γυναίκα με πανωφόρι στην εβδομάδα μόδας
Ρούχα που αγαπούν τις γυναίκες/ Φωτογραφία: Getty Images
FASHION LOVES WOMEN

Μόδα από το μέλλον: Αυτά τα brands δημιουργούν ρούχα για γυναίκες στην εμμηνόπαυση


Ο κατά τα άλλα λαμπερός και γοητευτικός κόσμος της μόδας άρχισε μόλις πρόσφατα να «ακούει» τις ανάγκες του περιβάλλοντος και να αλλάζει τις μεθόδους και τις πολιτικές του. Η μετάβαση βρίσκεται ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο, αλλά πάντως υπάρχει ελπίδα.

Από την άλλη, η βιομηχανία των empowering suits για τις γυναίκες μοιάζει να μην είχε αντιληφθεί ότι το στιλάτο πατρόν δεν είναι το μόνο που μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.

Τα πρώτα brands που δημιουργούν ρούχα για γυναίκες στην εμμηνόπαυση είναι εκείνα που θα άξιζαν πολύ περισσότερα εξώφυλλα από όσα καταλαμβάνουν (στην περίπτωση, δηλαδή, που αυτό συμβαίνει). Ίσως να μην γνωρίζατε καν ότι υπάρχουν τέτοια brands- και αυτό είναι είναι ενδεικτικό της κατάστασης.

Με σλόγκαν «Cool clothes for hot women», το brand Fifty One Apparel κατασκευάζει ρούχα τα οποία απορροφούν και απομονώνουν την έξτρα θερμότητα του σώματος, και την απελευθερώνουν ξανά όταν το σώμα επανέλθει στη φυσική του θερμοκρασία. Ένα νυχτικό από ύφασμα που ρυθμίζει τις εξάψεις της εμμηνόπαυσης είναι το best seller της εταιρείας Become, οι πωλήσεις του οποίου αυξήθηκαν φέτος κατά 213%. Το brand Cucumber Clothing λάνσαρε κολάν και πυτζάμες από volcanic minerals (μέταλλα με τονωτικές ιδιότητες, όπως το μαγνήσιο, ψευδάργυρος, το νάτριο και το κάλιο) που βοηθούν στη διατήρηση της θερμοκρασίας σώματος.

«Ήμουν ιδιοκτήτρια μιας βιομηχανίας υφασμάτων και μια φορά άκουγα στο ραδιόφωνο έναν άντρα να μιλά για τη σύζυγό του και τις δυσκολίες της με την κλιμακτήριο. Σκέφτηκα ότι είχα υφάσματα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν αυτή τη γυναίκα», λέει στη Guardian η ιδιοκτήτρια του Fifty One Apparel, Louise Nicholson.

Όπως υποστηρίζει, τα ρούχα της έχουν τη σφραγίδα Certified Space Technology, δηλαδή κατασκευάζονται με μια τεχνολογία που αναπτύχθηκε στη NASA για να προστατεύει τους αστροναύτες από τις μεγάλες αυξομειώσεις της θερμοκρασίας. Αντίστοιχα χαρακτηριστικά έχουν και τα προϊόντα της Amoena, που δεν εστιάζει στην εμμηνόπαυση αλλά απευθύνεται σε γυναίκες με μαστεκτομή και είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα.
Στο ίδιο μοτίβο, τα ρούχα της Become είναι ραμμένα με τρόπο που αφήνει μεγαλύτερα κενά ανάμεσα στα νήματα, επιτρέποντας στη ζέστη να φεύγει γρηγορότερα από το σώμα.

«Οι γυναίκες στην κλιμακτήριο είναι αδικημένες στο κομμάτι της αγοράς, όσον αφορά προϊόντα και υπηρεσίες σχεδιασμένες ειδικά για το σκοπό αυτό. Νιώθουν συχνά αόρατες για τη βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς, η οποία απευθύνεται σε νεότερα κοινά», σημειώνει η καθηγήτρια πανεπιστημίου Joanna Brewis, η οποία συμμετείχε στη συγγραφή μιας ετήσιας οικονομικής έκθεση για τις συνέπειες της εμμηνόπαυσης στην οικονομική ευημερία των γυναικών.

Όπως λέει, οι περισσότερες γυναίκες με τις οποίες συναναστράφηκε, έδειχναν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για την αντιμετώπιση των εξάψεων όταν φορούσαν ειδικά σχεδιασμένα ρούχα. Παρ΄όλα αυτά, ορισμένες φωνές αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα των συγκεκριμένων προϊόντων, καθώς πρόκειται για μια εντελώς καινούρια κατηγορία, που δεν έχει δοκιμαστεί.

Ωστόσο, εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι ότι αυτά τα brands κατάφεραν να βάλουν την εμμηνόπαυση (και τις ανάγκες των γυναικών στη διάρκειά της) στον χάρτη της αγοράς. Το μόνο που μπορούμε, είναι να ελπίζουμε ότι η κουκκίδα θα μεγαλώσει.





SHARE