Τι να δεις στην πόλη; Οι 10+1 παραστάσεις που παίζονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στα αθηναϊκά θέατρα
Έντεκα παραστάσεις που παίζονται στα αθηναϊκά θέατρα της πόλης κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Ποιες ξεχωρίσαμε.
Τα τελευταία χρόνια η Αθήνα δεν κοιμάται, ούτε εφησυχάζει σε ότι αφορά τις θεατρικές παραστάσεις που παρουσιάζονται κάθε σεζόν τραβώντας το ενδιαφέρον του κοινού. Ακόμα και τις πιο «ήσυχες» ημέρες της βδομάδας, όπως είναι η Δευτέρα και η Τρίτη τον θεατρικό παλμό της πόλης κρατούν «ζωντανό» οι παραστάσεις. Άλλωστε, αυτές τις δύο ημέρες της βδομάδες παίζονται αξιόλογες παραστάσεις που καταφέρνουν να γίνουν sold out. Πρόκειται για παραγωγές υψηλού επιπέδου, προσεγμένες, με καλλιτέχνες που έχουν χτίσει το δικό τους κοινό και πρωταγωνιστές που βρίσκονται στην καλύτερη φάση της δημιουργικής τους πορείας.
Είναι εκείνες οι παραστάσεις που δεν «γεμίζουν» απλώς ένα κενό στο πρόγραμμα της εβδομάδας, αλλά διεκδικούν επί ίσοις όροις τη θέση τους ανάμεσα στα μεγάλα θεατρικά γεγονότα της σεζόν. Από σύγχρονα έργα που μιλούν για τις αγωνίες του σήμερα, μέχρι κλασικά κείμενα σε νέες, φρέσκες αναγνώσεις, οι επιλογές των early-week βραδιών αποπνέουν ποιότητα, τόλμη και σεβασμό προς το κοινό.
Γι’ αυτό και η θεατρική Αθήνα της Δευτέρας και της Τρίτης έχει αποκτήσει τον δικό της φανατικό κύκλο θεατών: ανθρώπους που αναζητούν καλές ερμηνείες, δυνατές στιγμές, ουσιαστικό λόγο και υποδειγματική σκηνοθεσία, χωρίς τον θόρυβο και τη βιασύνη του Σαββατοκύριακου. Ένα μικρό, πολύτιμο θεατρικό «διάλειμμα» μέσα στη ρουτίνα της εβδομάδας - και συχνά μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της σεζόν.
Ξεχωρίσαμε έντεκα θεατρικές παραστάσεις που παίζονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Μαρίκα με είπανε -Μαρίκα με βγάλανε
Η μουσικοθεατρική παράσταση «Μαρίκα με είπανε -Μαρίκα με βγάλανε» σε κείμενα Οδυσσέα Ιωάννου, μουσική σύνθεση και ενορχήστρωση του Γιώργου Ανδρέου, και σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ Αστέρη Πελτέκη, μετά από μία ιδιαίτερα επιτυχημένη διαδρομή στη Μονή Λαζαριστών του Κρατικού Βορείου Ελλάδος τον περασμένο χειμώνα, παρουσιάζεται στο Embassy Theater κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Υπόθεση: Οι δύο σημαντικές γυναικείες μορφές – οι δύο θρυλικές Μαρίκες του ρεμπέτικου τραγουδιού - η Μαρίκα Παπαγκίκα και η Μαρίκα Νίνου, συναντιούνται, για να διηγηθούν, να ερμηνεύσουν και να δώσουν ζωή σε γεγονότα που έζησαν και σε άλλα, που δεν έζησαν αλλά που θα μπορούσαν να είχαν συμβεί εκείνες τις αγρίως ρομαντικές εποχές, που όλα ήταν πιθανά.
Όλα συνέβησαν τότε, στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, όταν ο κόσμος άλλαξε ξαφνικά και έγινε - από ασπρόμαυρος - έγχρωμος, όταν οι κοινωνίες «άνοιξαν» τα παράθυρα σε νέες ιδέες και σε νέα καλλιτεχνικά πρότυπα, ενώ παράλληλα, γεννούσαν νέες συναρπαστικές συνθήκες και προοπτικές, κοινωνικές και καλλιτεχνικές. Οι Ελληνίδες ερμηνεύτριες του τραγουδιού μας, έδωσαν την μάχη για την ιδιωτική όσο και την δημόσια εικόνα τους, για την γυναικεία αξιοπρέπεια, για το δικαίωμα τους στον αυτοκαθορισμό, «σηκώθηκαν από την καρέκλα και στάθηκαν στο πάλκο όρθιες» (λέγεται πως η Μαρίκα Νίνου σηκώθηκε πρώτη απ’ όλες).
