«Αληθινό στιλ σημαίνει να ξέρεις ποια είσαι» -Η Κατερίνα Γιαννακάκη μιλά για την εικόνα, τη γυναικεία δύναμη και τη λάμψη εκ των έσω

«Αληθινό στιλ σημαίνει να ξέρεις ποια είσαι» -Η Κατερίνα Γιαννακάκη μιλά για την εικόνα, τη γυναικεία δύναμη και τη λάμψη εκ των έσω

Η δημόσια εικόνα δεν είναι απλώς η εξωτερική μας εμφάνιση, είναι η γλώσσα με την οποία επικοινωνούμε τον εαυτό μας στον κόσμο. Από τον τρόπο που ντυνόμαστε μέχρι τη στάση μας και την ενέργεια που εκπέμπουμε, κάθε λεπτομέρεια συμβάλλει στο πώς οι άλλοι αντιλαμβάνονται την προσωπικότητά μας και, τελικά, στο πώς νιώθουμε εμείς οι ίδιοι.

Η Κατερίνα Γιαννακάκη, σύμβουλος δημόσιας εικόνας, personal stylist και ιδρύτρια της κοινότητας Your Style Language, μιλά στο Bovary για το πώς η εικόνα που προβάλλουμε μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση και να αναδείξει τον καλύτερο εαυτό μας μέσα από το προσωπικό μας στιλ.

«Η αυτοπεποίθησή μας επηρεάζεται από την εξωτερική μας εικόνα, είναι κάτι που αποδεικνύεται από έρευνες, δεν είναι απλά η δική μου πεποίθηση. Φυσικά και είναι κάτι που πιστεύω και μου αποδεικνύεται καθημερινά μέσα από τις ιστορίες εκατοντάδων γυναικών που ανήκουν στην κοινότητα του Your Style Language».

Κατερίνα Γιαννακάκη

Συχνά οι γυναίκες αντιμετωπίζουν παγίδες όταν προσπαθούν να βελτιώσουν την εικόνα τους. «Αυτό που συναντάω συχνά είναι η ανάγκη των γυναικών να αρέσουν στους άλλους και να είσαι αποδεκτές. Αυτό πολλές φορές τις οδηγεί σε στιλιστικές επιλογές που δεν τις αντιπροσωπεύουν. Ακόμα μια συχνή παγίδα είναι το να αγοράζουν ξανά και ξανά γιατί θεωρούν πως δεν έχουν τίποτα να φορέσουν. Τις πιο πολλές φορές είναι επειδή δεν αγοράζουν στρατηγικά και δεν ξέρουν πώς να αναδείξουν τον εαυτό τους με τον καλύτερο τρόπο».

Κατερίνα Γιαννακάκη

Γιατί φοράμε συνεχώς τα ίδια ρούχα

Η τάση να φοράμε συνεχώς τα ίδια ρούχα μπορεί να έχει διάφορες αιτίες:

«Αρχικά, πρόκειται για ευκολία και οικονομία ενέργειας», λέει, αναφέροντας τον Steve Jobs, που οικοδόμησε τη χαρακτηριστική εμφάνισή του με τη βοήθεια του Issey Miyake. «Ο φόβος να φορέσουμε κάτι διαφορετικό και η προτεραιότητα που δίνουμε στους άλλους αντί για εμάς τους ίδιους είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες».

Γιατί, όταν είμαστε καλεσμένοι κάπου, νιώθουμε την ανάγκη να αγοράσουμε ένα καινούργιο ρούχο ή αξεσουάρ για να ανανεώσουμε το look μας;

Σύμφωνα με την Κατερίνα Γιαννακάκη, η επιθυμία για νέα ρούχα όταν είμαστε καλεσμένοι σε εκδηλώσεις αντικατοπτρίζει τις υψηλές προσδοκίες που έχουμε από την εικόνα μας.

