Η Αναστασία Σιώμου
Η Αναστασία Σιώμου/Φωτογραφία: proud.dodo/instagram
PROUD DODO

Proud Dodo: H Αναστασία Σιώμου ίδρυσε μια ελληνική εταιρεία με φυσικά καλαμάκια από σιτάρι


Η «Proud Dodo» είναι μια ελληνική εταιρεία με φυσικά καλαμάκια από σιτάρι, που ίδρυσε το 2018 η 37χρονη Αναστασία Σιώμου.

Η ίδια θέλησε να δημιουργήσει μια «πράσινη» επιχείρηση που θα μας βοηθήσει να αντικαταστήσουμε τα επιβλαβή για το περιβάλλον πλαστικά καλαμάκια με αυτά που είναι 100% φυσικά, φτιαγμένα από σιτάρι.

Η @proud.dodo διαθέτει 100% φυσικά, βιοδιασπώμενα και κομποστοποιήσιμα καλαμάκια από σιτάρι, δίνοντας απάντηση σε ένα παγκόσμιο πρόβλημα που αναζητά λύση: τη μόλυνση του περιβάλλοντος από το πλαστικό. Είναι μια φυσική εναλλακτική λύση αντί για πλαστικό καλαμάκι.

Τα καλαμάκια σίτου είναι 100% φυσικά και δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον μετά τη χρήση τους. Είναι ανθεκτικά στο νερό και έτοιμα για χρήση. Δεν περιέχουν πρόσθετα χημικά και έχουν ελεγχθεί πλήρως για την ασφάλεια των τροφίμων από πιστοποιημένα εργαστήρια.

Η Αναστασία Σιώμου, με σπουδές στη φωτογραφία και τις οπτικοακουστικές τέχνες, εργαζόταν για πολλά χρόνια ως φωτογράφος στον τομέα της αρχιτεκτονικής φωτογραφίας. Σήμερα, «τρέχει» την Proud Dodo και παράλληλα εργάζεται ως φωτογράφος.

«Η αρχική ιδέα ήταν να γίνει παραγωγή των καλαμακιών σε ένα μικρό χωριό των Γρεβενών και πράγματι έτσι ξεκίνησε το "Proud Dodo" το 2018. Ωστόσο, μετά από μια σειρά αναποδιές κατάλαβα ότι η αγροτική εργασία είναι πολύ δύσκολη, πολύ απρόβλεπτη και πολύ ξένη για μένα. Αποφάσισα, λοιπόν, να εισάγω τα καλαμάκια από το εξωτερικό, από αγρότες που είχαν ήδη εμπειρία πάνω σ αυτό το προϊόν» σημειώνει η Αναστασία Σιώμου στη BOVARY.

Τη ρωτάμε από πού εμπνεύστηκε τον τίτλο της εταιρίας της και εκείνη εξηγεί: «Ας πούμε πως ένα υποθετικό Dodo (πτηνό που ζούσε στο Μαυρίκιο και εξαφανίστηκε με την έλευση των ανθρώπων στο νησί), νιώθει περήφανο που οι άνθρωποι προσπαθούν να αλλάξουν τις συνήθειές τους σκεπτόμενοι και τα άλλα είδη του πλανήτη. Αυτή ήταν η κεντρική ιδέα του brand κι έπειτα πάντα μου άρεσε το Dodo ακόμα και ηχητικά».

Πόσο δύσκολο ήταν για εκείνη να ιδρύσει μια δική της εταιρία; «Ήταν αρκετά δύσκολο και εξακολουθεί να είναι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η εύρεση κεφαλαίου. Ωστόσο, είχα την τύχει να λάβω μια χρηματοδότηση από το "The Peoples Trust", διαφορετικά αμφιβάλλω αν θα κατάφερνα να το προχωρήσω. Έπειτα, υπήρχε όλο το γραφειοκρατικό κομμάτι και το γεγονός ότι έπρεπε πολύ γρήγορα να μάθω πράγματα τα οποία δεν ήξερα καθόλου όπως η εύρεση παραγωγών, ο εκτελωνισμός κλπ» σημειώνει η 37χρονη.

«Από μικρή είχα έντονο ενδιαφέρον αρχικά για τα ζώα κι έπειτα πιο γενικευμένα για το περιβάλλον, τα δάση, τους ωκεανούς και ότι αφορά στην προστασία τους» συμπληρώνει.