Ερμηνεύουν: Γιώτα Νέγκα, Κορίνα Λεγάκη Αφηγήτρια: Νικολέττα Καρρά
Άγριοι στο θέατρο Τζένη Καρέζη
Μετά την πολύ θερμή υποδοχή του κοινού, οι «Άγριοι» του Γιώργου Παλούμπη εισβάλλουν και πάλι στη σκηνή του θεάτρου Τζένη Καρέζη.
Υπόθεση: Ένα απόγευμα, κάπου στην Κυψέλη το 2025, στο διαμέρισμα του διακεκριμένου καθηγητή Νίκου Λεοντή.
Αυτός και οι καλεσμένοι μεταπτυχιακοί φοιτητές του, Μαρία και Δημήτρης, γοητευμένοι από την ανάγνωση της νέας του μελέτης, πίνουν, ονειρεύονται και αγωνιούν για ένα καλύτερο μέλλον. Εκστασιασμένοι, ότι είναι μάρτυρες ενός νέου μανιφέστου, ή ακόμα και ενός καινούργιου ριζοσπαστικού κινήματος, πιστεύουν ότι η εργασία του καθηγητή τους μπορεί να προκαλέσει κοινωνική και οικονομική ανατροπή.
Στο φαινομενικά ήρεμο απόγευμα, όμως, η ανατροπή θα έρθει από τους ίδιους. Το παιχνίδι αρχίζει, φήμες και διαδόσεις ανασύρονται και τα ταπεινά ένστικτα αρχίζουν να κατευθύνουν τα πρόσωπα σε πράξεις και αποφάσεις χωρίς επιστροφή. Τα όρια που χωρίζουν το καλό απ’ το κακό θολώνουν. Ο λόγος καταργείται. Τα προσχήματα καταρρέουν. Ο κανιβαλισμός και η βία αποκτούν πρόσωπο.
Έφτασε η ώρα της αλήθειας; Πώς κι από ποιόν θα αποδοθεί η δικαιοσύνη τώρα;
Η Μαρία, ο Δημήτρης και ο Νίκος Λεοντής, η γειτόνισσα Ελένη και οι δύο επισκέπτες. Ποιοι είναι οι άγριοι; Ποιοι τα θύματα και ποιοι οι θύτες;
Και ο σώζων εαυτόν σωθήτω.
Hotel Amour στο θέατρο Ακροπόλ
Το “Hotel Amour”, το νέο πρωτότυπο μιούζικαλ των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη, σε σκηνοθεσία Σμαράγδας Καρύδη, παίζεται κάθε Δευτέρα & Τρίτη στο Θέατρο Ακροπόλ.
Το “Hotel Amour”, ανοίγει την αυλαία, ανάβει τα φώτα και σας υποδέχεται διακριτικά κι εχέμυθα σε μια νύχτα αλλιώτικη απ’ τις άλλες, σε μια νύχτα όπου όλα επιτρέπονται.
Ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής στην καρδιά της Αθήνας φιλοξενεί τέσσερα ετερόκλητα ζευγάρια με τις κρυφές επιθυμίες, τις φαντασιώσεις και τις προσδοκίες τους. Θέτει απενοχοποιημένα και με χιούμορ το θεμελιώδες ερώτημα: τί είναι τέλος πάντων το σεξ, ποια βαθιά ανάγκη μας έρχεται να εξηγήσει και με τί κόστος;
Το “Hotel Amour” είναι ένα σύγχρονο, ελληνικό πρωτότυπο μιούζικαλ που εξερευνά με ευαισθησία και ειλικρίνεια την επιθυμία, τον έρωτα και τη φθορά του, το σεξ και την αμηχανία του, αλλά και τη βαθιά ανάγκη όλων μας για επαφή. Με φόντο ένα σκηνικό απόλυτης ελευθερίας, και υπό τους ρυθμούς μιας εκρηκτικής ζωντανής ορχήστρας, μετατρέπει την παρακμή σε ποίηση και το τραγούδι σε καταφύγιο.
