Γιατί καλούν σε μποϊκοτάζ στα Zara
Φωτογραφία: Shutterstock
12|12|2023 13:05
SHARE
ZARA

Γιατί καλούν για μποϊκοτάζ στα Zara -Η καμπάνια που θεωρήθηκε ότι κοροϊδεύει τα θύματα της Γάζας


Ο γίγαντας των fast fashion Zara αντιμετωπίζει εκκλήσεις για μποϊκοτάζ μετά την τελευταία του καμπάνια με μοντέλα με χαμένα μέλη και κούκλες τυλιγμένες σε λευκό ύφασμα, που θεωρήθηκαν «αναφορά» σε εικόνες από τα θύματα στον πόλεμο της Γάζας.

Το hashtag #BoycottZara άρχισε να τρεντάρει στο X, πρώην Twitter, το βράδυ της Δευτέρας, αφού οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης άρχισαν να καταγγέλουν τα Zara για την τελευταία τους καμπάνια μόδας , «The Jacket», με πρωταγωνίστρια το μοντέλο Kristen McMenamy.

Μάλιστα, ορισμένοι χρήστες του X σημείωσαν τις ομοιότητες μεταξύ των καταστροφικών εικόνων που έρχονται από τη Γάζα, όπου σχεδόν 18.000 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου Ισραήλ-Χαμάς. Σε μια φωτογραφία, η McMenamy φαίνεται να μεταφέρει μια κούκλα τυλιγμένη με λευκό ύφασμα.

Σε άλλες φωτογραφίες, η Αμερικανίδα μοντέλο ποζάρει ανάμεσα σε χαλάσματα, μέσα σε ξύλινα κουτιά, περιτριγυρισμένη από αγάλματα - σε ορισμένα από τα οποία λείπουν άκρα με τους επικριτές να λένε ότι μοιάζουν με φωτογραφίες πτωμάτων με λευκά σάβανα στη Γάζα.

Η απάντηση των Zara για την καμπάνια

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε πριν λίγη ώρα η εταιρία ρούχων Zara γνωστοποιεί πως «κατεβάζει» την καμπάνια που επικρίθηκε και πως μετανιώνουν για αυτή τη παρεξήγηση.

«Αφού ακούσαμε τα παράπονα για την καμπάνια του Atelier Zara The Jacket, θα θέλαμε να μοιραστούμε τα ακόλουθα με τους πελάτες μας: η καμπάνια, η ιδέα της οποίας ήταν από τον Ιούλιο και η φωτογράφηση έγινε τον Σεπτέμβριο, παρουσιάζει μια σειρά από εικόνες με ημιτελή γλυπτά σε ένα στούντιο και έγινε με μοναδικό σκοπό να προβληθούν οι δημιουργίες μέσα σε ένα καλλιτεχνικό πλαίσιο.

»Δυστυχώς κάποιοι πελάτες αισθάνθηκαν προσβεβλημένοι από τις φωτογραφίες, οι οποίες πλέον έχουν αφαιρεθεί, και είδαν σε αυτές κάτι το οποίο απείχε μακράν από τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν.

»Τα Zara μετανιώνουν για την παρεξήγηση αυτή και επιβεβαιώνουν τον βαθύτερο σεβασμό τους για τον καθένα».

Σύμφωνα πάντως με το Independent, που επικαλείται το iNews αναφέρει ότι η καμπάνια σχεδιάστηκε εκ των προτέρων: «Ίσως αυτό να ήταν πολύ κακός συγχρονισμός».

Ωστόσο οι αντιδράσεις συνεχίζονται. «Ο θάνατος και η καταστροφή ως φόντο για τη μόδα είναι πέρα από σκοτεινή, είναι συνενοχή και θα πρέπει να μας εξοργίσει ως καταναλωτές», σχολίασε ο Παλαιστίνιος καλλιτέχνης Hazem Harb στο Instagram. Η Ινδή ηθοποιός και σχεδιάστρια μόδας Zaskia Sungkar, η οποία έχει πάνω από 31 εκατομμύρια followers στο Instagram, έγραψε: «Αντίο Zara». Ο δημοσιογράφος Ahmed Shihab-Eldin σχολίασε: «Και το βραβείο για την πιο κουφή σε τόνους μάρκα της χρονιάς πηγαίνει στα Zara».

Ένα άλλο tweet έγραφε: «Τα Zara είναι η πιο δημοφιλής εταιρεία που έχω ποτέ δει ποτέ. Κορόιδεψε όμως το δράμα των καταπιεσμένων Παλαιστινίων στη διαφημιστική της καμπάνια. Ας μποϊκοτάρουμε όλοι αυτή την υποκριτική και αναίσθητη μάρκα Zara».

Εν μέσω των τελευταίων εξελίξεων, ορισμένοι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επανέφεραν στην επιφάνεια σχόλια που έστειλε το στέλεχος της Zara, Vanessa Perilman, στο παλαιστινιακό μοντέλο Qaher Harhash στο Instagram πριν από δύο χρόνια.

Ο Harhash, υπέρμαχος της Παλαιστίνης, μοιράστηκε τα μηνύματα που αντάλλαξε με την Perilman στον απόηχο της αιματηρής, 11ήμερης σύγκρουσης μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς το 2021.

Η Perilman είχε στείλει στον Harhash το ακόλουθο μήνυμα: «Ίσως αν οι άνθρωποί σου ήταν μορφωμένοι, τότε δεν θα ανατίναζαν τα νοσοκομεία και τα σχολεία που το Ισραήλ βοήθησε να πληρωθούν στη Γάζα».

«Οι Ισραηλινοί δεν διδάσκουν στα παιδιά να μισούν ούτε πετούν πέτρες στους στρατιώτες όπως κάνει ο λαός σας».

Εκείνη την εποχή, η Inditex, η εταιρεία που ελέγχει τη Zara, πήρε αποστάσεις από τα σχόλια της Perilman, προσθέτοντας ότι «δεν αποδέχεται καμία έλλειψη σεβασμού σε οποιαδήποτε κουλτούρα, θρησκεία, χώρα, φυλή ή πεποίθηση».

«Η Zara είναι μια ποικιλόμορφη εταιρεία και δεν θα ανεχτούμε ποτέ διακρίσεις οποιουδήποτε είδους», πρόσθεσε η εταιρεία αξίας 120 δισ. δολαρίων. «Καταδικάζουμε αυτά τα σχόλια που δεν αντικατοπτρίζουν τις βασικές μας αξίες του αλληλοσεβασμού και λυπούμαστε για την προσβολή που προκάλεσαν».





SHARE