Mi Ro σχεδιαστές
Φωτογραφία: Νίκος Ζήκος
MI-RŌ

MI-RŌ: Ο Δημήτρης Μαστρόκαλος και ο Γιάννης Ράπτης είναι πολλά περισσότερα από ένα brand


Ο ένας συμπληρώνει αριστοτεχνικά τον άλλον και μαζί δημιουργούν ένα από τα πιο αναγνωρισμένα brand names στον χώρο της ελληνικής -και όχι μόνο- μόδας. Ο Δημήτρης Μαστρόκαλος και ο Γιάννης Ράπτης είναι τα λαμπρά μυαλά πίσω από οίκο MI-RŌ, που κάθε σεζόν παραδειγματίζει με τις συλλογές του, παρουσιάζοντας την κομψότητα στην καλύτερη εκδοχή της.

Οι δυο ταλαντούχοι σχεδιαστές μίλησαν αποκλειστικά στο Bovary.gr -παρά το γεγονός ότι προτιμούν να αφήνουν τα ρούχα να μιλούν από μόνα τους και σπάνια θα διαβάσετε συνεντεύξεις τους- για το υπέροχο σύμπαν τους, που όλοι θέλουμε να ανακαλύψουμε.

Πείτε μας δύο λόγια για τη χειμερινή σας συλλογή, τι τη χαρακτηρίζει; Η χειμερινή μας συλλογή χαρακτηρίζεται από το δυναμικό της χαρακτήρα και τις έντονες λεπτομέρειες που υπάρχουν σε όλα τα ρούχα. Ντραπέ σε οικολογικό δέρμα, μουσελίνα, ταφτά και κρεπ σατέν, ιδιαίτερα κοψίματα στα μανίκια και militaire χαρακτηριστικά συνθέτουν μια συλλογή που αποτελείται από ρούχα που μπορούν να φορεθούν όλες τις ώρες της ημέρας.

Αλήθεια, η σύγχρονη μόδα έχει χαρακτήρα -ή απλώς αποτελεί ένα συνονθύλευμα παλιότερων; Σίγουρα δεν υπάρχει παρθενογένεση, αλλά σίγουρα υπάρχει χαρακτήρας φιλτραρισμένος από την αισθητική του κάθε δημιουργού. Όλοι εμπνεόμαστε από το παρελθόν, αλλά μεταφέρουμε τα στοιχεία στο σήμερα με σύγχρονες τεχνικές και υλικά που χαρακτηρίζουν την εποχή που ζούμε.

Οι τάσεις είναι για να τις ακολουθούμε ή για να τις αγνοούμε; Ζούμε στην εποχή που η μόδα ζει την απόλυτη της ελευθερία! Ο καθένας φοράει ότι επιθυμεί χωρίς ιδιαίτερους κανόνες αρκεί να νοιώθει καλά ο ίδιος…

Πριν ξεκινήσετε τη διαδικασία δημιουργίας, ποια γυναίκα φέρνετε στο νου σας; Τη γυναίκα Mi-Ro που κάθε σεζόν διαφοροποιείται αλλά ο αισθητικός της πυρήνας παραμένει ο ίδιος.

Τελικά πώς μπορούμε να φοράμε τα ρούχα και όχι να μας φοράνε; Αυτό πρέπει να συμβαίνει κάθε φορά που επιλέγουμε ένα ρούχο. Όσο όμορφο και αν είναι ένα ρούχο, αν δεν αισθανόμαστε όμορφοι μέσα σε αυτό το μεταφέρουμε στους άλλους, οπότε χάνεται όλη η μαγεία. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να περιοριζόμαστε από κάτι και να κάνουμε επιλογές που δεν μας κάνουν χαρούμενους!

Πώς ήσασταν ως παιδιά; Το ίδιο δημιουργικοί όπως σήμερα; Το επάγγελμα που κάνουμε χαρακτηρίζεται από το πάθος και αυτό πιστεύουμε πως υπάρχει από πάντα. Είναι μια δουλειά που χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία και την αισθητική που καλώς ή κακώς δεν μπορεί να είναι επίκτητη -ή το έχει κάποιος ή όχι… Όποτε, όπως καταλαβαίνεις και ως παιδιά δεν ήμασταν εύκολη υπόθεση για τους γονείς μας σε αισθητικά ζητήματα, όπως από τα ρούχα που φοράγαμε μέχρι το στολισμό του σπιτιού…

Μεγαλώνοντας, είχατε επιρροές γύρω από τη μόδα και το στιλ; Εννοείται, αφού η μόδα είναι τρόπος ζωής για τους ανθρώπους που ασχολούνται με αυτή. Δεν είναι ένα ξεκάθαρο επάγγελμα και μόνο. Οι επιρροές και τα στοιχεία έμπνευσης είναι παντού και όλο το εικοσιτετράωρο.