Παίζουν: Κατερίνα Παπουτσάκη, Γιώργος Παπαγεωργίου, Χαρά Κεφαλά, Ιβάν Σβιτάιλο Φοίβος Ριμένας, Γιλμάζ Χουσμέν, Βασίλης Μηλιώνης, Αλεξάνδρα Κολαΐτη
Ο «Αμερικανός Βούβαλος» στο θέατρο Σημείο
Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί το εμβληματικό έργο του David Mamet, Αμερικάνικος Βούβαλος, στη σκηνή του Θεάτρου Σημείο κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Ένα έργο-ορόσημο της σύγχρονης αμερικανικής δραματουργίας, που φέρνει στο φως τη γυμνή αλήθεια ενός κόσμου σε ηθική κατάρρευση· την αποδόμηση του αμερικανικού ονείρου, τη μοναξιά, την ανάγκη για αγάπη και τη σκληρότητα μιας κοινωνίας που τα μετρά όλα με όρους κέρδους.
Πρωταγωνιστεί ο Γιώργος Νινιός που μετά την πολυσυζητημένη του ερμηνεία στο “Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα” επιστρέφει για να ενσαρκώσει έναν ρόλο κυνικό και τρυφερό ταυτόχρονα, έναν ήρωα χαμένο στον λαβύρινθο των αντιφάσεών του. Δίπλα του, οι Αντώνης Κρόμπας και Σταύρος Τσουμάνης συγκροτούν ένα εκρηκτικό τρίγωνο σχέσεων, φόβου, ματαίωσης και “υπόγειας“ αγάπης.
Υπόθεση: Το έργο διαδραματίζεται σε ένα παλιατζίδικο μιας αμερικανικής μεγαλούπολης τη δεκαετία του ’70. Ο ιδιοκτήτης, ο Ντον, ένας μικροέμπορος παλιατζήδων, νιώθει ότι εξαπατήθηκε όταν πούλησε κατά λάθος ένα σπάνιο και πολύτιμο συλλεκτικό νόμισμα — τον «Αμερικάνικο Βούβαλο» — σε εξευτελιστική τιμή. Μαζί με τον νεαρό, σχεδόν αφελή προστατευόμενό του Μπομπ και τον οξύθυμο φίλο του Τιτς, καταστρώνει ένα σχέδιο για να διαρρήξουν το σπίτι του συλλέκτη και να πάρουν πίσω το νόμισμα.
Όμως το σχέδιο δεν θα πραγματοποιηθεί ποτέ. Στην πορεία προς την υλοποίησή του, αποκαλύπτεται η διαβρωτική δυναμική μεταξύ των τριών ανδρών. Οι σχέσεις αλληλοϋποστήριξης μετατρέπονται σε σχέσεις καχυποψίας, χειραγώγησης και βίας. Η επιθυμία για γρήγορο κέρδος, η απουσία εμπιστοσύνης, η αδυναμία επικοινωνίας, διαλύουν κάθε δεσμό.
Ανεξάρτητα κράτη στο θέατρο Χώρα
Το δημοσιογραφικό δράμα Ανεξάρτητα Κράτη, που συνυπογράφουν ο Γιώργος Παλούμπης και ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, με αφορμή την αληθινή ιστορία του ασυμβίβαστου γιατρού Βασίλη Τσιρώνη στην Ελλάδα της πρώτης μεταπολίτευσης, κέρδισε το θεατρόφιλο κοινό, χάρη στον καταιγιστικό ρυθμό, τον ωμό ρεαλισμό και τις καθηλωτικές ερμηνείες των ηθοποιών.
Τα Ανεξάρτητα Κράτη, που απέσπασαν θετικότατες κριτικές και καθιερώθηκαν αμέσως ως ένα σημαντικό έργο της νέας ελληνικής δραματουργίας, είναι μια παράσταση αιχμηρής πολιτικής κριτικής, που ρίχνει μια λοξή ματιά στην πρόσφατη ιστορία μας για να σχολιάσει καυστικά την διαπλοκή ΜΜΕ - εξουσίας στη χώρα μας και να μας προβληματίσει για το σήμερα…
Η υπόθεση: Δεκέμβριος 1977. Ο γιατρός Βασίλης Τσιρώνης μετά από καταδίωξη της αστυνομίας, κλείνεται στο διαμέρισμά του στο Φάληρο μαζί με την οικογένειά του, αρνείται να παραδοθεί και κατόπιν τετράμηνης πολιορκίας το κηρύσσει "Ανεξάρτητο Κράτος". 11 Ιουλίου 1978. Τρίτη ξημερώματα γύρω στις 4:00. Στα γραφεία γνωστής εφημερίδας φτάνει η είδηση του θανάτου του γιατρού μετά από την εντολή του υπουργείου δημόσιας τάξης για επέμβαση και λήξη της πολιορκίας.
