Αυτός είναι ο οίκος που ξεπέρασε τον Gucci και ανέβηκε στην κορυφή με τα δημοφιλέστερα brands
Το brand που ξεπέρασε σε δημοφιλία τον οίκο Gucci κουβαλάει έναν αιώνα ιστορίας.
Τον Αύγουστο που μας πέρασε, ο οίκος Gucci, με τις πωλήσεις του να έχουν αυξηθεί κατά 39,3% σε σύγκριση με το 2016 και με τα προϊόντα του να είναι στη λίστα με τα 10 καλύτερα, ανακηρύχτηκε ως το πιο hot brand του πλανήτη.Αυτό ίσχυε για το δεύτερο τρίμηνο του 2017, δηλαδή από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο. Τώρα ένα νέο brand που ανεβαίνει στη λίστα του Business of Fashion και της Lyst έρχεται από την Ισπανία.
Mετά από μια μελέτη σε πέντε εκατομμύρια προϊόντα και 12.000 brands - συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων, των ποσοστών αναζήτησης στο διαδίκτυο και της γνώμης των καταναλωτών- τα σάιτ της μόδας Business of Fashion και Lyst έβγαλαν την εκλεκτή δεκάδα και τον «νικητή της βραδιάς».
Ο οίκος Gucci έπεσε από την κορυφή, παίρνοντας τη δεύτερη θέση, αλλά έχει πληροί όλες τις προυποθέσεις για να ανέβει ξανά- πρόσφατα λάνσαρε σειρά με έπιπλα και είδη σπιτιού ενώ ανακοίνωσε και συνεργασία με τον Dapper Dan.
Αυτό που παρατηρείται, γενικά, είναι ότι μεγάλη άνοδο γνωρίζουν τα street style brands με έμφαση αυτά που δημιουργούν ρούχα που απευθύνοντα στη γενιά Ζ-τη γενιά μετά τους millenials. Η πιο εντυπωσιακή ένταξη στη λίστα είναι αυτή του streetwear brand Off-White (που ανήκει στον σχεδιαστή, παραγωγό και Dj Virgil Abloh) από την 34η θέση στην 3η θέση της λίστας (λογικό αν σκεφτείτε ότι τριπλασίασε τα κέρδη του σε σχέση με την περσινή χρονιά) εκτοπίζοντας από το Top 10 τα ρούχα του Kanye West με την επωνυμία Yeezy (στην προηγούμενη λίστα βρίσκονταν ανάμεσα στους 5 πρώτους).
Aυτή είναι η δεκάδα με τα τοπ brands αυτή τη στιγμή
Balenciaga Gucci Off-White Vetements Givenchy Valentino Saint Laurent Stone Island Moncler Raf Simmons
Ο οίκος Βalenciaga
Ιδρύθηκε από τον σχεδιαστή Cristobal Balenicaga το 1919, όταν άνοιξε την πρώτη του μπουτίκ στο Σαν Σεμπαστιάν της Ισπανίας. Αργότερα εξαπλώθηκε σε Μαδρίτη και Βαρκελώνη και, μετά, σε όλο τον κόσμο. Σήμερα βρίσκεται υπό την ιδιοκτησία του γαλλικού κολοσσού της μόδας Kering.Η βασιλική οικογένεια της Ισπανίας επέλεγε τις δημιουργίες του, αλλά μετά τον εμφύλιο πόλεμο τον ανάγκασαν να κλείσει το μαγαζί του, οπότε και μεταφέρθηκε στο Παρίσι.
Οι φούστες φραμπαλά υπήρξαν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά του κομμάτια ενώ, μέχρι σήμερα, συνεχίζει να δημιουργεί κομμάτια που συνδυάζουν τη θηλυκότητα με τα πρωτοποριακά, ογκώδη σχήματα. Στα 60's, ο οίκος ήταν πρωτοπόρος στη χρήση υφασμάτων: χρησιμοποιούσε βαριά υφάσματα και έντονα χρώματα. Ανάμεσα στις χαρακτηριστικές δημιουργίες που ξεχώριζαν ήταν οι γιακάδες που προεξείχαν από το λαιμό ώστε να δημιουργούν το εφέ του κύκνου, αλλά και τα κοντά μανίκια («bracelet μανίκια).
Την ίδια εποχή σχεδίασε και το νυφικό της Βασίλισσας Fabiola του Βελγίου. Υπάρχει μάλιστα μια ιστορία ότι η Τζάκι Κένεντι θύμωνε με τον Τζον Κένεντι για τη συνήθεια του να αγοράζει ακριβές δημιουργίες του σχεδιαστή γιατί σκεφτόταν ότι ο αμερικανικός λαός θα θεωρούσε τις αγορές του σπατάλη κατά του κράτους.
Από το δημιουργικό τμήμα του οίκου έχουν περάσει ονόματα όπως ο Oscar de la Renta (1949), ο Andre Courreges (1950), ο Emanuel Ungaro (1958), αλλά και ο Hubert de Givenchy οι οποίοι πριν λανσάρουν τα δικά τους brands και εμπορικοποιήσουν το όνομά τους υπήρξαν σχεδιαστές του οίκου.
Σήμερα καλλιτεχνικός διευθυντής και υπεύθυνος για τις συλλογές του οίκου είναι ο Γεωργιανός σχεδιαστής Demna Gvasalia συνεχίζοντας δυναμικά την παράδοση του οίκου και επενδύοντας στις δύο βασικές του αξίες: την πρωτοπορία και την αντισυμβατικότητα.