Η διακεκριμένη Keynote Speaker, Sales mentor και Neuro Researcher Ισιδώρα Καραδημητρίου μιλά για την επόμενη μέρα των επιχειρήσεων μετά τον κορωνοϊό και πώς μπορεί να επιτευχθεί η ομαλή μετάβασή τους στη μετά καραντίνα εποχή.
Όπως και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου, έτσι και στην Ελλάδα, η πανδημία του κορωνοϊού ανάγκασε πολλές επιχειρήσεις να βάλουν προσωρινά λουκέτο, προκειμένου να διαφυλάξουν τη δημόσια υγεία. Γυμναστήρια, εστιατόρια, καφετέριες σταμάτησαν εντελώς τη λειτουργία τους, ενώ πολλοί ήταν οι εργοδότες που καθιέρωσαν το καθεστώς «work from home», δίνοντας τους εργαζόμενους τους τη δυνατότητα να δουλέψουν από το σπίτι, συμβάλλοντας έτσι με τον τρόπο τους στην παύση της εξάπλωσης του ιού.
Αναμφίβολα, ωστόσο, η οικονομική κρίση που έφερε μαζί της η πανδημία ήταν μεγάλη και τώρα, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων έχουν σηκώσει τα μανίκια τους, αναζητώντας τις κατάλληλες λύσεις για να επανέλθουν στους κανονικούς τους ρυθμούς, προσφέροντας την ιδανικότερη -δεδομένων των συνθηκών- customer experience.
Ζητήσαμε λοιπόν από την Ισιδώρα Καραδημητρίου, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της εκπαίδευσης και της συμβουλευτικής και συνεργάζεται με μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, να μας πει ποιες είναι οι σκέψεις της πάνω στην επόμενη μέρα των ελληνικών επιχείρησεων. Η ίδια είναι εισηγήτρια σε σεμινάρια εκπαίδευσης στελεχών και διαθέτει πολυετή εμπειρία στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων και του management.
«Τους προηγούμενους μήνες βιώσαμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, όπου για το κοινό καλό στερηθήκαμε προσωπικές ελευθερίες, απομακρυνθήκαμε από το φυσικό εργασιακό περιβάλλον, κρατήσαμε αποστάσεις από την οικογένεια μας, τους φίλους ή συνεργάτες μας.
Εδώ και λίγες ημέρες οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν επανέλθει σε ρυθμούς κανονικότητας, οι υπόλοιπες βρίσκονται σε αναμονή και ετοιμάζονται για την «λύση» των δικών τους δεσμών και την επαναλειτουργία τους. Η λειτουργία πλέον των επιχειρήσεων είναι διαφορετική, μιας και η κάθε επιχείρηση οφείλει να ακολουθεί κανόνες που ίσως είναι «άβολοι» στην εφαρμογή τους, όμως απαραίτητοι. Είναι σημαντικό να φροντίσουμε όλοι να είμαστε τυπικοί με τους νέους κανόνες, ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα περιβάλλον, μέσα στο οποίο θα νιώθουν ασφάλεια, φροντίδα και σεβασμό.
Ωστόσο, αυτή είναι και μια εξαιρετική ευκαιρία να εισάγουμε και να προσφέρουμε στο πελατολόγιο μας υψηλού επιπέδου Customer Experience, κάτι που ο πελάτης αναζητά κι έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ. Η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εξαρτάται από τις στρατηγικές κινήσεις και πρακτικές που θα εφαρμοστούν για την βέλτιστη εμπειρία των πελατών.
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως ο πρώτος πελάτης μιας επιχείρησης είναι ο εργαζόμενος της
Φροντίζουμε για τους εργαζόμενους, για την βελτιστοποίηση της δικής τους εργασιακής εμπειρίας και καθημερινότητας, ώστε να νιώθουν ικανοποιημένοι, παραγωγικοί, δημιουργικοί και να φροντίζουν με τη σειρά τους το πελατολόγιο της επιχείρησης».
Εργασία από το σπίτι: Παροδική λύση ή πιθανό καθεστώς εργασίας για πολλούς;
«Η περίοδος που μερικοί από εμάς μεταφέραμε την εργασία μας στο σπίτι, ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία, ένα "break the pattern", "σπάσιμο" των συνηθειών και των δεδομένων, το οποίο ενώ αρχικά μας σόκαρε ή μας φάνηκε παράξενο, μετέπειτα βρήκαμε τα πατήματα μας και αρχίσαμε να το απολαμβάνουμε.
Αυτό το μοτίβο εργασίας υπάρχει ήδη στο εξωτερικό και σε αρκετές επιχειρήσεις στην χώρα μας. Πλέον δεν αποτελεί εργασιακή πιθανότητα αλλά εργασιακή πραγματικότητα, μιας και πολλές επιχειρήσεις τολμούν και διατηρούν ακόμα το συγκεκριμένο εργασιακό μοτίβο, μέσα από το οποίο αποκαλύφθηκαν σημαντικές δεξιότητες των εργαζομένων. Οι εποχές άλλαξαν, ο τρόπος λειτουργίας των επιχειρήσεων επίσης και η απομακρυσμένη εργασία είναι ο νέος τρόπος εργασίας, ο οποίος μας καλεί να πειραματιστούμε και να διευρύνουμε τους ορίζοντες μας.
Στο μέλλον όλο και περισσότερες εταιρίες θα ενστερνιστούν αυτό το μοτίβο εργασίας, βασισμένες στα δεδομένα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως η αύξηση της παραγωγικότητας, η αυξημένη αίσθηση ευθύνης των υπάλληλων, εξισορρόπηση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, μείωση μετακινήσεων, μείωση του stress level κ.α.
Η ελληνική αγορά και η πιθανότητα δεύτερου κύματος
Προερχόμαστε από μια μακρά περίοδο κρίσης η οποία άφησε τα σημάδια της στον κοινωνικό ιστό και κληθήκαμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να ακολουθήσουμε τις καταιγιστικές εξελίξεις που έφερε η πανδημία. Ενώ τα κρατικά αντανακλαστικά ήταν σε εγρήγορση και οι χειρισμοί ήταν άμεσοι, οι επιχειρήσεις βίωσαν ισχυρότατους κλυδωνισμούς. Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομία ήταν εμφανείς από τις πρώτες ημέρες του lock down.