fbpx Άλκης Γιαννακάς: Ο ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου που αποσύρθηκε νωρίς | BOVARY
Ο Άλκης Γιαννακάς
Ο Άλκης Γιαννακάς/ Φωτογραφία: Alpha Records
SHARE
ΑΛΚΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΣ

Άλκης Γιαννακάς: Ο ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου που αποσύρθηκε νωρίς


Ήταν ένας από τους πιο γοητευτικούς άνδρες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

Μαζί με τον Νίκο Κούρκουλο, τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Ανδρέα Μπάρκουλη, ο Άλκης Γιαννακάς πήρε τον τίτλο του ζεν πρεμιέ, αν και μάλλον ο ίδιος αδιαφορούσε για όλα αυτά, και μαγνήτιζε τον φακό με την αινιγματική του φυσιογνωμία, κάνοντας το γυναικείο κοινό να παραληρεί.

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Μαρτίου του 1945. Από μικρός ήταν ατίθασος και με τη συμπεριφορά του δημιουργούσε προβλήματα στο σχολείο. Έτσι η διαγωγή του κάθε άλλο παρά κοσμιοτάτη ήταν.

Στα κινηματογραφικά πλατό βρέθηκε κατά τύχη. Ήταν μόλις δεκαεφτά χρονών, όταν τον ανακάλυψε ο σκηνοθέτης Μανώλης Σκουλούδης και του πρότεινε έναν ρόλο στην ταινία «Ένας Ντελικανής». Εκείνος όμως το έσκαγε από τα γυρίσματα, καβαλούσε τη μηχανή του και πήγαινε βόλτες με τους φίλους του. Λέγεται μάλιστα ότι μια φορά, κινητοποιήθηκε ακόμα κι η τροχαία για να τον βρει και να τον φέρει πίσω.

Δεν έπαιξε σε πολλές ταινίες, μιας και αποφάσισε να σταματήσει νωρίς, ταυτίστηκε όμως με τον ρόλο του στο «Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη», όπου υποδύθηκε έναν χαρτοπαίκτη, αποτυχημένο πυγμάχο, με διασυνδέσεις στον υπόκοσμο, που συντηρείται κυρίως από πλούσιες γυναίκες. Η ταινία προβλήθηκε το 1965 και προκάλεσε θόρυβο με τις τολμηρές της σκηνές. H γυμνή εμφάνιση της Ζέτας Αποστόλου έγινε cult κι ο Άλκης Γιαννακάς καθιερώθηκε ως ο ωραίος «κακός».

Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη
Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη/ Φωτογραφία: Alpha Records

Συνεχίζει να δουλεύει για κάποια χρόνια στο σινεμά, ενώ τη δεκαετία του ‘80 συμμετείχε σε κάποιες βιντεοκασέτες, που τότε ήταν της μόδας.

Μέχρι που το 1987 αποφασίζει να εγκαταλείψει την υποκριτική. Σταμάτησε να δίνει συνεντεύξεις και σήμερα πια ζει μια ήρεμη ζωή με την οικογένειά του. Κάτοικος της περιοχής της πλατείας Αμερικής, συχνά πηγαίνει για καφέ στο Σπίτι του Ηθοποιού -άλλωστε ήταν ένας από αυτούς που στήριξαν την ίδρυσή του- και τα λέει με παλιούς συναδέλφους, όμως γι’ αυτόν το κεφάλαιο «υποκριτική» έχει κλείσει οριστικά.

Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη
Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη/ Φωτογραφία: Alpha Records

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν από τα πρώτα εγχώρια σύμβολα του σεξ που ανέδειξε η μεγάλη οθόνη, ακολουθώντας την τάση του Χόλιγουντ. Πράγματι, ο Γιαννακάς είχε κάτι από τον αέρα των μεγάλων αστέρων, που δεν περνούσε απαρατήρητος. Οι γυναίκες τον ερωτεύονταν με πάθος, και οι φήμες λένε ότι είχε σύναψε σχέσεις με πολλές συμπρωταγωνίστριές του.

Έζησε για ένα διάστημα με την Γκιζέλα Ντάλι, με την οποία έπαιξαν στην ταινία «Ο Παρθένος». Η Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό, όπως την αποκαλούσαν, είχε δηλώσει για τη σχέση τους: «Ήταν ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής μου. Ήταν ο ωραιότερος και πιο περιζήτητος άντρας και ήταν δικός μου. Ζήσαμε μια σχέση πάθους».

Κανείς δεν ξέρει για ποιο λόγο αποφάσισε να αφήσει πίσω την καριέρα του ηθοποιού. Ο ίδιος ποτέ δεν θέλησε να εξηγήσει δημόσια για ποιον λόγο έκανε αυτή την επιλογή. Οι γνωστοί και οι φίλοι του μιλούν για έναν άνθρωπο χαμηλών τόνων, σεμνό και διακριτικό, που δεν του αρέσει να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής. Γι’ αυτό όταν τον αναγνωρίζουν στο δρόμο, εκείνος χαιρετάει συγκαταβατικά. Εκείνο το όμορφο αγόρι που προκαλούσε πανικό είναι πια κομμάτι ενός μακρινού παρελθόντος...





SHARE