Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, κύριος Νίκος Παναγιώτου, μιλά για την αντιμετώπιση των ελληνικών media της πανδημίας του κορωνοϊού, τα fake news και τι να περιμένει κανείς στο μέλλον για τον Τύπο.
Με την πανδημία του κορωνοϊού να έχει αλλάξει την καθημερινότητα όπως την ξέραμε μέχρι πρόσφατα και τις ειδήσεις που αφορούσαν κρούσματα, θανάτους, εμβόλια και πολλά ακόμα να είναι κυριολεκτικά αμέτρητες, γεννιέται αυτόματα η εξής ερώτηση: ήταν η στάση των ελληνικών ΜΜΕ η σωστή; Με το φαινόμενο των fake news να αποτελεί πλέον πραγματικότητα στη ροή πολλών ειδησεογραφικών site, εντός και εκτός συνόρων, τι ρόλο έπαιξαν την περίοδο της πανδημίας; Ποια στάση κράτησαν οι αναγνώστες και που στράφηκαν για να διαμορφώσουν μια εμπεριστατωμένη άποψη;
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, κύριος Νίκος Παναγιώτου, συμμετείχε σε έρευνα που έκανε το Εργαστήριο Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας (International Peace Journalism Laboratory) του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ για την ενημέρωση των πολιτών την περίοδο της πανδημίας, σε συνεργασία με την Ierax Analytics.
Αν και τα αποτελέσματα δείχνουν ένα σημαντικό ποσοστό πολιτών να δηλώνει ότι όντως παραπληροφορήθηκαν, πολλοί ήταν επίσης εκείνοι που εμπιστεύονταν τα παραδοσιακά ΜΜΕ και όχι τα social media.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι, ο κύριος Παναγιώτου κέρδισε την εμπιστοσύνη της Google, η οποία το 2017 βράβευσε την έρευνά του, η οποία στόχευσε σε ένα νέο μοντέλο-πλατφόρμα, που θα ανταποκρίνεται ιδανικά σε ένα καλύτερο μέλλον για τις ειδήσεις και στοχεύει να ξεπεράσουν τα σύγχρονα media την κρίση και να βελτιώσει περιεχόμενο των ειδήσεων -μεταξύ άλλων ανιχνεύοντας έγκαιρα τις ψευδείς ειδήσεις.
Ο ίδιος μας λέει σχετικά «Η Google υποστήριξε μέσω ειδικού προγράμματος την έρευνα μου, με στόχο να δημιουργηθούν νέα εναλλακτικά μοντέλα/πλατφόρμες ειδήσεων. Ήταν μια σημαντική παρέμβαση, που συνεχίζεται με άλλες μορφές. Ειδικά τώρα, στόχος είναι να ενισχυθούν τα ΜΜΕ στο ρόλο και την αποστολή τους. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι, η προσπάθεια αυτή υποστηρίζεται από συμμαχίες μεταξύ Πανεπιστημίου, μεγάλων εταιρειών και των ίδιων των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων. Η πλατφόρμα μας έχει υλοποιηθεί και είμαστε στο στάδιο περαιτέρω ανάπτυξης της».