Γκαμπριέλα Σπανού
Γκαμπριέλα Σπανού
MESSE FRANKFURT

Γκαμπριέλα Σπανού: Μεγάλη ευκαιρία για τους Έλληνες designers να συμμετέχουν στην Ambiente


Mε εκθέτες και επισκέπτες από όλο τον πλανήτη, δίκαια, η Ambiente, η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση διακόσμησης και design, κρατά τα ηνία όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα της. 

Στην καρδιά της Φρανκφούρτης, στο Messe Frankfurt, χτυπά κάθε χρόνο η καρδιά του design. Προϊόντα, καινοτομίες, νέεοι σχεδιαστές, βιώσιμο design, σε μία έκθεση ιδιαίτερα φιλική προς τον επισκέπτη. Φέτος η Ambiente θα ανοίξει τις πόρτες της από τις 8 έως τις 12 Φεβρουαρίου και το ευρωπαϊκό (και όχι μόνο) design, θα φορέσει τα καλά του. Η Γκαμπριέλα Σπανού, Γενική Διευθύντρια της Messe Frankfurt Ελλάδας και πλέον αρμόδια, μάς επιβεβαίωσε αυτό που γνωρίζαμε. Ότι η Ambiente αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τους Έλληνες designers. Συζητήσαμε μαζί της λίγο μετά την Συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της έκθεσης στην οποία συμμετείχε και η κυρία Yvonne Engelmann, Director των τομέων Living & Giving.

Κυρία Σπανού κάθε χρονιά η Ambiente φροντίζει να μας παρουσιάζει και κάτι νέο. Τι θα δούμε φέτος στη μεγαλύτερη έκθεση καταναλωτικών αγαθών διαρκείας; Ποιες νέες καινοτομίες ή προσθήκες;

Η Ambiente 2019, θα συγκεντρώσει και πάλι τους κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου στο Εκθεσιακό Κέντρο της Φρανκφούρτης, από 8 έως 12 Φεβρουαρίου 2019, παρουσιάζοντας όλες τις τελευταίες τάσεις, εξελίξεις και καινοτομίες του κλάδου στους τομείς Living, Giving, Dining. Aποτελεί επίσης σημαντικό κόμβο για ειδικές θεματικές ενότητες όπως Contract Business, HoReCa και Ethical Style, καθώς επίσης και τη μεγαλύτερη πλατφόρμα εκτός Ασίας για μαζικές παραγγελίες μεγάλου όγκου. 
Eιδικά φέτος ως ελληνικό γραφείο της έκθεσης οργανώνουμε εθνικό περίπτερο αποκλειστικά για την προβολή του ελληνικού design, με τίτλο Greek Designers @ Ambiente!

Hδη έχουμε καταγράψει μεγάλο ενδιαφέρον από ελληνικές startups και σχεδιαστές που επιθυμούν να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους στην διεθνή αγορά μέσω της Αmbiente. Καλούμε έως 10 Νοεμβρίου 2018 όλους τους ενδιαφερόμενους Έλληνες Designers από όλους τους τομείς (ρούχου, αντικειμένου, διακόσμησης, προσωπικών αξεσουάρ, επίπλου, κοσμήματος, συσκευασίας) να έρθουν σε επικοινωνία μας, ώστε να τους ενημερώσουμε για την μοναδική αυτή ευκαιρία να συνάψουν επιχειρηματικές επαφές και συναλλαγές με την παγκόσμια βιομηχανία και τον διεθνή εμπορικό κόσμο (κα Παναγιώτου τηλ. 2106410405, info@messefrankfurt.gr).