«Η αλήθεια είναι πως τα επίσημα event βάζουν τους ανθρώπους σε μια διαδικασία πολύ μεγάλων προσδοκιών από την εικόνα και αυτό τους οδηγεί σε αγορές της μίας φοράς. Γιατί να μην αντιμετωπίσουμε την κάθε μέρα μας ως μια καλή στιγμή; Ως μία γιορτή; Γιατί να μην επενδύσουμε σε κομμάτια που θα μας κάνουν να νιώθουμε φανταστικά όπου κι αν βρεθούμε;».

Τα «do & don’t» μιας γυναίκας που θέλει να ξεχωρίσει σε επαγγελματικό χώρο

Στον επαγγελματικό χώρο, η εικόνα μας είναι το πρώτο μήνυμα που στέλνουμε πριν καν μιλήσουμε. Ο τρόπος που παρουσιαζόμαστε μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή μας, να δείξει σεβασμό στο περιβάλλον που βρισκόμαστε και να αναδείξει τη μοναδικότητά μας.

Η Κατερίνα Γιαννακάκη εξηγεί στο Bovary ποια είναι τα «dos & don’ts» που πρέπει να γνωρίζει κάθε γυναίκα για να ξεχωρίσει στον χώρο της εργασίας:

Dos

  • Ντύσου λίγο καλύτερα από τη θέση που έχεις
  • Χρησιμοποίησε βασικά κομμάτια συνδυασμένα με τα statement που σε περιγράφουν καλύτερα
  • Σεβάσου το dress code του περιβάλλοντος που βρίσκεσαι
  • Βάλε πάντα μια προσωπική πινελιά
  • Φρόντισε το μακιγιάζ, τα μαλλιά και τα νύχια.

Don’ts

  • Απόφυγε τα αποκαλυπτικά ρούχα
  • Μην κρύβεσαι πίσω από ρούχα που εξαφανίζουν τη μοναδικότητά σου.
Ρούχα/Φωτογραφία Unsplash

Σχετικά με τη διάκριση μεταξύ στιλ και μόδας, η σύμβουλος δημόσιας εικόνας επισημαίνει ότι το στιλ είναι διαχρονικό και εκφράζει αληθινά ποιοι είμαστε.

«Είναι πολύ απελευθερωτικό να γνωρίζουμε ποιες είμαστε και κατ’ επέκταση να γνωρίζουμε το στιλ μας. Άλλωστε το στιλ είναι κάτι διαχρονικό και είναι αυτό που μας περιγράφει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η μόδα είναι οι ιδέες κάθε εποχής που μπορούν να αποτελούν τα παιχνίδια μας. Είναι εκεί για να εμπλουτίσουν το στυλ μας και όχι να το ορίσουν.

Αν μπορούσα να το πω με 3 φράσεις θα έλεγα:

Όταν έχεις στιλ εκφράζεις αληθινά αυτό που είσαι.
Όταν είσαι μοδάτη ακολουθείς τα προστάγματα τις εποχής.
Όταν τα συνδυάζεις μπορείς να είσαι σύγχρονη ενώ παραμένεις ο εαυτός σου».

Ρούχα/Φωτογραφία Unsplash

Τέλος, αναφερόμενη στην επίδραση των social media, σημειώνει: «Τα social media έχουν φέρει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο που βλέπουμε την εικόνα γενικότερα. Τα φίλτρα, οι αψεγάδιαστες φωτογραφίες που παρουσιάζουν μια τελειότητα που δεν υπάρχει, έχουν δημιουργήσει μεγάλο άγχος στις περισσότερες γυναίκες.

»Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά. Κάθε εποχή οπτικοποιεί την επιτυχία και της ομορφιά με διαφορετικό τρόπο. Π.χ. Στα 50s οι γυναίκες είχαν έντονες καμπύλες, ήταν θελκτικές και παιχνιδιάρες, σαν τη Μέριλιν Μονρόε. Στα 80s η φιγούρα ήταν δυναμική, αυστηρή και έντονη. Είναι αναγκαίο να βρούμε πού στεκόμαστε εμείς, ποια είναι τα δυνατά μας στοιχεία και πώς μπορούμε να αναδείξουμε τον εαυτό μας. Μόνο έτσι θα έχουμε εμείς τη δύναμη της εικόνας μας στα χέρια μας».