Ο Φρανσουά Πινό αφήνει τη θέση του CEO της Kering μετά από 20 χρόνια -Ποιος είναι ο διάδοχός του

Μετά από δύο δεκαετίες, ο Φρανσουά Πινό αφήνει το τιμόνι της Kering -Ποιος αναλαμβάνει

Ύστερα από 20 χρόνια ως CEO του γαλλικού ομίλου πολυτελείας Kering, ο Φρανσουά Πινό παραδίδει τα σκήπτρα στον Λούκα ντε Μέο.

Μετά από είκοσι χρόνια στην ηγεσία του γαλλικού ομίλου πολυτελείας Kering, ο Φρανσουά-Ανρί Πινό παραδίδει επίσημα τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στον Λούκα ντε Μέο, πρώην στέλεχος της Renault, διατηρώντας ταυτόχρονα τον ρόλο του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου. Η μετάβαση σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον όμιλο, ο οποίος υπό την καθοδήγηση του Πινό μετατράπηκε από μια οικογενειακή εταιρεία λιανικής σε έναν από τους κορυφαίους παίκτες στον χώρο της πολυτέλειας παγκοσμίως.

Ο Φρανσουά-Ανρί Πινό μίλησε για το WWD σε ένα από τα γραφεία της έδρας της Kering στο Παρίσι, με χαλαρή διάθεση και φορώντας γαλάζιο πουκάμισο και γκρι παντελόνι, και μίλησε για τα βασικά στάδια και τις αποφάσεις που διαμόρφωσαν την πορεία του ομίλου. Όπως εξηγεί ο ίδιος, από την πρώτη στιγμή στόχος του ήταν να ενισχύσει την κερδοφορία και να μειώσει το χρέος της εταιρείας, μετατρέποντάς την σε μια δυναμική δύναμη της μόδας. Η Kering, που αρχικά ήταν γνωστή ως PPR και περιλάμβανε τμήματα λιανικής, αθλητικού τρόπου ζωής και καταναλωτικών προϊόντων, άρχισε να αποχωρεί από το λιανικό εμπόριο ήδη από το 2006 με την πώληση της αλυσίδας Printemps και συνέχισε την αναδιάρθρωσή της τα επόμενα χρόνια, έως ότου το 2013 επικεντρώθηκε αποκλειστικά στην πολυτελή μόδα και τα αξεσουάρ.

Φρανσουά-Ανρί Πινό/ Φωτογραφία: Kering

Η ηγεσία του Φρανσουά-Ανρί Πινό χαρακτηρίστηκε από τολμηρές στρατηγικές επιλογές, όπως η ανάθεση κορυφαίων σχεδιαστών σε εμβληματικούς οίκους μόδας. Το 2015, ο Alessandro Michele ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση της Gucci, ενώ ο Demna, από το ανερχόμενο brand Vetements, πήρε τα ηνία του Balenciaga, φέρνοντας εκρηκτική δημιουργικότητα και σημαντική ανάπτυξη. Επιπλέον, η Kering Eyewear, μια πρωτοβουλία σε έναν τομέα που κανένας άλλος δεν είχε τολμήσει, μετέτρεψε μια αγορά αξίας 300 εκατομμυρίων ευρώ σε 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ, αποδεικνύοντας το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Πινό.

Ο Φρανσουά-Ανρί Πινό υπήρξε επίσης πρωτοπόρος σε θέματα βιωσιμότητας και κοινωνικής ευθύνης. Από το 2007-2008, είχε συνειδητοποιήσει ότι η σύγχρονη πολυτελής μόδα δεν μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς σεβασμό στον πλανήτη. Η Kering ανέπτυξε διαδικασίες βαφής δερμάτων χωρίς βαρέα μέταλλα, τις οποίες άνοιξε στο κοινό, και συμμετείχε ενεργά στη δημιουργία του Fashion Pact, καθώς και σε προγράμματα γεωργίας και προστασίας των υδάτων. Παράλληλα, η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε στην ευαισθητοποίηση για την ισότητα των φύλων και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών.

