Σοφία Ζαχαράκη
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μάλλιαρης
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Σοφία Ζαχαράκη: «Έχει ενδιαφέρον να βλέπεις ότι αυξάνονται οι γυναίκες που ασχολούνται με τη πολιτική»


Η Σοφία Ζαχαράκη είναι Υφυπουργός Τουρισμού. Έχει διατελέσει Εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας αλλά και Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Αγγλική φιλολογία. Όμως, αυτό που την κέρδισε ήταν τελικά η πολιτική. Είναι μια νέα γυναίκα με δυναμικό δημόσιο λόγο που σκοπό έχει να βοηθήσει στην πιο βαριά βιομηχανία της χώρας: Τον τουρισμό.

Συναντηθήκαμε μια ζεστή ημέρα στο πιο ταιριαστό σημείο της πόλης: Στην ταράτσα ενός καφέ με θέα την Ακρόπολη. Ο φόρτος εργασίας αλλά και οι φωτιές του καλοκαιριού μας έκαναν να συναντηθούμε ξανά στο γραφείο της στο Υπουργείο ανήμερα των γενεθλίων της.

Η Σοφία Ζαχαράκη μίλησε για τη ζωή της, την πολιτική, το Υφυπουργείο αλλά και τους στόχους της για το μέλλον...

«Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στην περιοχή των Αμπελοκήπων και στο Γκύζη, όπου και συνεχίζω να μένω. Αυτό που κυρίως θυμάμαι είναι η αίσθηση της γειτονιάς, πολύ παιχνίδι και πολλή προσοχή από τους γονείς, καθώς πρόκειται για μια πολυπληθή περιοχή. Πήγα σχολείο πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού, όπου πήγαινα και έκανα σπορ. Έχω φιλίες από τότε, που κρατάω μέχρι τώρα. Από τότε κρατάει και η σχέση μου με τον Παναθηναϊκό, καθώς είμαι και οπαδός της ομάδας. Ζούσα σε μια γειτονιά στο κέντρο, με πολλά παιδιά που χανόμασταν αλλά ξαναβρισκόμασταν.

Σκεφτόμουν να γίνω δικηγόρος, αν και κανείς από την οικογένειά μου δεν είχε σχέση με τη δικηγορία. Ο πατέρας μου ήταν εκπαιδευτικός και η μητέρα μου εργαζόταν σε ασφαλιστική εταιρεία. Μου άρεσε το κομμάτι της καλής χρήσης της γλώσσας -το έβλεπα στην τηλεόραση και μου φαινόταν εξαιρετικά εξωτικό, με δυναμικές γυναίκες και εύγλωττους άνδρες. Μετά, όμως, επηρεάστηκα από τον πατέρα μου, που ήταν εκπαιδευτικός όπως και αρκετά μέλη της οικογένειάς μου. Μου φαινόταν μια επιλογή αρκετά κατευθυνόμενη και έτσι σπούδασα Αγγλική Φιλολογία. Έχω τη νομική απωθημένο -την έχασα επειδή δεν έγραψα καλά στην Ιστορία. Τελικά, η Αγγλική Φιλολογία αποδείχτηκε μια καλή αρχή στη Φιλοσοφική. Στη συνέχεια, με τα μεταπτυχιακά και τις παράλληλες δραστηριότητές μου μπόρεσα να χτίσω άλλες δεξιότητες που αποδείχτηκαν ίσως και πιο σημαντικές».

Σκεφτόμουν να γίνω δικηγόρος

Σοφία Ζαχαράκη
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μάλλιαρης

Η πολιτική

«Είναι ένα ταξίδι το οποίο είχε αρκετές στάσεις. Δεν είχε σταθμούς, γιατί δεν έχουμε φτάσει στον τελικό σταθμό ακόμα, αλλά είχε μια περίεργη και ενδιαφέρουσα πορεία. Στο Πανεπιστήμιο, ασχολήθηκα με τη νεολαία για λόγους κοινωνικοποίησης, διεύρυνσης του κύκλου μου, αλλά και ενασχόλησης με ζητήματα που θεωρούσα ότι μπορούσαν να αλλάξουν προς το καλύτερο την καθημερινότητα του Πανεπιστημίου -όπως η τήρηση ωραρίου και το αίτημα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Η ΔΑΠ ήταν πάντα υπέρ μιας παράλληλης ιδιωτικής εκπαίδευσης, χωρίς να πλήττεται το κύρος του δημόσιου Πανεπιστημίου.