Ποια είναι η φιλοσοφία της έκθεσης και ποια τα νούμερά της; 

Η Ambiente στην Φρανκφούρτη, αλλά και οι αντίστοιχες Ambiente που ο όμιλος της Φρανκφούρτης διεξάγει στον κόσμο (όπως πχ η interior lifestyle Tokyo), παρουσιάζουν την πιο ολοκληρωμένη και ευρεία γκάμα προϊόντων για τον τομέα διακόσμησης και εξοπλισμού κατοικίας, δώρων, delicatessen (στον τομέα δώρου), Horeca, προσωπικών αξεσουάρ και καλλυντικών. Η φιλοσοφία τους είναι να παρουσιάσουν στον εμπορικό κόσμο και μέσω αυτού τελικά στον καταναλωτή, καινούργια προϊόντα του τομέα, τάσεις, προϊόντα high end, υψηλού σχεδιασμού και design, τα οποία θα δημιουργήσουν την νέα εικόνα, μιας σύγχρονης κατοικίας αλλά και  επαγγελματικού χώρου, (ξενοδοχείου, εστιατορίου, café,  bar, club), ή θα υποστηρίξουν την σύγχρονη εικόνα του ανθρώπου με προσωπικά αξεσουάρ & προϊόντα περιποίησης. Οι εκθέσεις αυτές παρουσιάζουν το νέο lifestyle  σύμφωνα με τις τάσεις που επικρατούν.

Φέτος θα υπάρχει ελληνική παρουσία, με 25 εκθέτες, ένα εθνικό περίπτερο με 10 Έλληνες σχεδιαστές κι επιχειρηματίες αλλά και ο Σύνδεσμος Ειδών Λαϊκής Τέχνης. Θα μπορούσε πιστεύετε να είναι ακόμη μεγαλύτερος ο αριθμός; Ποια είναι τα οφέλη για έναν Έλληνα εκθέτη;

Εκτιμώ πως από την Ελλάδα θα μπορούσαμε να έχουμε παρουσία με τουλάχιστον άλλους τόσους εκθέτες, συνολικά δηλ. περίπου 40-50 επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν την δυνατότητα να υποστηρίξουν εξαγωγική δραστηριότητα και να επεκταθούν στις αγορές του κόσμου. Τα οφέλη είναι πολλαπλά. Δεν αφορούν όμως μονό την αύξηση κερδοφορίας που σίγουρα είναι ο πρώτιστος σκοπός μια επιχειρηματικής δραστηριότητας. Μέσω της συμμετοχής στην Αmbiente ο Ελληνας εξαγωγέας, δημιουργεί μια πιο σταθερή βάση πελατών για την επιχειρήσή του. Αυξάνει το πελατολόγιό του αλλά και το μερίδιο των εξαγωγών του σε σχέση με το μερίδιο προϊόντων που διαθέτει στην εσωτερική αγορά και έτσι είναι πιο ασφαλής σε περιπτώσεις αναταράξεων της ελληνικής οικονομίας. Κερδίζει αναγνώριση ωστόσο και στο εσωτερικό σε υφιστάμενους αλλά κυρίως νέους πελάτες του. Εξελίσσεται διότι παρακολουθεί τον διεθνή ανταγωνισμό και βελτιώνει και την δική του παραγωγή σχεδιαστικά και ποιοτικά για να μπορεί να σταθεί εφάμιλλα. Ενισχύει την εικόνα και το brand όχι μόνο των δικών του προϊόντων, αλλά και της χώρας του. Εξάγει μαζί με τα προϊόντα του ταυτόχρονα και το πολιτιστικό προϊόν αυτής της χώρας. Μέσω των εξαγώγιμων ελληνικών προϊόντων διαφημίζει και την χώρα του στον κόσμο!