Φρανσουά-Ανρί Πινό/ AP Images

Η φιλοσοφία του για τη διαδοχή στην ηγεσία ήταν ξεκάθαρη: δεν είναι η εταιρεία που πρέπει να προσαρμοστεί στην οικογένεια, αλλά η οικογένεια στις ανάγκες της εταιρείας. Η επιλογή του Λούκα ντε Μέο, ενός εξωτερικού υποψηφίου με φρέσκια προοπτική και ικανότητες, ήταν το αποτέλεσμα πολυετούς προετοιμασίας και αντανακλά την προσήλωση της Kering στη συνέχεια και την καινοτομία. Ο Φρανσουά Πινό πιστεύει ότι η ανάθεση της ηγεσίας σε μη μέλος της οικογένειας, όταν οι επόμενες γενιές είναι ακόμα πολύ νέες, είναι η σωστή απόφαση για την εταιρεία και τη μελλοντική ανάπτυξή της.

Ο Φρανσουά Πινό με τη σύζυγό του, Σάλμα Χάγιεκ/ AP Images

Καθώς παραδίδει τη διοίκηση, ο Φρανσουά Πινό εστιάζει πλέον στη διαχείριση του Artémis, του οικογενειακού επενδυτικού ομίλου, και σε άλλες στρατηγικές πρωτοβουλίες, ενώ διατηρεί ανοιχτό ενδιαφέρον για τη μόδα, παρακολουθώντας τα fashion shows και στηρίζοντας τους νέους σχεδιαστές. Η εμπειρία και οι αποφάσεις του Φρανσουά Πινό έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στον κόσμο της πολυτελούς μόδας, ενώ η Kering, με νέο CEO και φρέσκια ενέργεια, εισέρχεται σε μια νέα εποχή γεμάτη προοπτικές και προκλήσεις.

Η νέα εποχή της Kering με τον Λούκα ντε Μέο

Η Kering, ο γαλλικός γίγαντας της πολυτελούς μόδας, μπαίνει σε μια νέα, συναρπαστική φάση με την ανάληψη της θέσης του CEO από τον Λούκα ντε Μέο, πρώην στέλεχος της Renault. Στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων στο Παρίσι, η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη αναμονή και προσδοκία: οι μέτοχοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον νέο ηγέτη και να πάρουν μια πρώτη γεύση από την προοπτική του για τον όμιλο.

Ντυμένος με ένα κομψό μπλε Brioni κοστούμι, ο Λούκα ντε Μέο ανέβηκε στο βήμα με άνεση και αυτοπεποίθηση. Με λόγο που συνδύαζε τη σοβαρότητα των επιχειρήσεων με την αγάπη για τη δημιουργία, τόνισε ότι νιώθει πως βρίσκεται στο σωστό περιβάλλον: οι οίκοι μόδας της Kering είναι το τέλειο πάντρεμα κληρονομιάς και καινοτομίας, δημιουργικότητας και στρατηγικής, όπου το όνειρο συναντά τη διαχείριση.

Λούκα ντε Μέο/ Φωτογραφία: Kering

Η πρώτη του δέσμευση είναι να ανανεώσει την δυναμική της Kering, επικεντρώνοντας την προσοχή του σε τρεις πυλώνες: μείωση χρέους, αναδιοργάνωση brands και ενίσχυση της δημιουργικότητας. Όπως εξήγησε, η αγορά είναι απαιτητική και απρόβλεπτη, αλλά η Kering διαθέτει τα assets και τα ταλέντα που θα της επιτρέψουν να επανέλθει στην κορυφή. Η προτεραιότητά του είναι να αξιοποιήσει στο έπακρο τις εσωτερικές δυνάμεις της εταιρείας, να αναδείξει τα ταλέντα και να τα θέσει στην υπηρεσία ενός κοινού οράματος για τον όμιλο.

Λούκα ντε Μέο/ Φωτογραφία: AP Images

Ο Λούκα ντε Μέο, με τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, φέρνει μια φρέσκια προοπτική στην πολυτελή μόδα. Από τoν Gucci μέχρι τον Saint Laurent και τον Balenciaga, η Kering αναγνωρίζεται για την ικανότητά της να συνδυάζει heritage και avant-garde δημιουργικότητα -και ο Λούκα ντε Μέο δείχνει έτοιμος να ενισχύσει αυτόν τον ισχυρό χαρακτήρα.

Ένα από τα πρώτα highlights της νέας εποχής θα είναι η Milan Fashion Week, όπου ο Λούκα ντε Μέο θα παρακολουθήσει τη νέα παρουσίαση του Gucci, με τη ματιά του νέου creative director Demna.