Μετά από εκείνη τη φωτογράφιση στο Face, η Κέιτ Μος αποθεώθηκε από μοντέρνους στυλίστες και underground βρετανικά περιοδικά που υπερασπίζονταν τη νέα «grunge» ατμόσφαιρα - αλλά η καριέρα στο μόντελινγκ δεν ήταν εύκολη. Μια φίλη που ζούσε με την Κέιτ Μος και τον τότε φίλο της, το μοντέλο/φωτογράφο Mario Sorrenti, σε ένα σπίτι στο δυτικό Λονδίνο, θυμάται ότι ήταν μια δύσκολη περίοδος.
«Η Κέιτ δεν μπορούσε να πείσει κανέναν σχεδιαστή να ενδιαφερθεί να συνεργαστεί μαζί της. Έπαιρνε μόνο περιστασιακές απλήρωτες δουλειές και ήταν εντελώς απένταρη. Έπρεπε να δανειστεί χρήματα για να πάρει το τρένο για το σπίτι της και να δει τη μητέρα της στο Croydon», λέει στο Independent.
Η στροφή στην καριέρα της ήρθε από τον Αμερικανό σχεδιαστή Calvin Klein. Η φίλη θυμάται πως η Κέιτ βρισκόταν στη Νέα Υόρκη για μια απλήρωτη φωτογράφιση για editorial όταν πέρασε από οντισιόν για τον Calvin Klein, ο οποίος έκανε casting για μια νέα διαφημιστική καμπάνια. «Ο Calvin της υπέγραψε συμβόλαιο και πέταξε σπίτι της με το θρυλικό Κονκόρντ με 3 εκατομμύρια δολάρια στην τσέπη. Δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε. Ήταν μια μεταμόρφωση που συνέβη μέσα σε μόλις μία εβδομάδα. Εκπληκτικό.»
Η καμπάνια του Calvin Klein, με την Κέιτ δίπλα στον αστέρα της hip-hop Marky Mark (σήμερα γνωστός ως ηθοποιός Mark Wahlberg), ήταν η προσπάθεια του Klein να αναδημιουργήσει τη διαμάχη για τις καμπάνιες της δεκαετίας του 1980 με το 15χρονο μοντέλο Brooke Shields. Ο Fabien Baron, ο Γάλλος καλλιτεχνικός διευθυντής που είχε σχεδιάσει το βιβλίο Sex της Madonna, είχε ενταχθεί στον Calvin Klein ως δημιουργικός διευθυντής και θυμάται πώς ο Klein ήθελε αρχικά τη Γαλλίδα τραγουδίστρια Vanessa Paradis για την καμπάνια: «Αλλά η Vanessa απέρριψε τον Calvin» λέει. «Ο φωτογράφος Patrick Demarchelier και εγώ είχαμε συνεργαστεί με την Κέιτ σε μια editorial φωτογράφιση για το Harper's Bazaar και τη βρήκαμε απίστευτη. Τη βάζεις μπροστά στην κάμερα και απλά εκρήγνυται. Ο Calvin έριξε μια ματιά πάνω της και δήλωσε ότι την είχε ερωτευτεί ολοκληρωτικά. Και αυτό ήταν όλο. Από εκείνη τη στιγμή η Κέιτ ήταν το κορίτσι του Calvin».
Η επόμενη καμπάνια της για την Klein το 1993 προέκυψε όταν ο Baron είχε μια συνάντηση με τον Sorrenti. Εκείνος έδειξε στον Baron ένα λεύκωμα με εκατοντάδες φωτογραφίες και Polaroid που είχε τραβήξει με την Kate. «Ο Mario είχε εμμονή με την Kate», λέει ο Baron. «Αποφασίσαμε να στείλουμε την Κέιτ και τον Μάριο για διακοπές στις Δυτικές Ινδίες για μια εβδομάδα, μόνο οι δυο τους, για να φωτογραφίσουν την καμπάνια του αρώματος Obsession. Ήταν μια σπουδαία απόφαση. Δεν υπήρχε μακιγιέρ, ούτε στυλίστας, μόνο δύο ερωτευμένοι νέοι άνθρωποι. Οι φωτογραφίες ήταν απίστευτες».
Η καμπάνια του Obsession έκανε την Kate το πιο αξιόλογο μοντέλο στον κόσμο, αλλά με τη φήμη ήρθε και η αρχή των αντιδράσεων και έγινε το pin-up girl για όλα όσα δεν πήγαιναν καλά στη βιομηχανία. Ξεκίνησε με μια φωτογράφιση με εσώρουχα το 1993 για τη βρετανική Vogue με τίτλο «Under-exposure», όπου η Kate φωτογραφήθηκε με μια εμφάνιση, φορώντας νάιλον εσώρουχα και ένα φαρδύ-κοντό κολάν American Tan. Οι εικόνες προκάλεσαν υστερικά πρωτοσέλιδα σχετικά με την παιδοφιλία και την ωραιοποίηση της ανορεξίας και της χρήσης σκληρών ναρκωτικών. Επινοήθηκε ο όρος «heroin chic» και η Kate πήρε το παρατσούκλι «The Waif».
«Ήμουν ο αποδιοπομπαίος τράγος για τα προβλήματα πολλών ανθρώπων»,έχει πει έκτοτε. «Δεν ήμουν ανορεξική. Ποτέ δεν ήμουν. Ποτέ δεν πήρα ηρωίνη. Πάντα ήμουν αδύνατη. Πόσες φορές μπορείς να πεις "δεν είμαι ανορεξική";».
Στη συνέχεια ήρθε η καμπάνια του Calvin Klein που παρουσίαζε την Kate μαζί με μια ομάδα εφήβων σε αισθησιακές πόζες, γεγονός που προκάλεσε κατηγορίες για παιδεραστία. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον μίλησε, η Klein απέσυρε τις διαφημίσεις και το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ξεκίνησε έρευνα για το αν παραβιάστηκαν οι νόμοι περί παιδικής πορνογραφίας. Το υπουργείο Δικαιοσύνης αποφάσισε να μην ασκήσει δίωξη κατά του Calvin Klein για υποτιθέμενες παραβιάσεις, καθώς δεν είχαν χρησιμοποιηθεί ανήλικοι ως μοντέλα, αλλά ένας φίλος φωτογράφος, ο οποίος γνωρίζει την Kate από τότε που ήταν έφηβη, θυμάται τον αντίκτυπο που είχε ο σάλος πάνω της.
«Όλοι νιώθαμε άσχημα για την Κέιτ, που είχε γίνει ο κεντρικός χαρακτήρας σε όλη αυτή την ιστορία. Δυστυχώς, όταν αυτές οι ιστορίες πιάσουν τόπο, είναι δύσκολο να σταματήσεις αυτό το τρένο».
Ξαφνικά, ο κόσμος άρχισε να ενδιαφέρεται για το τι κάνει η Κέιτ εκτός του μόντελινγκ- με ποιον έβγαινε (τον Τζόνι Ντεπ), σε ποιο πάρτι πήγαινε, τι φορούσε. Εγινε μια χαρισματική στυλίστρια από μόνη της. Ένας κορυφαίος σχεδιαστής που προσλάμβανε τακτικά την Κέιτ λέει: «Έχει αυτή την πολύ ιδιαίτερη δύναμη που κάνει ό,τι φοράει πολύ επιθυμητό. Αρκούσε να φορέσει ένα ρούχο, μια τσάντα ή ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου και όλοι το ήθελαν, είτε ήταν high-end είτε high street».