Μέσα σε αυτά τα γραφεία, γινόμαστε μάρτυρες της ζωής των δημοσιογράφων του οργανισμού από εκείνη την ημέρα, μέχρι και την επέτειο του θανάτου του Βασίλη Τσιρώνη ακολουθώντας την φανταστική ιστορία της Μαρίας Θεοφίλου, μιας νεαρής δημοσιογράφου η οποία γοητευμένη από την περίπτωση του γιατρού, αποφασίζει να εισχωρήσει στην υπόθεση και να μάθει την αλήθεια σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του. Ήταν αυτοκτονία όπως ισχυρίστηκε η αστυνομία ή κρατική δολοφονία;
Η αναζήτηση για την αξία της αλήθειας και την θέση της γυναίκας μέσα σε ένα πλήρως ανδροκρατούμενο περιβάλλον προωθεί τα γεγονότα, κάτω από την βαριά σκιά της σκληρότητας του κρατικού και παρακρατικού μηχανισμού που ανακόπτει την φυσική διάθεση και τάση του ατόμου προς την ελευθερία.
Τα πρόσωπα και οι καταστάσεις του έργου, είναι προϊόν μυθοπλασίας και ίσως δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Παίζουν: Θάνος Αλεξίου, Στέλιος Δημόπουλος, Βασιλική Διαλυνά, Άλκηστις Ζιρώ, Ελεάνα Καυκαλά, Μάκης Παπαδημητράτος, Στάθης Σταμουλακάτος, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος
Αθώος
ή ένοχος στο θέατρο Eliart
Το δυνατό δικαστικό δράμα του Βρετανού θεατρικού συγγραφέα Jeffrey Archer, που ξεσήκωσε με την πλοκή του το θεατρικό Λονδίνο, και αγαπήθηκε από το αθηναϊκό κοινό την προηγούμενη σεζόν, επιστρέφει για τέταρτη χρονιά στο θέατρο Eliart κάθε Δευτέρα στις 20:30 και Τρίτη στις 21:00.
Μια ανατρεπτική παράσταση που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών, οι οποίοι καλούνται για δύο ώρες, να γίνουν ένορκοι στη δίκη και να αθωώσουν ή να καταδικάσουν τον κατηγορούμενο, βγάζοντας την τελική απόφαση.
Υπόθεση:Ένας διακεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δολοφόνησε την γυναίκα του για να κληρονομήσει την περιουσία της.
Ο καλύτερος του φίλος, γνωστός ποινικολόγος αναλαμβάνει την υπεράσπιση του. Μια γιατρός ισχυρίζεται ότι είχαν ερωτική σχέση και πως το βράδυ του φόνου ήταν μαζί.
Τα στοιχεία της ενοχής είναι εξίσου ισχυρά με τα στοιχεία της αθωότητάς του.Και οι θεατές καλούνται να γίνουν ένορκοι. Το κοινό πρέπει να αποφασίσει..
Ο δρ. Σέργουντ δολοφόνησε τη γυναίκα του; Η Τζένιφερ Μίτσελ ήταν ερωμένη του; Ποιο άλλοθι του να πιστέψεις;
Παίζουν: Νόνη Ιωαννίδου, Αννέτα Παπαθανασίου, Οδυσσέας Σταμούλης, Αντώνης Ραμπαούνης κ.α.
Barcelona στο Πτι Παλαί
Το ερωτικό θρίλερ της Bess Wohl, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα,Το Barcelona αφηγείται την φαινομενικά τυχαία συνάντηση δύο ανθρώπων.
