Κοιτάμε το μενού και ομόφωνα αποφασίζουμε να φάμε αθηναϊκή σαλάτα, με μπόλικη μαγιονέζα, ένα πιάτο που, ναι μεν θυμίζει παλιά Αθήνα, αλλά το ψάρι παραπέμπει και σε μνημόσυνο. «Αυτό ήταν, τελείωσα με τη μόδα, την κήδεψα και πάει» μου λέει και καθαρίζει με τα χέρια του το τραπέζι, σαν να ήταν ψίχουλα η μόδα και τα πετάει στο δάπεδο. «Η μόδα με γέμισε με καλές, πολύ καλές, αλλά και κακές στιγμές» λέει.
Του ζητάω να ονοματίσει πρώτα τις καλές. Ξεχωρίζει τη συνεργασία με το Mad και τα Μadwalk. «Είχα απόλυτη καλλιτεχνική ελευθερία, ήταν ωραία και άρτια οργανωμένα τα shows, δεν υπήρχε λογοκρισία, έδειξα τη δουλειά μου, τα είδε πολύ κόσμος. Από το 2011, μέχρι τώρα, ένας δυνατός κύκλος».
Ευτυχή χαρακτηρίζει και τη συνάντηση με την Patricia Field, την οποία γνώρισε μέσω του Φώτη Σεργουλόπουλου. Η Patricia ξεχώρισε αμέσως τη δουλειά του και σε λίγο καιρό τα ρούχα του πωλούνταν στο εμβληματικό της κατάστημα, στη Νέα Υόρκη.
«Και οι κακές στιγμές;» ρωτάω και κάπως βαραίνει το πρόσωπο του. «Βίωσα δυο συνεργασίες που έκρυβαν πελώρια εξαπάτηση και με μπλέξανε άσχημα. O πατέρας μου μού έλεγε πάντα, σαν συμβουλή, τις δουλειές μου να τις κάνω μόνος μου και να ορίζω ο ίδιος τα πράγματα. Εμπιστεύτηκα και την πάτησα με συνεργάτες από την κόλαση. Δυστυχώς μπορεί να εξαπατηθείς και από ανθρώπους που δείχνουν ακέραιοι και η προδοσία να έρθει από εκεί που δεν το περιμένεις. Από το 2017 μέχρι το 2019 ταλαιπωρήθηκα αφάνταστα, άλλα επειδή είχα καλούς και ικανούς δικηγόρους και ανθρώπους που με αγαπούν, έβγαλα άκρη και έκλεισε όλη αυτή η τεράστια τρύπα».
Άρα έπαιξε ρόλο και αυτή η περιπέτεια για να πεις αντίο στη μόδα, παρατηρώ. «Μου βγήκαν κάτι θέματα υγείας και σκέφτηκα δεν υπάρχει λόγος για άλλο άγχος» λέει. Τον ρωτάω αν τα θέματα ήταν σοβαρά για να ακούσω την αφοπλιστική απάντηση: «Τα λύσαμε» που νομίζω είναι απάντηση μπαλαντέρ σε κάθε δυσκολία που αντιμετωπίζουμε με αίσιο τέλος.
«Άλλωστε» λέει «έτσι όπως έχουν γίνει τώρα τα πράγματα, δεν έχει νόημα η μόδα. Είναι σαν τέλος εποχής. Από τις πελάτισσες που ψώνιζαν σε μένα, κάποιες έχουν καταστραφεί οικονομικά, άλλες έχουν κάνει παιδιά... Προτεραιότητα έχουν τα σχολεία τους, αλλού ρίχνουν πια το βάρος. Η πανδημία άλλαξε πολύ και το σκηνικό της μόδας. Δεν υπάρχει τόσο μεγάλη ανάγκη για καταναλωτισμό. Tο πράγμα πάει κάπου αλλού. Κάτι δομικά αλλάζει. Έχω καταλάβει πως, ό,τι ήταν να πάρω, το πήρα. Ταξίδεψα πολύ, έκανα μεγάλη ζωή, γνώρισα ένα σωρό σημαντικούς ανθρώπους. Πλέον μ' ενδιαφέρει να μπορώ να πληρώνω τους λογαριασμούς μου και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Πούλησα και το μεγάλο αυτοκίνητο. Και είπα τέλος στα τέλη κυκλοφορίας. Ζω μέρες σύνεσης. Μ' ενδιαφέρουν τα ουσιώδη».
Ο ίδιος προσθέτει «Έχουμε καταναλώσει πολλές καρτέλες σε χάπια και γιατρούς και η ηρεμία απαιτεί περιφρούρηση, και καθαρό κεφάλι από άγχη και σκοτούρες. Τώρα μπορώ να βοηθήσω και ένα σωρό νέα παιδιά που έχουν ταλέντο και όρεξη και δεν φοβούνται να δουλέψουν. Έχω να τους δείξω πράγματα. Πιστεύω όποιος βοηθάει του γυρίζει και δεν το λέω σαν κοσμική μπαρούφα, αλλά γιατί έχω δει να συμβαίνει στη ζωή μου. Γιατί να βάλω τρικλοποδιά σ' ένα νέο παιδί που δουλεύει σκληρά; Θα πω όχι σ' έναν ατάλαντο τεμπέλη που βιάζεται να κάνει όνομα χωρίς να δουλέψει».
Ωστόσο, τι γίνεται, όταν οι αγαπημένες πελάτισσές του θέλουν αποκλειστικά από τον ίδιο δημιουργίες; «Μου ζήτησε η Καίτη Γαρμπή στο τελευταίο βίντεο -στο όποιο της έκανα το Art direction- να της φτιάξω και το ρούχο και αρνήθηκα. Της πρότεινα τη Daglara, η οποία είναι νέα, ταλαντούχα και το έχει. Πάντα θα προτείνω στις πελάτισσές μου κάποιον άλλον, ικανό».