Το κόστος είναι απαγορευτικό;

Σε καμία περίπτωση!  Θα έλεγα ότι είναι τουλάχιστον ίδιο με το κόστος που θα έχει η συμμετοχή σε μια τοπική ελληνική έκθεση του κλάδου. Σίγουρα όμως οι προοπτικές για τους εκθέτες στην Ambiente είναι πολλαπλάσιες. Ερχόμενοι σε επαφή με περισσότερους από 4.450 εκθέτες αλλά κυρίως με περισσότερους από 135.000 περίπου διεθνείς αγοραστές, οι ευκαιρίες για σύναψη επιτυχημένων εμπορικών συναλλαγών εκτοξεύονται. Η επένδυση των επιχειρήσεων γίνεται ανταποδοτική πολύ σύντομα και τους ανοίγει ορίζοντες. Ειδικά οι πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να φανταστούν ότι τα προϊόντα τους μπορεί να τύχουν τόσο μεγάλης αναγνώρισης και ζήτησης στην διεθνή αγορά.

Είμαστε ως χώρα αρκετά πίσω αναφορικά με τις εξαγωγές. Τι πιστεύετε ότι φταίει;

Σίγουρα ευθύνεται το γεγονός ότι οι πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων είναι μικρομεσαίου μεγέθους και το μέγεθος των εξαγωγών τους ανάλογης δυναμικής. Επίσης η πραγματικότητα ότι το τραπεζικό σύστημα λόγω της κατάστασης στην οποία έχει βρεθεί η χώρα αλλά και το ίδιο, δεν δανειοδοτεί όπως παλαιότερα τις επιχειρήσεις και την αναπτυξιακή τους προσπάθεια, και  ειδικά στον τομέα παραγωγής, αλλά και στον τομέα επενδύσεων εκσυγχρονισμού και επέκτασης νέων δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα  να καθυστερεί η ανάπτυξη ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας. Χρειάζονται νέες επενδύσεις και μεγάλες επιχειρήσεις που θα δώσουν την ώθηση, μέσω των εξαγωγών τους στην ελληνική οικονομία.   

Τι θα δει κάποιος αν επισκεφθεί την Ambiente;

Το σύνολο των νέων προϊόντων που έχει να δείξει η παγκόσμια αγορά, για τον τομέα διακόσμησης και εξοπλισμού κατοικίας, ειδών δώρου, προσωπικών αξεσουάρ και κοσμήματος, όλες τις νέες τάσεις και στυλ και σίγουρα ότι πιο νέο έχει να παρουσιάσει το design είτε πρόκειται για αντικείμενα, διακόσμηση, δώρο ή ολοκληρωμένες προτάσεις για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου: εισαγωγείς, χονδρική, υπερχονδρική ή λιανική, contract business  αλλά από πέρσι ήδη με μεγάλη ανάπτυξη και στον τομέα HORECA.

Μπορεί ένας εκθέτης ή επισκέπτης από την Ελλάδα να κάνει το ταξίδι στην Φρανκφούρτη με πιο οικονομικούς όρους;

Σαφώς! Για τον σκοπό αυτό έχουμε ιδρύσει από το 2008 την ταξιδιωτική εταιρία Travel4Fairs Ltd, η οποία ειδικεύεται στα ταξίδια εκθετών και επισκεπτών των εκθέσεων σε όλο τον κόσμο, όπου ο όμιλός μας διεξάγει εκθέσεις, με πολύ προνομιακά πακέτα, ειδικές εκπτώσεις στα αεροπορικά εισιτήρια της Lufthansa αποκλειστικά για τους εκθέτες και επισκέπτες μας από 1 εβδομάδα πριν έως και 1 εβδομάδα μετά την εκάστοτε έκθεση, και  προσφορές σε επιλεγμένα ξενοδοχεία ώστε να εξυπηρετούν τους πελάτες μας στο μέγιστο βαθμό και πολύ πιο οικονομικά ακόμη και από την οποιαδήποτε ιντερνετική online πλατφόρμα! Επίσης παρέχουμε ασφάλεια ταξιδίου και εταιρικά loyalty προγράμματα.

Θα θέλαμε να προσκαλέσουμε τους ενδιαφερόμενους να επισκεφθούν την νέα μας ιστοσελίδα https://travel4fairs.com κάνοντας κλικ στο μενού exhibitions ή να μας ρωτήσουν για το ταξίδι τους στο 2106090525.