Υπήρχε μια ιδεολογική βάση που με τραβούσε πιο κοντά στη νεολαία της κεντροδεξιάς, αλλά δεν είχα συγκεκριμένο στόχο. Γι’ αυτό και αμέσως μετά τη σχολή, ξεκίνησα κανονικά τη δουλειά. Δεν ασχολήθηκα περαιτέρω με τη Νέα Δημοκρατία.

Διατήρησα τη δράση μου με τη νεολαία του κόμματος, στο κομμάτι των διεθνών σχέσεων και των ευρωπαϊκών ζητημάτων, έτσι ταξίδευα πάρα πολύ. Προσέγγισα την πολιτική μέσα από την ευρωπαϊκή ματιά, με συμμετοχή σε πολλά συνέδρια και Fora -με την εκπροσώπηση της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Η πολιτική είναι ένα ταξίδι με αρκετές στάσεις

Βέβαια, όλα αυτά παράλληλα με τη δουλειά μου. Έκανα μαθήματα, μεταφράσεις, μου άρεσε πολύ να δουλεύω και πάντα δούλευα πάνω από 12 ώρες την ημέρα. Ήμουν σε επαφή και με τα παιδιά. Αυτό συνέχισε για πολλά χρόνια. Ασχολήθηκα με τη διοίκηση εκπαίδευσης, τις δημόσιες σχέσεις και πολλά άλλα. Μέχρι που το 2012, μου πρότεινε ο τότε υπουργός Ανάπτυξης, κ. Χατζηδάκης να τον συνδράμω στο κομμάτι της ευρωπαϊκής παρουσίας του στο εξωτερικό, επειδή είχα την εμπειρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Μια γυναίκα στην πολιτική

«Είναι λίγες οι στιγμές μέσα στο κόμμα που έχω νιώσει ότι κάποιος με αντιμετωπίζει διαφορετικά λόγω του φύλου μου. Ίσως επειδή ήμουν τυχερή να συνεργαστώ με ανθρώπους που πίστευαν στην αξιοσύνη, στην ικανότητα ή στην αποτελεσματικότητα και δεν έκριναν από κάτι άλλο. Έχει ενδιαφέρον να βλέπεις να αυξάνονται οι γυναίκες που ασχολούνται με τη πολιτική -είτε στην αυτοδιοίκηση είτε στην κεντρική πολιτική σκηνή. Σίγουρα, έχουμε πολύ δρόμο να καλύψουμε, για να σπάσουμε το glass ceiling και να διεκδικήσουμε ακόμη περισσότερα ποσοστά εκπροσώπησης, τα οποία θα κερδηθούν όχι με ποσοστώσεις, αλλά με την υιοθέτηση ενός σωστού τρόπου σκέψης από τον κόσμο, ώστε να δίνονται ίσες ευκαιρίες σε όλους, χωρίς να κοιτά το φύλο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό. Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι έχω υποστεί διάκριση, ως τώρα, λόγω του φύλου μου».

Σοφία Ζαχαράκη
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μάλλιαρης

Μου έκανε τρομερά θετική εντύπωση ότι, τόσο ο Κωστής Χατζηδάκης όσο και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, χωρίς να με γνωρίζει, μου πρότειναν να γίνω αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου. Ήταν μια πολύ τολμηρή πρόταση, διότι ήμουν άνθρωπος που δεν είχε ασχοληθεί ποτέ με την επικοινωνία, δεν είχα σταθεί ποτέ μπροστά από κάμερα. Πραγματικά τους ευχαριστώ πολύ γι’ αυτήν την ευκαιρία γιατί με βοήθησε πολύ να εξελιχθώ και να μάθω καινούργια πράγματα -έχω περάσει ατελείωτες ώρες διαβάσματος και μελέτης και ακόμα μαθαίνω. Έμαθα πώς γίνεται το παιχνίδι της επικοινωνίας, δίνοντας το παρών σε πάνελ και γράφοντας μόνη μου συνεντεύξεις, άρθρα και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται για τη δημόσια παρουσία μου. Μάλιστα, κάνω μόνη μου και τα social media».