Όσο για το πώς προέκυψε η έμπνευση για τα καλαμάκια από σιτάρι η ίδια απαντά: «Ηθελα να βρω αυτό το προϊόν στην ελληνική αγορά και δεν υπήρχε. Οπότε αποφάσισα να το "φέρω" μόνη μου».

Η Αναστασία Σιώμου κάνει ανακύκλωση στην καθημερινότητά της και όταν βγαίνει έξω δεν πίνει τον καφέ της από πλαστικό ποτήρι. «Βεβαίως και κάνω ανακύκλωση, αλλά γνωρίζω ότι δεν έχει το αποτέλεσμα που αρχικά πολλοί νομίζαμε ότι έχει. Ακόμα κι αν το εργοστάσιο ανακύκλωσης κάνει αυτό που πρέπει και δεν ξεσπάσει κάποια "τυχαία" πυρκαγιά όπως συνηθίζεται, ακόμα κι έτσι, οι μελέτες δείχνουν ότι ελάχιστα από τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα ανακυκλώνονται τελικώς. Αυτό που κάνω είναι να αγοράζω όσο το δυνατόν λιγότερα πράγματα, μόνο όσα πραγματικά χρειάζομαι, σκεπτόμενη τι θα απογίνουν μετά τη χρήση. Έτσι, αποφεύγω περιττά αντικείμενα-σκουπίδια, κυρίως πλαστικές συσκευασίες. Σίγουρα, αν αγοράσω καφέ απ' έξω θα είναι σε δικό μου ποτήρι. Αν αποφεύγω κάτι 100% είναι το εμφιαλωμένο νερό και γενικώς τα ροφήματα σε πλαστικό μπουκάλι. Με λίγα λόγια προσπαθώ να τηρώ τα 3 "R": Refuse - Reuse - Recycle!».

Η ζήτηση για τα καλαμάκια της είναι «ελπιδοφόρα, δεδομένων των συνθηκών». «Οι επιχειρήσεις εστίασης που επιλέγουν το συγκεκριμένο καλαμάκι, με κάποιον τρόπο το ενσωματώνουν στο ύφος τους και παίρνουν σχεδόν πάντα πολύ θετικό feedback από τους πελάτες τους» εξηγεί.

Τελικά, θεωρεί ότι Ελληνες είναι ευαισθητοποιημένοι με το περιβάλλον;«Είναι περισσότερο απ' όσο η προηγούμενη γενιά, αλλά όχι όσο χρειάζεται! Στην πραγματικότητα οριακά προλαβαίνουμε να δράσουμε ώστε να αποφύγουμε δραματικές καταστάσεις λόγω κλιματικής κρίσης. Δε νομίζω ότι έχουμε την πολυτέλεια να ευαισθητοποιούμαστε "σιγά-σιγά" και αυτό δυστυχώς δεν ισχύει μόνο για τη χώρα μας».

Εκείνη πάντως δεν χρησιμοποιεί ποτέ πλαστικό καλαμάκι. «Ακόμα κι αν δεν έχω το μεταλλικό καλαμάκι μαζί μου, απλώς πίνω χωρίς καλαμάκι».

Τη ρωτάμε ποια άλλα ελληνικά οικολογικά προϊόντα έχει ξεχωρίσει: «Θαυμάζω τη δουλειά που κάνει η BlueCycle και η Phee. Χάρηκα επίσης με τα προϊόντα περιόδου Flower. Είναι μια εναλλακτική χωρίς πλαστικό  για τις γυναίκες που δεν χρησιμοποιούν το κύπελλο».

Τέλος, αν ένα καλαμάκι από σιτάρι πέσει στη θάλασσα, πόσο «κακό» θα προκαλέσει; Η Αναστασία Σιώμου εξηγεί: «Όσο κακό θα προκαλέσει αν πέσει ένα κανονικό σιτάρι. Το καλαμάκι σίτου Proud Dodo είναι επί της ουσίας το ίδιο το στέλεχος του σιταριού κομμένο σε ένα συγκεκριμένο μήκος και πλυμένο με νερό!».

Τα προϊόντα μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα proudodo.gr και στο Instagram @poud.dodo.





SHARE