Η νέα ταυτότητα της Βικτόρια Μπέκαμ και το rebranding που θα ζήλευαν όλοι

Η νέα ταυτότητα της Βικτόρια Μπέκαμ και το rebranding που θα ζήλευαν όλοι

Spice Girl. Φιλόδοξη σόλο τραγουδίστρια. Η «βασίλισσα» των WAGs. Αγαπημένο πρόσωπο του βρετανικού ταμπλόιντ Τύπου. Σε διάστημα τριών δεκαετιών δημόσιας παρουσίας, η Βικτόρια Μπέκαμ υπήρξε το παράδειγμα μιας θεαματικής μεταμόρφωσης, μιας πορείας που ελάχιστοι διάσημοι θα μπορούσαν να φέρουν εις πέρας.

Αν, για παράδειγμα, στα τέλη της δεκαετίας του ’90 όταν η ταινία Spice World προβαλλόταν στις αίθουσες κάποιος έλεγε ότι η «Posh» με το μικρό Gucci φόρεμα θα έφτανε να παρουσιάζει τις συλλογές της στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, δύσκολα θα τον έπαιρναν στα σοβαρά. Κι όμως, από τότε που άφησε πίσω της το girl band, η Βικτόρια Μπέκαμ κατάφερε να ανατρέψει πλήρως την εικόνα της. «Δεν θα το έλεγα αναγέννηση», είχε δηλώσει στη Harper’s Bazaar το 2020. «Περισσότερο μια εξέλιξη».

Το επόμενο στάδιο αυτής της «εξέλιξης» είναι η νέα της ταυτότητα: Πρωταγωνίστρια σε ντοκιμαντέρ του Netflix

To ντοκιμαντέρ Victoria Beckham, τριών επεισοδίων, που κάνει πρεμιέρα σήμερα στην πλατφόρμα, υπόσχεται να εξερευνήσει τη μουσική της διαδρομή, τη ζωή υπό τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε χτίζοντας τον δικό της οίκο μόδας. «Δεν δακρύζω εύκολα, αλλά στα γυρίσματα έκλαψα», είπε πρόσφατα στους Sunday Times η 51χρονη σχεδιάστρια.

Η σημερινή, πιο ανοιχτή και ανθρώπινη Βικτόρια μοιάζει πολύ μακρινή σε σχέση με τη γυναίκα που κάποτε αρνούνταν πεισματικά να χαμογελάσει στις φωτογραφίες. Πώς, όμως, πέτυχε ένα τόσο εντυπωσιακό rebranding;

Από την Posh Spice στη σχεδιάστρια μόδας

Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η Βικτόρια Άνταμς ήταν μέλος των Spice Girls και η πιο κομψή του συγκροτήματος. Όταν γνώρισε τον ανερχόμενο τότε ποδοσφαιριστή Ντέιβιντ Μπέκαμ, εκείνη ήταν το πιο διάσημο μισό του ζευγαριού. Μετά τη διάλυση του συγκροτήματος το 2001 και τις αποτυχημένες προσπάθειές της για σόλο καριέρα, η επαγγελματική της πορεία φάνηκε να μπαίνει σε τέλμα.

 Ο Ντέιβιντ και η Βικτόρια Μπέκαμ έγιναν το πιο εμβληματικό ζευγάρι της κουλτούρας των διασήμων των 2000s. Φωτογραφία: Getty Images

Στον Τύπο, την κατηγορούσαν ότι αποσπούσε την προσοχή του «Golden Balls» Ντέιβιντ από το γήπεδο, ενώ η εμμονή των ταμπλόιντ με την υπερβολικά λαμπερή ζωή του ζευγαριού την έκανε στόχο. Οι φωτογραφίες της με τεράστια γυαλιά και ανέκφραστο πρόσωπο τροφοδότησαν την εικόνα μιας ψυχρής, απόμακρης γυναίκας, ένα προσωπείο που, όπως αργότερα αποκάλυψε, ήταν άμυνα για τις ανασφάλειές της.

 Φωτογραφία/AP

Το 2008 έκανε την πρώτη της σοβαρή κίνηση στον χώρο της μόδας. Αντί να ακολουθήσει τον φανταχτερό δρόμο μιας celebrity, λάνσαρε διακριτικά μια συλλογή μόλις δέκα φορεμάτων με άψογη ραφή. Οι κριτικοί έκπληκτοι έγραψαν διθυράμβους. «Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το γράφω», σημείωνε η Lisa Armstrong των Times, «αλλά πρόκειται για μια πολύ επιτυχημένη, καλοδουλεμένη συλλογή».

Από τότε, η Μπέκαμ κέρδισε τον σεβασμό του χώρου όχι με τα ονόματα των καλεσμένων της, αλλά με τη δουλειά της. Παραδέχθηκε από την αρχή πως δεν είχε σπουδές σχεδίου και ότι μαθαίνει στην πράξη, με επιμονή και ταπεινότητα. «Ήθελα να μάθω τη βιομηχανία, όχι απλώς να βγάλω κάτι που θα απέδιδε οικονομικά», έχει πει.

Η επιμονή, ο αυτοσαρκασμός και η νέα εικόνα της Βικτόρια Μπέκαμ

Η Βικτόρια δεν ήταν ποτέ ο τύπος της «ανεπιτήδευτης» διασημότητας. Αντίθετα, προτίμησε να μιλήσει για τον κόπο της. «Στο σχολείο δούλευα πολύ για να πετύχω μέτριους βαθμούς», έχει πει αστειευόμενη. «Έπρεπε να δουλέψω σκληρά για να είμαι καλή σε οτιδήποτε έκανα».

Η επιμονή της απέδωσε. Από τη μικρή της συλλογή του 2008, εξελίχθηκε σε έναν καταξιωμένο οίκο μόδας με παρουσία στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, πελάτισσες όπως η Jennifer Lopez και η Rosie Huntington-Whiteley και τον θαυμασμό της ίδιας της Anna Wintour. Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, η εταιρεία της σημείωσε το 2023 αύξηση πωλήσεων κατά 26%, φτάνοντας τα 112,7 εκατ. λίρες.

 O viral χορός των Beckhams "Islands in the Stream"

Τα τελευταία χρόνια, η Μπέκαμ δείχνει και μια πιο ανάλαφρη πλευρά του εαυτού της με αυτοσαρκασμό και χιούμορ. Μέσα από το Instagram, δημοσιεύει στιγμιότυπα οικογενειακής ζωής, αυτοσαρκαζόμενη για τις «άτυχες» εμφανίσεις της με τις Spice Girls, ενώ κάποτε κυκλοφόρησε μπλούζες με το σύνθημα «Fashion stole my smile».

Η συμμετοχή της στο ντοκιμαντέρ Beckham του Netflix, με το viral στιγμιότυπο όπου ο Ντέιβιντ τη διορθώνει με χιούμορ όταν εκείνη αναφέρεται στο «ταπεινό» της παρελθόν, την έκανε ακόμη πιο συμπαθή στο κοινό. «Αρχικά δεν μου άρεσα στο ντοκιμαντέρ», έχει παραδεχθεί, «αλλά τελικά κατάλαβα πως ο κόσμος είδε κάτι πιο αληθινό».

Ίσως γι’ αυτό αποφάσισε να αφηγηθεί και τη δική της ιστορία. Όπως πάντα, προσεκτικά, μεθοδικά και με την απαράμιλλη αίσθηση του timing που την έχει καθιερώσει.

Το «Victoria Beckham» προβάλλεται στο Netflix.