Τι πρέπει να κάνει ένα νέο fashion brand πριν βγει στην ελληνική αγορά -H Μία Ευγενειάδου εξηγεί | 0 bovary.gr
Τι πρέπει να κάνει ένα νέο fashion brand πριν βγει στην ελληνική αγορά -H Μία Ευγενειάδου εξηγεί | 0 bovary.gr
29|07|2019 11:26
SHARE
ΜΙΑ ΕΥΓΕΝΕΙΑΔΟΥ

Τι πρέπει να κάνει ένα νέο fashion brand πριν βγει στην ελληνική αγορά -H Μία Ευγενειάδου εξηγεί


Όλα ξεκινούν την στιγμή που ένα showroom επιλέγει να φιλοξενήσει μία συλλογή.

Ο σχεδιαστής της συλλογής επιλέγεται για την αυθεντικότητά του -το clear brand DNA όπως συνηθίζουμε να λέμε- και γιατί η ομάδα του εκάστοτε showroom πιστεύει ότι η συλλογή θα έχει εμπορική επιτυχία στην τρέχουσα αγορά.

Τι προυποθέσεις χρειάζονται όμως για να τοποθετηθεί ένας σχεδιαστής ή ένα designer brand σε ένα showroom και κατ’ επέκταση στην αγορά;

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά αριθμητικά μεγέθη. Κάθε συλλογή αποτελείται από διαφορετικά ρούχα ή σχέδια όπως είναι η εμπορική τους ορολογία -τοπ, παντελόνια, φορέματα, παλτό κτλ. Όλη αυτή η ποικιλία των σχεδίων πρέπει να μπορεί να σταθεί σε κάθε περίπτωση και ως μεμονωμένο σχέδιο αλλά παράλληλα να συνδυάζεται με άλλα σχεδια της συλλογής του σχεδιαστή. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα φοριούνται συνδυαστικά αλλά ότι πρέπει να δημιουργούν ένα ενιαίο σύνολο, σαν κομμάτια ενός παζλ που ταιριάζουν απόλυτα συμπληρώνοντας το ένα το άλλο. Αυτή είναι και η ιδέα μίας συλλογής γενικότερα. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να υπάρχει ένας ικανοποιητικός αριθμός από σχέδια με ποικιλία ειδών, ώστε όταν παρουσιάζονται στον πιθανό αγοραστή της συλλογής να είναι ικανοποιητική και η επιλογή του πελάτη. Συνήθως οι μικρές συλλογές καλό είναι να αποτελούνται από 35-45 τεμάχια, ώστε να μπορεί ο πελάτης να έχει αρκετές επιλογές. Ικανοποιητικός πρέπει να είναι και ο αριθμός των χρωματικών επιλογών που αφορούν την κατασκευή του κάθε σχεδίου.

Βασικό αριθμητικό μέγεθος είναι και το κοστολόγιο κάθε ρούχου καθώς και ο μέσος όρος τιμής που βγαίνει η συλλογή, ώστε να υπάρχει πολύ σωστός συσχετισμός μεταξύ προιόντος και αγοραστικής ικανότητας. Για αυτό θα πρέπει το κοστολόγιο να γίνεται πολύ προσεκτικά λάμβάνοντας υπόψιν όλες τις παραμέτρους. Γενικά η κοστολόγηση είναι μία πολύ μεγάλη ενότητα η οποία ίσως πρέπει να αναλυθεί εκτενέστερα.

Όλα τα  σχέδια έχουν τεχνικά χαρακτηριστικά όπως η εφαρμογή -όταν κάποιος φοράει το ρούχο- η αίσθηση κομψότητας του υφάσματος, ο υψηλού επιπέδου σχεδιασμός του, που δημιουργούν μια επίδραση σε αυτόν που το φοράει, μια εμπειρία πρωτόγνωρη και ξεχωριστή.

Επιπλέον, η σχεδιαστική αυθεντικότητα πάντα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα. Αυτή η ποιοτική παράμετρος, της αυθεντικότητας σε συνδυασμό με την αναταγωνιστικότητα είναι η πιο σημαντική ποιοτική παραμέτρος για να επιλέξει ένα showroom μία συλλογή. Τη συλλογή πρέπει να συνοδεύουν κάποια πολύ σημαντικά εργαλεία, όπως ένα πολύ καλό φωτογραφικό υλικό, το lookbook όπως λέμε, το χρωματολόγιο, colorcard με όλα τα εναλλακτικά χρώματα που προτείνει ο σχεδιαστής για την ερχόμενη σεζόν καθώς και το λεγόμενο line sheet -ενημερωτικό δελτίο χονδρικής πώλησης το οποίο είναι ένα τεχνικό εργαλείο. Πρόκειται συνήθως για ένα φύλλο excel που αποτελείται από ένα τεχνικό σχέδιο (σκίτσο), την ποικιλία των διαθέσιμων χρωμάτων και μεγεθών, την τιμή της χονδρικής και την προτεινόμενη λιανική τιμή. 

Ενα πολύ σημαντικό ποιοτικό χαρακτηριστικό είναι το πόσο σωστά απευθύνεται η συλλογή στην αγορά ώστε να καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες που να παρακινούν τον αγοραστή να κάνει τοποθέτηση της συλλογής στο κατάστημα του εφόσον πιστεύει ότι θα την πουλήσει. Για το σκοπό αυτό η συλλογή πρέπει να επικοινωνηθεί πολύ σωστά στον πελάτη. Με αυτό τον τρόπο θα την κατανοήσει και θα την πουλήσει καλύτερα. Και καλό θα είναι να έχει μελετήσει ο σχεδιαστής συλλογές που να απευθύνονται στο αντίστιχο target group, ώς προς τα αναταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα για να προκύψουν έτσι πιο εύκολα τα δικά του.
Είναι πολύ μεγάλης σημασίας ο σχεδιαστής να έχει ένα πλάνο παραγωγής διασφαλισμένο ώστε να μπορεί να δεσμευθεί για την ποιότητα, την ποσότητα της δουλειάς του. Αυτό σημαίνει να έχει κλεισμένη ομάδα παραγωγής καθώς και πρώτες ύλες ώστε να παραχθούν σωστά και στους χρόνους και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν συμφωνηθεί. Επιπλέον θα πρέπει οικονομικά να μπορεί να στηρίξει τουλάχιστον τρεις συλλογές σε διαδικασία δειγματισμού ώστε να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα και εικόνα της αγορας συνολική ως προς τη συλλογή.

Τέλος, οι σχεδιαστές πρέπει να παρουσιάσουν τις συλλογές τους στην ομάδα του showroom, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που θα προσπαθήσουν να τις πουλήσουν. Το κομμάτι αυτό της διαδικασίας είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς αποτελεί το τελευταίο τεστ πριν την παρουσίαση της συλλογής στους αγοραστές. Η παρουσίαση στην ομάδα του showroom είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση της συλλογής και για περαιτέρω πώλησή της.

Η Μία Ευγενειάδου είναι founder του Showrοom10 και του fashionwellness.gr