Δεν πιστεύω ότι έχω υποστεί διάκριση λόγω του φύλου μου

«Στην εκπαίδευση, βλέπαμε πάρα πολλές γυναίκες στην τάξη ως εκπαιδευτικούς και λιγότερες σε θέσεις λήψης απόφασης ή σε θέσεις ηγεσίας. Είναι ένας αγώνας που κερδίζεται σιγά-σιγά -δίνονται ευκαιρίες, αλλά πρέπει να τις διεκδικούμε και μόνες μας για να έχουμε μεγαλύτερη παρουσία στα κοινά. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να σου δοθεί ένας ρόλος, επειδή είσαι γυναίκα. Είναι ένας αγώνας που δίνεται καθημερινά για κάτι που δικαιούμαστε, χωρίς όμως να μας χαριστεί. Το ζήτημα της ικανότητας και της αποτελεσματικότητας είναι κυρίαρχο. Έχουμε αποδείξει οι γυναίκες ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε στο multitasking και στην ενσυναίσθηση, που είναι κυρίαρχο στο κομμάτι της πολιτικής και τις συναναστροφής με τους πολίτες. Είναι σημαντικό να νιώθεις πώς νιώθει ο άλλος, πριν πάρεις μια απόφαση που επηρεάζει τη ζωή του».

Το Υφυπουργείο Τουρισμού

«Ξεκίνησα επίσημα και θεσμικά από τον Ιανουάριο του 2021, όταν μου προτάθηκε από τον Πρωθυπουργό, που ήταν πολύ τιμητικό. Φεύγοντας από ένα σημαντικό πόστο που συνδέεται με την επαγγελματική μου σταδιοδρομία, ήρθα σε ένα άλλο κομμάτι, το οποίο συνδέεται με την οικογενειακή μου παράδοση -η οικογένεια της μαμάς μου έχει ξενοδοχεία στο Καρπενήσι και ο παππούς μου ήταν ο πρώτος ξενοδόχος. Ένας άνθρωπος που ήταν πάντα στο επιχειρείν, με πρωτοποριακή παρουσία στο κομμάτι του ξενοδοχείου. Αυτό με γεμίζει με περηφάνια και συγκίνηση, αλλά και ένα αίσθημα ευθύνης, να το μελετήσω ακόμη καλύτερα, να μάθω περισσότερες πλευρές και πτυχές της φιλοξενίας στην Ελλάδα -που έχει πολλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά, είναι πολυδιάστατη και κάθε μέρος της μπορεί να ικανοποιήσει και διαφορετικά γούστα και προτιμήσεις. Για μένα, είναι μια καθημερινή, ευχάριστη πρόκληση να μπορώ να είμαι όσο γίνεται πιο ουσιαστική στον δημόσιο λόγο και κυρίως να μπορώ να βοηθώ με ένα μικρό λιθαράκι περιοχές που ίσως να είναι λιγότερο γνωστές στο να αναπτύξουν το τουριστικό προϊόν τους».

Σοφία Ζαχαράκη
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μάλλιαρης

Ο τουρισμός φέτος και οι στόχοι

«Φέτος είμαι πολύ ικανοποιημένη από την εξέλιξη των πραγμάτων. Είναι πολύ θετική η έκπληξη -κυρίως από τον Ιούλιο και τον Αύγουστο- της μεγάλης αύξησης των κρατήσεων και των αφίξεων των τουριστών. Το λέγαμε και από την αρχή του καλοκαιριού ότι θα είναι η χρονιά της "τελευταίας στιγμής". Αυτό που ίσως να μην περιμέναμε ήταν η τόσο μεγάλη αύξηση των αφίξεων τον Ιούλιο, τον Αύγουστο αλλά και τον Σεπτέμβριο. Περιοχές οι οποίες ξεκίνησαν με 50% πληρότητα στα τέλη Ιουνίου, ξαφνικά εκτοξεύτηκαν στο 85%. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ξενοδοχειακού επιμελητηρίου, η μέση πληρότητα κινήθηκε πολύ ψηλά. Μάλιστα, οι κρατήσεις κινήθηκαν σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο και τον Σεπτέμβριο.

Στόχος είναι να μπορέσουμε να δώσουμε περισσότερους και ποιοτικούς λόγους σε έναν ξένο τουρίστα να έρθει στην Ελλάδα, αλλά και στους Έλληνες την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τη χώρα μας και τα λιγότερο γνωστά μέρη της, με τα προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού και «Τουρισμός για όλους». Είμαι ικανοποιημένη γιατί φέτος διπλασιάστηκαν τα vouchers που μπορούν να χρησιμοποιηθούν έως το τέλος της χρονιάς. Έχουμε διαθέσιμα 500.000 vouchers αυτή τη στιγμή, ένας πολύ σημαντικός αριθμός για τον εσωτερικό τουρισμό.

