Η ηθοποιός και σκηνοθέτις Αννέτα Παπαθανασίου ταξίδεψε έως το Αφγανιστάν, γυρίζοντας δύο ταινίες. Η πρώτη, με τίτλο «Καντίρ, ένας Αφγανός Οδυσσέας», είχε ως ήρωα έναν άνθρωπο που επιστρέψει στη χώρα του για να βρει την οικογένειά του και η δεύτερη, το «Παίζοντας με τη φωτιά», κατέγραφε τις ιστορίες γυναικών καλλιτεχνών, που έχουν την τόλμη να ασχοληθούν με το θέατρο, παρόλο που αντιμετωπίζουν σκληρή κριτική, κοινωνική αποδοκιμασία, ακόμα και απειλές για τη ζωή τους.
Λίγο πριν από τα γεγονότα που έχουν συγκλονίσει τον πλανήτη, η κύρια Παπαθανασίου ετοιμαζόταν για την τρίτη της κινηματογραφική περιπέτεια στη χώρα. Δυστυχώς, οι εξελίξεις την ανάγκασαν να ματαιώσει τα σχέδιά της. Μιλώντας μαζί μας, μοιράστηκε τις εμπειρίες της από έναν πολιτισμό με τρομερό ενδιαφέρον, ενώ ταυτόχρονα μας περιέγραψε τον κίνδυνο που βιώνουν οι Αφγανοί καλλιτέχνες και οι γυναίκες υπό το καθεστώς των Ταλιμπάν.
«Έχω πάει δυο φορές στο Αφγανιστάν και ετοιμάζομουν να πάω και τρίτη. Την πρώτη φορά το 2007, γύρισα την ταινία "Καντίρ: Ένας Αφγανός Οδυσσέας" και ξαναπήγα για το "Παίζοντας με τη φωτιά". Προηγουμένως όμως, είχαμε κάνει τις "Νύμφες του Hindu Kush" ανάμεσα στα βουνά του Αφγανιστάν και του Πακιστάν. Όλα ξεκίνησαν από την περιέργειά μου για έναν κόσμο άγνωστο σε μένα. Καταρχάς, ασχολήθηκα με ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, γιατί ήθελα να δω και να μάθω πώς ζουν αυτοί οι άνθρωποι. Έτσι άρχισα να κάνω ντοκιμαντέρ.
Ενθουσιάστηκα και εντυπωσιάστηκα, όταν πρωτοπήγα στο Αφγανιστάν. Έχει πολλές ομορφιές αυτός ο τόπος και πολύ φιλόξενους ανθρώπους. Είναι ένας λαός χαρούμενος κι ευγενικός. Έχουν υπέροχα ήθη και έθιμα κι έναν πολιτισμό που καταστρέφεται. Θυμάμαι, πως όταν είχα πάει στο Μπαμιγιάν είχαμε μιλήσει με έναν άνθρωπο που τον υποχρέωσαν οι Ταλιμπάν να βάλει δυναμίτη και να ανατινάξει έναν τεράστιο Βούδα -που είναι σαν ανατινάξει κάποιος την Ακρόπολη, για να καταλάβετε την αντιστοιχία και το πλήγμα.