γυναίκα με γυαλιά σε κόκκινο φως
Φωτογραφία: Unsplash
12|05|2021 17:00
SHARE
#BREAKBINARY

#Breakbinary -Γιατί η μεγαλύτερη τάση ήταν ανέκαθεν το να σπας τα στερεότυπα


Αν κοιτάξετε προσεκτικά τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες, τις μεγαλύτερες τάσεις της μόδας και τα θρυλικά στιγμιότυπα της ποπ κουλτούρας, θα παρατηρήσετε ότι έχουν κάτι κοινό -καταργούν όλα τα στερεότυπα, δεν ανήκουν σε καμία κατηγορία και προτείνουν κάτι διαφορετικό.

Σε εποχές όπου έπρεπε αυστηρά να «ανήκεις» κάπου, σε περιβάλλοντα όπου η ταυτότητά σου ήταν προκαθορισμένη από άλλους, το δυνατό ρεύμα της αλλαγής είχε πάντοτε ένα στόχο: να δείξει ότι η πραγματική ομορφιά βρίσκεται στους συνδυασμούς ετερόκλητων πραγμάτων, στο να είσαι πολλά πράγματα και να κάνεις τις ταμπέλες να δείχνουν ντεμοντέ.

Το ξεπέρασμα των ορίων και η απελευθέρωση από τους συμβιβασμούς αποτυπώθηκε ανεξίτηλα στην ιστορία της μόδας με το θρυλικό ανδρόγυνο look.

Η πρωτοπόρος Coco Chanel «δανείστηκε» τις μαρινιέρες και τα ψηλόμεσα παντελόνια με πιέτες από την ανδρική γκαρνταρόμπα και τα επέβαλε στη μόδα της εποχής, κάνοντάς τα απαραίτητα για κάθε γυναίκα. Αργότερα, τα συγκλονιστικά ανδρόγυνα κοστούμια του Yves Saint Laurent, στην ασπρόμαυρη φωτογράφιση του Helmut Newton έδειξαν πόσο σαγηνευτικός μπορεί να γίνει ο συνδυασμός στοιχείων από τα δύο φύλα, θολώνοντας τα όρια και ορίζοντας μια νέα εποχή για το στιλ. Σήμερα, οι γυναίκες φορούν bossy κοστούμια στο γραφείο και στο κόκκινο χαλί και ο Χάρι Στάιλς θεωρείται η επιτομή του sexyness φορώντας τούλινα φορέματα και πουκάμισα με φιόγκους και βάφοντας τα νύχια του. Οι νέες συλλογές των designers είναι γεμάτες gender neutral κομμάτια ενώ τα αξεσουάρ απευθύνονται σε όλους -ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Το ροζ και το μπλε είναι μόνο δύο χρώματα στην παλέτα και το #BreakBinary είναι το νέο μαύρο.

Φωτογραφία: Shutterstock

Όμως, η μόδα δεν είναι το μόνο πεδίο όπου τα ετερώνυμα έλκονται και τα ετερόκλητα συναντιούνται. Το trend στη διακόσμηση που ήδη από πέρυσι αλλάζει τους κανόνες ονομάζεται «japandi» από τη σύζευξη των λέξεων «japan» + «scandi». Πού θα μπορούσαν να συναντιούνται οι αισθητικοί κόσμοι της Ιαπωνίας και της Σκανδιναβίας; Στον μινιμαλισμό, τις καθαρές γραμμές και την αίσθηση της αρμονίας και της ισορροπίας. Δύο εντελώς διαφορετικές κουλτούρες, δύο ετερόκλητοι πολιτισμοί βρίσκουν κοινά deco στοιχεία, τα οποία μπορούν να διακοσμήσουν ένα σπίτι σε ένα ελληνικό νησί -ένα απίστευτα ενδιαφέρον πάντρεμα αναφορών που είναι ταυτόχρονα απόλυτα επίκαιρο.

Φωτογραφία: Shutterstock

Από αυτή τη γιορτή της διαφορετικότητας δεν θα μπορούσε να λείπει η fusion κουζίνα. Έθιμα, συνταγές, τρόποι μαγειρέματος αλλά και κατανάλωσης του φαγητού από διαφορετικά μέρη του κόσμου συναντιούνται στην πιο ξεχωριστή γαστρονομική τάση, οι ρίζες της οποίας εκτείνονται ως την αρχαιότητα. Τα αρώματα της ανατολής, τα σκεύη της δύσης, οι μικρές τεχνοτροπίες του κάθε λαού συναντιούνται πάνω σε πιάτα -μωσαϊκά αναφορών, που δεν ανήκουν σε καμία κατηγορία αλλά ορίζουν το νέο cool με την τελειότητα της γεύσης τους.

Φωτογραφία: Unsplash /Shree Iyer

Το ωραίο, λοιπόν, το σύγχρονο και το επίκαιρο είναι αυτό που δεν μπορείς να «παγιδεύσεις» με ορισμούς, αυτό που κάνει τα στερεότυπα φτωχά με την ελευθερία του. Σε μια τέτοια εποχή, μπορείς κι εσύ να επιλέξεις να είσαι πολλά πράγματα μαζί, χωρίς να συμβιβάζεσαι. Η καμπάνια &more powered by glo™ κάνει αυτή την ελευθερία σήμα κατατεθέν της και επιλέγει ως ambassador τον Γιώργο Καράβα.

Μοντέλο ή παρουσιαστής, δημιουργός και enterpreneur λάτρης της περιπέτειας και της ελευθερίας, ο Γιώργος Καράβας επιβεβαιώνει ότι αυτό που κάνει κάποιον μοναδικό είναι οι αντιθέσεις του και οι ρόλοι που συνδυάζει. Γιατί να περιορίζεσαι σε έναν ρόλο ή μία ιδιότητα, όταν μπορείς να είσαι τα πάντα; #Beeverything, λοιπόν!

Στον κόσμο του glo δεν χρειάζεται να διαλέξεις το ένα ή το άλλο, όταν μπορείς να έχεις ή να είσαι και τα δύο. Το DNA του brand γιορτάζει την πολυφωνία και την μοναδικότητα μακριά από συμβιβασμούς, αφού η ίδια η ζωή είναι πιο ενδιαφέρουσα όταν δεν αναγκάζεσαι να επιλέξεις ή να συμβιβαστείς. Στην καμπάνια &more μπορείς να είσαι όλα όσα θες, και κάτι ακόμα. Και αυτό το «κάτι ακόμα» είναι που κάνει πάντα τη διαφορά.





SHARE