Φέτος είμαι πολύ ικανοποιημένη

Επόμενος στόχος είναι να μπορέσουμε να πετύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ίσως κανείς να αναρωτιέται αν είναι εφικτό κάτι τέτοιο. Κι όμως, είναι -το επιτρέπουν άλλωστε και οι θερμοκρασίες που κυριαρχούν στην Ελλάδα. Επίσης, οι ειδικές μορφές τουρισμού -ο οινοτουρισμός, ο οικοτουρισμός, ο γαστρονομικός, ο ιαματικός, ο ιατρικός και ο συνεδριακός τουρισμός- δίνουν στον κόσμο και άλλους λόγους για να έρθουν στη χώρα μας και να τη γνωρίσουν καλύτερα.

Ένας ακόμη βασικός στόχος είναι να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο, με καλό επίπεδο σπουδών στις σχολές μας και σεμινάρια πάνω στον τουρισμό. Υπάρχει το ΙΕΚ Τουρισμού που «τρέχει» το υπουργείο και είμαι η αρμόδια, όπως και σχολές ξεναγών. Εντάξαμε φέτος στο Ταμείο Ανάκαμψης τη δυνατότητα σε 20.000 άτομα για τα επόμενα 3 χρόνια να επιμορφώνονται σε τριμηνιαία επιδοτούμενα προγράμματα πάνω στον τουρισμό. Προσπαθούμε, οπότε, να δημιουργήσουμε μια πιο ολιστική εικόνα για την τουριστική εκπαίδευση και να βοηθήσουμε τους νέους να βρουν τον δρόμο τους.

Σοφία Ζαχαράκη
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μάλλιαρης

Φέτος τα πήγαμε πολύ καλύτερα, υπάρχουν ήδη σημαντικές συγκρίσεις. Έχουμε μέχρι σήμερα (1/9) πάνω από 6,5 εκατ. ταξιδιώτες. Πέρυσι ήταν 7 εκατ. στο σύνολο της χρονιάς. Ευελπιστούμε ότι ο αριθμός θα αυξάνεται. Ίσως δούμε μια πολύ θετική έκπληξη στα έσοδα. Παρατηρούμε ότι αυξήθηκε η μέση δαπάνη -όποιος ταξιδεύει, δηλαδή, χαλάει περισσότερα χρήματα-, αλλά και το luxury tourism -όπως η διαμονή στα 5αστερα ξενοδοχεία».

Μελλοντικά σχέδια

«Έχω πάρει μια συνειδητή απόφαση: Να ζω τη στιγμή. Όχι γιατί αδιαφορώ για την προσωπική μου εξέλιξη ή δεν έχω φιλοδοξίες, αλλά έχω καταλάβει από πολύ μικρή ότι είναι σημαντικό να προσπαθείς να διαμορφώνεις το παρόν με τους καλύτερους όρους και μετά όλα παίρνουν τον δρόμο τους. Είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένη με τις ευκαιρίες που μου έχουν δοθεί -και σαν αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου αλλά και σαν Υφυπουργός τα τελευταία 2 χρόνια- και είμαι πολύ συγκινημένη. Δεν το θεωρώ καθόλου αυτονόητο. Είμαι πραγματικά ευγνώμων και θα συνεχίσω να τιμώ την εμπιστοσύνη εκείνων που με εμπιστεύτηκαν, κυρίως του Πρωθυπουργού. Όλοι χαίρονται προφανώς με τις ευκαιρίες που τους δίνονται και δουλεύουν με μεράκι και αποφασιστικότητα για να αποδείξουν ότι τις αξίζουν».

Έχω πάρει μια συνειδητή απόφαση: Να ζω τη στιγμή

Γυναικοκτονίες

«Κάθε ιστορία που ακούμε είναι μια μαχαιριά στην καρδιά. Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα σύνολο δομών υποστήριξης των γυναικών που υφίστανται βία, σε οποιαδήποτε μορφή. Η τηλεφωνική γραμμή 15900 είναι σημαντική, καθώς μπορείς να αναφέρεις οποιοδήποτε περιστατικό.

