Ypodomes.com
Ypodomes.com
26|04|2017 13:19
SHARE
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Μάθαμε πώς θα λειτουργούν οι μπάρες του Μετρό -Τι πρέπει να κάνεις για να περάσεις


Όποιος ταξιδεύει καθημερινά ή συχνά με το Μετρό, γνωρίζει ότι μπορεί να περάσει ανάμεσα από τις μπάρες που έχουν εγκατασταθεί χωρίς να κάνει κάτι διαφορετικό από ότι έκανε μέχρι τώρα (αφού δεν είναι ακόμη σε λειτουργία). 

Υπάρχουν ορισμένοι επιβάτες όμως, που δεν ταξιδεύουν συχνά και όταν φτάνουν στις μπάρες, κοντοστέκονται αμήχανα, μη γνωρίζοντας τι να κάνουν.

Επικοινωνήσαμε λοιπόν με το Μετρό, για να μας πει πώς ακριβώς θα δουλέψουν οι μπάρες, αλλά δεν είχαμε καμία τύχη, καθώς η μοναδική υπάλληλος που καταφέραμε να βρούμε μας είπε -αρκετά φωναχτά- να καλέσουμε το τηλεφωνικό κέντρο, στο οποίο δεν απάντησε κανείς. Ευτυχώς, ο δημοσιογράφος του Ypodomes.com, Νίκος Καραγιάννης έχει κάνει ήδη την έρευνα σχετικά με τη λειτουργία των μηχανημάτων και γράφει:

Οι μπάρες που έχουν τοποθετηθεί είναι σχετικά χαμηλές όμως όταν θα λειτουργούν ανάμεσα στα ογκώδη μηχανήματα θα υπάρχουν γυάλινες θύρες που θα φτάνουν περίπου στο 1,70 ύψος.

Οι θύρες για να ανοίξουν θα πρέπει ο επιβάτης να τοποθετεί το εισιτήριο του ή την "έξυπνη" κάρτα του στο ειδικό σημείο που υπάρχει μπροστά σε κάθε μηχάνημα για να μπορεί να εισέλθει στο δίκτυο του Μετρό. 

Ypodomes.com
Ypodomes.com

Για να γίνει αυτό είτε θα πρέπει η κάρτα (που θα μοιάζει με τις πιστωτικές κάρτες) να είναι "φορτισμένη" με χρήματα τα οποία θα αφαιρούνται, είτε θα αναγνωρίζει αν πρόκειται για κάρτα απεριορίστων διαδρομών εβδομαδιαίας, μηνιαίας ή μεγαλύτερης διάρκειας.

Σε περίπτωση που δεν συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω οι θύρες δεν θα ανοίγουν, ενώ θα είναι αδύνατο να περάσει ο επίδοξος επιβάτης μέσα στο δίκτυο καθώς και δίπλα από τα μηχανήματα θα υπάρχουν υψωμένα εμπόδια. Με το ίδιο σύστημα ο επιβάτης θα εξέρχεται από το δίκτυο του Μετρό επιδεικνύοντας την κάρτα ή το εισιτήριο του για να μπορεί να βγει από το σταθμό.

Οι "μπάρες" θα αναγνωρίζουν και τα απλά χάρτινα εισιτήρια (που θα διαφέρουν από αυτά που χρησιμοποιούμε σήμερα) που θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν οι επιβάτες που δεν χρησιμοποιούν το δίκτυο συγκοινωνιών της Αθήνας.

Με αυτό τον τρόπο στον ΟΑΣΑ και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θεωρούν ότι θα λύσουν αποτελεσματικά το φαινόμενα της εισιτηριοδιαφυγής και θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία που μέχρι σήμερα είναι αδύνατο να έχουν.

Στις συγκοινωνίες της Αθήνας υπολογίζεται ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των επιβατών χρησιμοποιεί τα μέσα μεταφοράς είτε με μειωμένο εισιτήριο (μαθητές, σπουδαστές, ανώ των 65, κ.α.) είτε με μηδενικό εισιτήριο (άνεργοι κ.α.) χωρίς όμως αυτό το ποσοστό να είναι εξακριβωμένο και κυρίως χωρίς να γνωρίζει ο ΟΑΣΑ τι του κοστίζει.

Με την εφαρμογή του "έξυπνου" ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα μπορέσει για πρώτη φορά να γίνει κοστολόγηση του "δωρεάν" και του μειωμένου κόστους μέσα από την κάρτα επιβίβασης που θα περιέχει τσιπάκι μνήμης και θα καταγράφει τις μετακινήσεις και με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει ο ΟΑΣΑ να υπολογίσει και να χρεώσει αντίστοιχα (το Υπουργείο Εργασίας ή άλλους φορείς) και να διεκδικεί τα χρήματα από την κοινωνική πολιτική, όπως άλλωστε γίνεται σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.

Επίσης για πρώτη φορά θα υπάρξουν ακριβή, αξιόπιστα στοιχεία για την κίνηση των σταθμών, των επιβατών και των εσόδων και θα βοηθήσει τον ΟΑΣΑ στο σχεδιασμό των υπηρεσιών αλλά και να βλέπει που χρειάζεται ενίσχυση αλλά και στο σχεδιασμό διαφημίσεων στους σταθμούς και για χρήση εμπορικών δραστηριοτήτων.

Πηγή: Ypodomes.com