Η Μαριάννα Κάλμπαρη δεν γνώρισε τον Κάρολο Κουν αλλά διαποτίστηκε απ΄τις ιδέες και τις σκέψεις του για το θέατρο. Από τότε που μπήκε στην Δραματική του Θεάτρου Τέχνης δεν ξανάφυγε. Την τελευταία δεκαετία έχει αναλάβει και την καλλιτεχνική διεύθυνση, ενώ παράλληλα μεταφράζει, σκηνοθετεί και παίζει. Είναι η πρώτη γυναίκα στο τιμόνι του Θεάτρου Τέχνης και μια απ΄τις πρώτες σε θέση ευθύνης στον χώρο του πολιτισμού και των τεχνών. Ξέρει πολύ καλά τι θα πει και οικογένεια και καριέρα. Είναι χωρισμένη, έχει δύο παιδιά.
«Ανέλαβα καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης το 2014 –διαδέχθηκα τον Διαγόρα Χρονόπουλο, εκείνος με πρότεινε. Φέτος μπαίνω στην 10η χρονιά, κλείνω δεκαετία.
»Ξεκινώντας δεν είχα σκεφτεί καθόλου αυτό που σκέφτηκα μετά, απ΄τα σχόλια που γράφτηκαν, δηλαδή, γυναίκα επικεφαλής στο Θέατρο Τέχνης. Το συνειδητοποίησα όμως και έτσι κατάλαβα τι σημαίνει στην ελληνική κοινωνία σήμερα γυναίκα σε θέση ευθύνης και πόσο δύσκολη είναι η πρόσβαση των γυναικών σε θέσεις ευθύνης. Το θέατρο το λειτουργούν κυρίως γυναίκες –και στο παρελθόν γυναίκες ήταν θιασάρχες και πρωταγωνίστριες. Κι όμως, τα τελευταία πενήντα χρόνια, οι γυναίκες το λειτουργούν αλλά οι άνδρες παίρνουν τις αποφάσεις, την ευθύνη, χαράσσουν τον δρόμο. Κι αυτό είναι κάτι που συμβαίνει όχι μόνον στην ελληνική κοινωνία αλλά και σε χώρες που προσπαθούν, με τις ποσοστώσεις. Κι εκεί οι περισσότερες θέσεις ευθύνης είναι στους άνδρες.
»Ομολογώ ότι επειδή είχα την τύχη να μεγαλώσω σε μια οικογένεια που δεν έκανε καθόλου διαχωρισμούς, είμαστε τέσσερα αδέλφια, τρία κορίτσια κι ένα αγόρι, δεν υπήρχε καθόλου αυτό στο κεφάλι μου, Είναι κάτι που άρχισα να καταλαβαίνω βγαίνοντας απ΄το σπίτι μου και κυρίως τα τελευταία χρόνια. Από τότε που απέκτησα και τα παιδιά, συνειδητοποιώ όλο και περισσότερο πράγματα που δεν περνούσαν καν από το μυαλό μου όταν ήμουν μικρότερη.
»Ημασταν μια αγαπημένη οικογένεια και παραμένουμε, αν και έχουμε χάσει τον μπαμπά, προ πενταετίας. Είμαστε δεμένοι –τ΄αδέλφια με την μητέρα μας και τώρα και με τα δικά μας παιδιά.