Σοφία Ζαχαράκη
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μάλλιαρης

Έναν πολύ μεγάλο ρόλο θα παίξουν και τα σχολεία. Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι, από πέρυσι, πειραματικά και πιλοτικά, "τρέχουν" προγράμματα και εργαστήρια δεξιοτήτων, τα οποία βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν την έννοια του αλληλοσεβασμού. Στόχος είναι να υπάρξουν σε όλα τα σχολεία της χώρας και χαίρομαι που συνέβαλα και εγώ σε αυτό, ως Υφυπουργός Παιδείας. Επίσης, προσωπικά περήφανη γιατί στο πλαίσιο της δράσης μας, βάλαμε από πέρυσι 2.500 ψυχολόγους στα σχολεία -πιλοτικά, και θα μπουν και μόνιμα.

Είναι ένα βήμα που βοηθάει πολύ να πιάσουμε το νήμα από την παιδική ηλικία, να καταλάβει κάθε παιδί τι σημαίνει σεβασμός στο σώμα, στον άλλον και στα όρια τα οποία πρέπει να υπάρχουν στις ανθρώπινες σχέσεις. Από εκεί και πέρα, απέναντι στη βία κατά των γυναικών, το κράτος πρέπει να αντιδρά άμεσα -παίρνοντας τις απαραίτητες αποφάσεις για τον δράστη, προστατεύοντας παράλληλα τη γυναίκα που την υπέστη και τα παιδιά της. Χρειάζεται αμεσότητα από το κράτος και ψυχολογική υποστήριξη για όσο χρειαστεί».

Κάθε ιστορία που ακούμε είναι μια μαχαιριά στην καρδιά

Τι κάνει μια πολιτικός στο ελεύθερο χρόνο της

«Δεν έχω και τόσο ελεύθερο χρόνο. Προσπαθώ να τον δημιουργήσω, όμως, και τον περνάω με φίλες και φίλους, πίνοντας ένα ποτό κάπου στο κέντρο. Μου αρέσει πολύ το κέντρο. Εδώ κινούμαι, κοντά στο γραφείο ή σε περιοχές που μπορώ να πάω με τα πόδια. Δεν κάνω κάποιο σπορ. Αυτό που έχω επιχειρήσει αρκετές φορές είναι να περπατάω ή να πηγαίνω γυμναστήριο, το οποίο έχει στεφθεί με απόλυτη αποτυχία. Δεν θέλησα και δεν θέλω να χάσω τις επαφές μου με τους παλιούς μου φίλους, οι οποίοι παραμένουν οι ίδιοι όλα αυτά τα χρόνια».

Η Αθήνα

«Η Αθήνα μας είναι μια πόλη που συνέχεια ζει, αναπνέει, ένας δυναμικός οργανισμός. Αυτό σημαίνει ότι ζει στην ίδια πόλη συγχρόνως το αρχαίο, το ιστορικό και το εξαιρετικά μοντέρνο. Ένα κομμάτι της πόλης, μέσα από τον πολιτισμό και τις τέχνες, μπορεί να δώσει στον ταξιδιώτη μία πολυδιάστατη εμπειρία. Το έχω παρακολουθήσει και μέσα από τις προσπάθειες του Δήμου Αθηναίων αλλά και του "This is Athens" που συνεργάζεται με τον ΕΟΤ.

Πλέον, η χώρα μας προβάλλεται με ένα φρέσκο πρόσωπο, το οποίο δεν δίνει μόνο την εικόνα του παραδοσιακού, ιστορικού κέντρου. Προβάλλονται οι πολλές γειτονιές της Αθήνας, ώστε ο ταξιδιώτης να την επιλέγει, όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά όλο τον χρόνο, για ένα city break, και να διανθίζει την παραμονή του με φαγητό, κρασί, ψώνια, ενδιαφέροντα μουσεία, εκθέσεις και καλλιτεχνικά δρώμενα που συμβαίνουν καθημερινά στην πόλη μας.

Η Αθήνα μας είναι μια πόλη που συνέχεια ζει, αναπνέει

Μην ξεχνάμε ότι η Αθήνα είναι πόλη όπου μπορείς να πάρεις το τραμ και να βρεθείς στη θάλασσα. Να κάνεις τη βουτιά σου, αφού έχεις κάνει τη βόλτα σου στην Ακρόπολη. Ή να απολαύσεις ένα υπέροχο μονοπάτι στην Πάρνηθα και να βρεθείς σε 40 λεπτά στο κέντρο.

