«Αντίο Μόνικα Βίτι, αντίο στη βασίλισσα του ιταλικού σινεμά. Η σημερινή είναι μία ημέρα μεγάλης θλίψης, μία μεγάλη καλλιτέχνις και μία μεγάλη Ιταλίδα χάθηκε» αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας Ντάριο Φραντσεσκίνι για τον θάνατό της Μόνικα Βίττι, που έφυγε στα 91 της από Αλτσχάιμερ.
Πανέμορφη και αιθέρια, με το αναγεννησιακό της πρόσωπο κα την ικανότητά της να ερμηνεύει ακραίες ψυχολογικές καταστάσεις, η Βίτι έβαζε φωτιά στη μεγάλη οθόνη μέσα από τις ταινίες του Μικελάντζελο Αντονιόνι, του μέντορα και συντρόφου της, που ήταν και ο πρώτος που την ανακάλυψε και την καθιέρωσε, ακόμα και μέσα από τις απολαυστικές κωμωδίες, που ερμήνευε υποδειγματικά, καθώς με τον αυτοσαρκασμό και το χιούμορ που διέθετε, δεν δίσταζε να ανατρέπει την εικόνα του sex symbol, που είχε χτιστεί γύρω από αυτήν.
Γεννημένη στις 3 Νοεμβρίου του 1931, όπως και ο αγαπημένος της σύζυγος Ρομπέρτο Ρούσο, ως Μαρία Λουίζα Τσετσαρέλι -αυτό ήταν το πραγματικό της όνομα- μεγάλωσε στη Ρώμη και από μικρή ονειρευόταν να γίνει ηθοποιός. Η μητέρα της με την οποία δεν είχε ποτέ καλές σχέσεις την είχε προειδοποιήσει ότι το «παλκοσένικο θα της διαφθείρει την ψυχή και το σώμα». Χωρίς την υποστήριξη της οικογένειάς της λοιπόν, που της φερόταν σχεδόν υποτιμητικά, αρχίζει να σπουδάζει στη δραματική σχολή, όπου ανακάλυψε την κωμική της φλέβα. Η Τσινετσιτά ήταν έτοιμη να την υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες, όταν στον δρόμο της ήρθε ο Αντονιόνι. Την είχε δει να παίζει στο θέατρο και εντυπωσιάστηκε από τον... αυχένα της.