Chanel σε νέα τροχιά: Το «κοσμικό» ντεμπούτο του Matthieu Blazy στο Grand Palais
Ο κόσμος της μόδας είχε στραμμένα τα βλέμματά του στη Chanel αυτή την εβδομάδα, καθώς ο Matthieu Blazy έκανε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του ως νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου.
Η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού για την Άνοιξη-Καλοκαίρι 2026 ολοκληρώθηκε με μια συλλογή που όχι μόνο τιμά την κληρονομιά της Chanel, αλλά τη μεταφράζει σε μια κοσμική και σύγχρονη οπτική, αποδεικνύοντας πως ο Matthieu Blazy ήρθε για να φέρει νέα ενέργεια σε ένα από τα πιο ιστορικά και ισχυρά fashion houses στον κόσμο.
Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε στο ιστορικό Grand Palais, το οποίο έχει υποστεί πολυετή ανακαίνιση ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο χώρος μεταμορφώθηκε σε ένα ολόκληρο ηλιακό σύστημα, με τεράστιους φωτιζόμενους πλανήτες να αιωρούνται πάνω από το μαύρο γυαλιστερό δάπεδο και άλλα στοιχεία εγκατεστημένα σε χαμηλότερα επίπεδα. Τα front rows ήταν γεμάτα με celebrities και μούσες του οίκου -όπως Μάργκοτ Ρόμπι, Πενέλοπε Κρουζ, Πέδρο Πασκάλ, αλλά και οι νέες brand ambassadors του οίκου, Ayo Edebiri και Νικόλ Κίντμαν, η οποία επιστρέφει στη Chanel, καθώς είχε υπάρξει το πρόσωπο του αρώματος Chanel No. 5 στο παρελθόν.
Το Grand Palais, μόλις ένα χιλιόμετρο από το πρώτο couture σπίτι της Gabrielle «Coco» Chanel στη Rue Cambon, φιλοξένησε ένα show που έφερε φόρο τιμής στην ιστορία του οίκου. Η κύρια είσοδος του κτιρίου φέρει πλέον χαραγμένο το όνομα Chanel, ένα σύμβολο της συνεισφοράς του οίκου ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ για την ανακαίνιση του χώρου. Το ερώτημα που πλανάται είναι τι θα είχε σκεφτεί η Coco για αυτό το θέαμα -θα είχε εκτιμήσει τα αναγνωρίσιμα στοιχεία, όπως η κλασική μαύρη tweed ζακέτα διακοσμημένη με λευκή καμέλια ή θα ενθάρρυνε τον Matthieu Blazy να ξεχάσει εντελώς το παρελθόν; Η ίδια είχε δηλώσει ότι «Η μόδα πρέπει να πεθαίνει γρήγορα ώστε το εμπόριο να επιβιώσει», δείχνοντας την έμφαση της στην καινοτομία και όχι στη νοσταλγία.
Ο Matthieu Blazy έρχεται να δώσει μια νέα κατεύθυνση στον οίκο. Με εμπειρία σε Maison Margiela, Celine, Calvin Klein και πρόσφατα ως creative director στην Bottega Veneta, έχει εκπαιδευτεί σε οίκους με μεγάλη παράδοση στην τεχνική και την αριστοτεχνία, κάτι που αποτυπώνεται καθαρά στη συλλογή του. Μετά τη Virginie Viard, η οποία διαχειρίστηκε τον οίκο σε μια μεταβατική φάση, ο Matthieu Blazy καλείται να επαναπροσδιορίσει τη Chanel με το προσωπικό του στίγμα, χωρίς να περιορίζεται από την κληρονομιά ή τη φήμη των προκατόχων του.





Η συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2026 ξεκίνησε με ένα cropped σακάκι με γυρισμένα μανίκια, προϊδεάζοντας για τη ρευστότητα και την κίνηση που θα χαρακτήριζε τις επόμενες εμφανίσεις. Ο ρυθμός της δεκαετίας του ’90, με το κομμάτι «Rhythm is a Dancer», έδωσε ζωή στα ρούχα που κινούνταν με χάρη και ελευθερία, ενώ οι λεπτομέρειες, όπως οι ξεφτισμένες άκρες και οι μισάνοιχτες τσάντες, πρόσθεσαν μια αίσθηση νεανικής ανεμελιάς και αυθορμητισμού. Οι μπουκλέ ζακέτες απέκτησαν ελαφρύτερη υφή και πιο απαλές σιλουέτες, ενώ τα σύνολα που έκλεισαν το show, όπως η πολύχρωμη φούστα με στοιχεία από λουλούδια και φτερά συνδυασμένη με ένα απλό μεταξωτό T-shirt, εξέπεμπαν χαρά και ενέργεια.





Αυτό που κάνει τη δουλειά του Matthieu Blazy τόσο ξεχωριστή είναι η ικανότητά του να συνδυάζει την αριστοτεχνία με το θέαμα, χωρίς να χάνει τον πυρήνα της μόδας. Παρά την προσοχή που προκάλεσαν τα front rows, το φουτουριστικό σκηνικό και ο θόρυβος γύρω από την επίδειξη, τα ρούχα ήταν στο επίκεντρο, αποδεικνύοντας ότι η Chanel παραμένει πρωτίστως ένας οίκος που τιμά την τεχνική και τη δημιουργικότητα.





Ο Matthieu Blazy είναι μόλις 41 ετών και αναλαμβάνει ως ο τέταρτος καλλιτεχνικός διευθυντής στην ιστορία της Chanel, σε έναν από τους πιο περιζήτητους ρόλους στον κόσμο της μόδας. Σε αντίθεση με άλλους οίκους που λειτουργούν εντός μεγάλων ομίλων και υπό πίεση για άμεσα οικονομικά αποτελέσματα, η Chanel τού παρέχει τη δυνατότητα να εξερευνήσει τη δημιουργικότητα του με περισσότερη ελευθερία χρόνου. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Chanel Bruno Pavlovsky, «Δεν προσπαθούμε να βάλουμε τα πάντα στο τραπέζι από την πρώτη μέρα. Χρειάζεται χρόνος».





Ωστόσο, το ντεμπούτο του Matthieu Blazy δεν ήταν μια απλή προσεκτική εισαγωγή, αλλά μια δυναμική δήλωση για το τι θα ακολουθήσει. Φαίνεται ότι ο οίκος Chanel είναι έτοιμος να εξελιχθεί, να τιμήσει την κληρονομιά του και να προχωρήσει σε μια νέα «κοσμική» εποχή, με την τεχνική και τη δημιουργικότητα στο επίκεντρο.