Η Αθήνα καλύπτει τις απαιτήσεις κάθε επισκέπτη. Θεωρώ ότι, στην εποχή που σύντομα θέλουμε να αποκαλούμε μετά Covid εποχή -αλλά και τώρα, που βλέπουμε τόσο μεγάλη αύξηση στις αφίξεις-, οι πόλεις θα ξαναβρούν τους επισκέπτες τους, θα συναντηθούν πάλι με αυτούς που συναντώνται εδώ και καιρό και θα μπορέσουν να κερδίσουν το στοίχημα του city break πολύ σύντομα. Ήδη το βλέπουμε να συμβαίνει.

Σοφία Ζαχαράκη
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μάλλιαρης

Ο ΕΟΤ συνεργάζεται με το «This is Athens» ώστε να κάνουμε κοινά projects ανάδειξης της πόλης. Σημαντικό ρόλο παίζει και ο Δήμος, με την εσωτερική παρουσία αλλά και την παρουσία του στο εξωτερικό, στις εκθέσεις. Πέρα από τους παραδοσιακούς προορισμούς του καλοκαιριού και του χειμώνα, και οι πόλεις μπαίνουν στο παιχνίδι, γιατί έχουν το συνεδριακό κομμάτι, που είναι εξίσου σημαντικό. Πολλές φορές, μέσα από το εκθεσιακό και το συνεδριακό κομμάτι δίνονται ευκαιρίες στις πόλεις να δείχνουν και άλλες πτυχές τους, κερδίζοντας τους επισκέπτες, οι οποίοι θα επιστρέψουν ως ταξιδιώτες. Στον συνεδριακό τουρισμό έχουμε δει μια αυξημένη αγοραστική κίνηση και δύναμη».

Αισιοδοξία για το μέλλον

«Είμαι πολύ αισιόδοξη. Θεωρώ ότι η Ελλάδα είναι ένα ισχυρό brand name, το οποίο χτίστηκε και μέσα στην πανδημία, γιατί τηρήθηκαν οι κανόνες για την προστασία της δημόσιας υγείας. Αυτοί που ήρθαν το 2020 έφυγαν με τα διαπιστευτήρια της Ελλάδας στις βαλίτσες τους στο κομμάτι της τήρησης των κανόνων. Όλα αυτά θέτουν τις βάσεις για να υποδεχτούμε πολύ περισσότερους ταξιδιώτες από το 2022 και μετά. Αυτό, όμως, φέρνει και εμάς αντιμέτωπους με μια πολύ σημαντική ευθύνη. Πρέπει να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες και τις υποδομές μας, να ενισχύσουμε το προσωπικό, αλλά και όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητες και υπηρεσίες μας, να είναι περισσότερο στοχευμένες ως προς την εξυπηρέτηση και την κάλυψη των αναγκών των ταξιδιωτών. Θεωρώ ότι θα μας βοηθήσουν πολύ τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα ενισχύσουν το κομμάτι των υποδομών και της ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού. Η χώρα μας αξίζει να βγάζει προς τα έξω μια εικόνα που της ταιριάζει: εκείνη ενός υψηλού επιπέδου προορισμού, ο οποίος προτιμάται αυτή τη στιγμή από πάρα πολλούς ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.

Η Ελλάδα είναι ένα ισχυρό brand name

Προσπαθήσαμε μέσα από τον ΕΟΤ, ο οποίος τρέχει μια καμπάνια εδώ και έξι μήνες με το σύνθημα «All you want is Greece», να στοχεύσουμε και σε αγορές του εξωτερικού με τα πρόγραμμα συνδιαφήμισης. Και εγώ ως αρμόδια Υφυπουργός για τις ειδικές μορφές, διοργάνωσα εκδηλώσεις -όπως αυτή στη Σαντορίνη για τον οινοτουρισμό- και καταφέραμε να βάλουμε το στίγμα μας και το λιθαράκι μας στα κομμάτια που μπορούν να εμπλουτίσουν την εμπειρία του ταξιδιώτη και να τον ωθήσουν να αγοράσει ένα ποιοτικό ελληνικό προϊόν.

Έχουμε πάρα πολλά όμορφα πράγματα. Η Ελλάδα μας είναι πολλά περισσότερα από αυτά που γνωρίζουμε και αυτά θέλουμε να δείξουμε σε κάθε ταξιδιώτη, ώστε να ζήσει και αυτός σαν ντόπιος».

Ευχαριστούμε το City Zen για τη φιλοξενία





SHARE