Τι έχει ο ένας που δεν έχει ο άλλος; Είμαστε πάρα πολύ διαφορετικοί χαρακτήρες και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό συστατικό της αρμονικής συνεργασίας μας, όλα αυτά τα χρόνια. Υπάρχει μια κοινή αισθητική άποψη αλλά οι διαφορετικότητά μας, μας ενώνει. Ξέρουμε και οι δύο ποια είναι τα δυνατά στοιχεία του καθενός και κατά χρονικές περιόδους ξέρουμε πώς και πότε να κάνει ο καθένας μας πίσω και να αφήσει τον άλλο να «βγει» μπροστά!

Ποιες πτυχές του χαρακτήρα σας βλέπουμε σε κάθε δημιουργία σας; Τι «μαρτυρούν» τα σχέδιά σας για την προσωπικότητά σας; Σίγουρα, τα ρούχα μας έχουν το αισθητικό μας πρίσμα καθώς και πώς αντιλαμβανόμαστε τον άνθρωπο μέσα στον χώρο και το χρόνο. Ευτυχώς μέχρι τώρα δεν έχουμε μπει στη διαδικασία να δημιουργήσουμε κάτι που δεν μας αντιπροσωπεύει.

Αν είχατε βρεθεί στον χώρο της μόδας ο καθένας ξεχωριστά, ως μονάδα, και όχι ως δίδυμο, πώς πιστεύετε ότι θα είχε εξελιχθεί η καριέρα σας; Αυτό είναι ένα υποθετικό σενάριο που δεν μας έχει απασχολήσει ποτέ, οπότε δεν έχουμε απάντηση να δώσουμε…

Γιατί αποφεύγετε να δίνετε συνεντεύξεις; Το βασικότερο μας κριτήριο για την επαγγελματική μας ενασχόληση μας με τη μόδα ήταν να εκφράσουμε το αισθητικό μας αποτύπωμα και όχι η προσωπική μας προβολή. Μας νοιάζει περισσότερο να ξέρουν το brand μας και τα ρούχα μας παρά τα πρόσωπα πίσω από αυτά.

Στην Ελλάδα του 2022 μπορούμε να μιλάμε για πραγματική ελευθερία γύρω από τη μόδα και το στιλ; Εννοείται πως υπάρχει απόλυτη ελευθερία και είναι κάτι που το βλέπουμε όλοι γύρω μας καθημερινά. Ειδικότερα στις νεότερες γενιές είναι απόλυτα αισθητό.

Φωτογραφία: Νίκος Ζήκος

Πώς βλέπετε τη νέα γενιά Ελλήνων σχεδιαστών; Σε κάθε γενιά υπάρχουν μεγάλα ταλέντα που είναι πολύ δημιουργικά αλλά και άτομα που ασχολούνται για λάθος λόγους… Η πορεία στο χρόνο τα δείχνει όλα!

Υπάρχει τελειότητα στη μόδα; Η μόδα είναι καθαρά υποκειμενική και δεν υπάρχει αντικειμενικό κριτήριο. Δεν γίνεται να υπάρχει τελειότητα σε κάτι που το αντιλαμβάνεται ο καθένας με τα προσωπικά του ερεθίσματα και αισθητική

Είναι πολύ έντονο και το οικολογικό fashion κίνημα -εσείς πώς το υπηρετείτε; Ποτέ δεν ήμασταν υποστηρικτές του fast fashion και γι’ αυτό οι δημιουργίες μας δεν είχαν και δεν έχουν ποτέ κραυγαλέα στοιχεία εφημερότητας. Πάντα υπάρχει μια διαχρονικότητα και στο σχέδιο και στην ποιότητα τον υλικών. Πλέον έχουμε εντάξει και εμείς στις συλλογές μας ανακυκλώσιμα υλικά και σχεδόν καθημερινά ενημερωνόμαστε για την πορεία της μόδας και για οτιδήποτε νέο στοιχείο ή υλικό παρουσιάζεται παγκοσμίως.

Top Choices

Perfume:
Γιάννης: Oud Wood-Tom Ford
Δημήτρης: Terre D’ Hermes-Hermes
Coffee-table book:
Γ: The Art Book-Phaidon
Δ: Dries Van Notes
Style icon:
Γ: Tilda Swinton
Δ: Grace Kelly
Winter destination:
Γ: Χωριά της Ηπείρου
Δ: Βενετία
Quote:
Γ: «Μην αφήνεις για αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα»
Δ: «Το να πάθω ή να μην πάθω δεν είναι πάντα στο χέρι μου… Το να μάθω πάντα είναι!».





SHARE