Ο μυστηριώδης Ισπανός Μανουέλ συναντά στη νυχτερινή Βαρκελώνη την χαριτωμένη και μεθυσμένη Αμερικανίδα Ιρέν. Η συνάντηση καταλήγει στο διαμέρισμά του, όπου όλα δείχνουν πως οι δύο ήρωες θα περάσουν μια ευχάριστη ερωτική βραδιά. Κι όμως, σύντομα καταλαβαίνουμε πως κάθε χαρακτήρας αποζητά πολλά περισσότερα από αυτή τη φαινομενικά ανάλαφρη συνάντηση, καθώς αποκαλύπτονται κρυφές σκέψεις και διλήμματα που οδηγούν σε αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις ανάμεσα στους ήρωες και τον πολιτισμό που ο καθένας αντιπροσωπεύει. Μέσα από έντονες συγκρούσεις και αδιάκοπη δράση, την ερωτική ατμόσφαιρα διαδέχονται η αγωνία και η απειλή του θανάτου, ενώ οι πολιτικές τους απόψεις των ηρώων αλλάζουν δραματικά την μεταξύ τους κατάσταση.
Το Barcelona αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της περασμένης σεζόν στο Λονδίνο, που κέρδισε τις εντυπώσεις χάρη στην ενδιαφέρουσα πλοκή και την ανατρεπτική του εξέλιξη. Το Barcelona, με δύο χαρακτήρες- πρόκληση για κάθε ηθοποιό, έντονο ερωτισμό, αγωνιώδεις ανατροπές, καταιγιστικό ρυθμό και απρόσμενες κωμικές στιγμές, μας προσκαλεί σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι εξουσίας και επιθυμίας, κρατώντας την αγωνία αμείωτη μέχρι το τέλος.
Παίζουν: Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Ηλιάνα Μαυρομάτη
Τα άνθη του κακού στο θέατρο του Νέου κόσμου
Μετά την τεράστια επιτυχία της παράστασης Μια άλλη Θήβα, ο συγγραφέας Σέρχιο Μπλάνκο επιστρέφει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου με ένα ακόμη έργο που θα προκαλέσει αίσθηση. Γραμμένος το 2017 και ερμηνευμένος από τον ίδιο στο Μοντεβιδέο, ο μονόλογος Τα άνθη του κακού ή Ο εορτασμός της βίας συνεχίζει την διερεύνηση του Μπλάνκο γύρω από τα όρια της βίας, μέσα από την «αυτομυθοπλασία» -σταθερό άξονα αναζήτησης στο έργο του- που συνδυάζει αριστοτεχνικά προσωπική εμπειρία και μυθοπλασία.
Ο Σέρχιο Μπλάνκο στέκεται μπροστά στον εμβληματικό πίνακα του Ρέμπραντ Η τύφλωση του Σαμψών από τους Φιλισταίους και ξεκινάει μια διάλεξη περί βίας. Η εισήγησή του είναι τολμηρή και κινείται μεταξύ αλήθειας και επινόησης, χωρίς να διακρίνεται με σαφήνεια η πραγματικότητα από τη φαντασία.
Το ρόλο του Μπλάνκο ερμηνεύει η Δέσποινα Σαραφείδου, στη δεύτερη συνεργασία της με τον συγγραφέα, μετά τον μονόλογο Kassandra, που από το 2011 ταξιδεύει σε φεστιβάλ όλου του κόσμου, αποσπώντας βραβεία και ενθουσιώδεις κριτικές. Η σκηνοθετημένη από τον Μπλάνκο ερμηνεία της Σαραφείδου εντείνει το παιχνίδι αποστασιοποίησης και τη θεατρικότητα της διάλεξης, παρασύροντας το κοινό σε μια εμπειρία απρόβλεπτη και συναρπαστική.
Blue Train» στο θέατρο Άλμα -Πρεμιέρα 6 Οκτωβρίου
Το δημοφιλές θεατρικό έργο «BLUE TRAIN» του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σουλεϊμάν, συνεχίζει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Άλμα. Η παράσταση, που ενθουσίασε το κοινό για την αυθεντική και συγκινητική της προσέγγιση, επιστρέφει για να συνεχίσει το επιτυχημένο της ταξίδι.
Υπόθεση: Μια φαινομενικά συνηθισμένη Κυριακή, λίγο πριν τα 45α του γενέθλια, ο Μιχάλης δέχεται διαδοχικές επισκέψεις τεσσάρων κομβικών προσώπων της ζωής του, που τον φέρνουν αντιμέτωπο με τις επιλογές και τις φοβίες του.
