποικοδομητικό τρόπο τις δεξιότητες μας στο upcycling και ψωνίζοντας με συναίσθηση των πραγματικών μας αναγκών, με προτεραιότητα στην ποιότητα και στην αγάπη για τα «πραγματικά» ρούχα, τα κομμάτια εκείνα που θα δώσουν προστιθέμενη αξία στην «ντουλάπα» της ζωή μας».

«Με σωστή ενημέρωση και αφύπνιση!» μας εξηγεί ο Μιχάλης Πάντος «Και κατόπιν με ενεργή παρουσία!» 

 

Maison Faliakos
Maison Faliakos

Πως μπορεί μια ταινία μόδας να αφηγηθεί μια ιστορία με κοινωνικό περιεχόμενο;

«Για εμάς, η μόδα υπάρχει πάντα σε πλήρη συνάρτηση με τις εκάστοτε κοινωνικοπολιτικές αλλαγές και ανακατατάξεις. Οφείλει λοιπόν να έχει και κοινωνικό περιεχόμενο. Ένα ζωντανό παράδειγμα για εμάς θα μπορούσε να είναι μία οικογένεια, η οποία ράβεται και φοράει δημιουργίες του οίκου για πάνω από 30 χρόνια. Οι τρεις διαφορετικές γενιές γυναικών της οικογένειας αυτής αντικατοπτρίζουν κοινωνικές αλλαγές, διαφορετικά lifestyles, ήθη και έθιμα, κουλτούρες και διαφορετικές θέσεις στην κοινωνία μας» μας λέει το δίδυμο του Maison Faliakos

«Όπως ακριβώς θα δούμε στο 1ο ATHENS FASHION FILM FESTIVAL!!!», αναφέρει κάθετος ο Μιχάλης Πάντος.

Ένα θέμα που θίγει το A.F.F.F μέσα από τις δράσεις του είναι το πώς επιβιώνουν οι γυναίκες στο χώρο της μόδας και των τεχνών. Εσείς πιστεύετε ότι οι γυναίκες σε αυτούς τους χώρους υφίστανται αδικίες; Τι θα  μπορούσε να αλλάξει;

«Στη μόδα ισχύει ό,τι και σε άλλα επαγγέλματα. Από την άλλη πλευρά, είναι ένα πεδίο ‘γυναικοκρατούμενο’ θα έλεγα. Συνεπώς θα σας αντιστρέψω την ερώτηση, αναφορικά στα δύο φύλα» καταλήγει ο Μιχάλης Πάντος.

Μιχάλης Πάντος
Μιχάλης Πάντος