Παίζουν: Σπύρο Χατζηαγγελάκη, Γιάννη Τσουμαράκη, Μαριλού Κατσαφάδου και Λάμπρο Κωνσταντέα
Στο ρόλο της μητέρας Σοφίας η Μαρία Αλιφέρη
Άσπρο -Μαύρο στο θέατρο Επί Κολωνώ
Στο θέατρο Επί Κολωνώ παρουσιάζει την παράσταση «Άσπρο Μαύρο» (“The Sunset Limited”) του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα Cormac McCarthy. Την μετάφραση και σκηνοθεσία υπογράφει ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο οποίος συμπραταγωνιστεί με τον Ζερόμ Καλούτα σε μια σπαρακτική σύγκρουση δύο αντιδιαμετρικών κόσμων - πίστης και απόγνωσης, φωτός και σκότους. Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει ένα άνθρωπο στη ζωή.
Λευκός: «Ο δυτικός πολιτισμός έγινε καπνός στις καμινάδες στο Νταχάου, αλλά ήμουν πολύ κολλημένος για να το δω. Τώρα το βλέπω.» Μαύρος: «Είσαι μεγάλη πρόκληση, Καθηγητά. Το ξέρεις;»
Υπόθεση: Με επίκεντρο την φορτισμένη συνομιλία ανάμεσα σε δύο άνδρες - έναν βαθιά πιστό πρώην κατάδικο και έναν καθηγητή πανεπιστημίου που βρίσκεται στο χείλος της αυτοκτονίας- το «Άσπρο-Μαύρο» είναι ένα έργο-πρόκληση για τον ηθοποιό και τον θεατή. Με χαρακτηριστικό υποδόριο χιούμορ, πυκνό λόγο και διανοητική ένταση, το έργο ξεδιπλώνει τον υπαρξιακό διάλογο δύο σχολών σκέψης που αναμετρώνται με το απόλυτο.
Η σκηνοθετική ματιά του Αντώνη Καφετζόπουλου και η συμπρωταγωνιστική παρουσία του Ζερόμ Καλούτα προσφέρουν μια νέα ανάγνωση σε αυτό το σπάνιο θεατρικό κείμενο, γεφυρώνοντας την αμερικανική υπαρξιακή λογοτεχνία με τη σύγχρονη ελληνική θεατρική σκηνή.
Οι Δημοκράτορες στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Εμπνευσμένο από το διήγημα Το σύστημα του Δόκτορος Πίσσα και του Καθηγητή Φτερά του Έντγκαρ Άλαν Πόε
Ο διδακτορικός φοιτητής ψυχιατρικής Τζον Ντόε επισκέπτεται την Κλινική Νιούμαν, όπου θα επιχειρήσει για πρώτη φορά στην ιστορία μια νέα επαναστατική χειρουργική επέμβαση: τη λοβοτομή!
Φτάνοντας στην κλινική, αντί του “βάρβαρου” χειρουργείου, διεξάγεται ένα “θεραπευτικό” πείραμα, που αναπαριστά τις αυταρχικές φαντασιώσεις του “Δημοκράτορα της Ωρυγίας”, όπως αυτοαποκαλείται ο σχιζοφρενής ασθενής που θα λοβοτομούσαν. Ο Τζον αναγκάζεται να συμμετάσχει στο πείραμα..
Ο συγγραφέας και σκηνοθέτης Γιάννης Αποσκίτης - μια ιδιαίτερη φωνή της νέας γενιάς θεατρικών δημιουργών- συνεχίζει τη διερεύνησή του πάνω στην σύγχρονη παρανοϊκή πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα.
Μετά τους Προβοκάτορες, που παρουσιάστηκαν το 2022 στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, επιστρέφει στο φανταστικό κράτος της Ωρυγίας με τη νέα του γκροτέσκα φάρσα, Δημοκράτορες: Το δεύτερο μέρος μιας άτυπης πολιτικής τριλογίας, σε μορφή εξωφρενικής μαύρης κωμωδίας.
Παίζουν Μπάμπης Αλεφάντης, Άρτεμις Βαλτζάκη, Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος, Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος, Αθηνά Παπαδάκη, Εύα Τζανακάκη