σελίδα από το βιβλίο του Γιώργου Λάνθιμου με τον οίκο Gucci
Φωτογραφία: Gucci
σελίδα από το βιβλίο του Γιώργου Λάνθιμου με τον οίκο Gucci
Φωτογραφία: Gucci
σελίδα από το βιβλίο του Γιώργου Λάνθιμου με τον οίκο Gucci
Φωτογραφία: Gucci
σελίδα από το βιβλίο του Γιώργου Λάνθιμου με τον οίκο Gucci
Φωτογραφία: Gucci
σελίδα από το βιβλίο του Γιώργου Λάνθιμου με τον οίκο Gucci
Φωτογραφία: Gucci
σελίδα από το βιβλίο του Γιώργου Λάνθιμου με τον οίκο Gucci
Φωτογραφία: Gucci
ART MEETS FASHION

Λάνθιμος goes Gucci: Νέες σουρεαλιστικές φωτογραφίες του Έλληνα σκηνοθέτη για τον οίκο, δημοσιεύονται σε βιβλίο


Τα δυστοπικά σκηνικά, το στοιχείο του ανοίκειου, μια ηρεμία που μοιάζει μηχανική και ποιητική εικονογραφία είναι τα χαρακτηριστικά με τα οποία συνοδεύεται πλέον το όνομα του Γιώργου Λάνθιμου.

Ο ίδιος δε σταματά ποτέ να εξελίσσεται και να δοκιμάζει τις δυνάμεις του σε πρότζεκτ που δεν είναι αμιγώς κινηματογραφικά -άλλωστε ο ίδιος ξεκίνησε την καριέρα του στην καρδιά της ποπ κουλτούρας.

O Alessandro Michele, από την άλλη, είναι μια εξίσου ιδιαίτερη περίπτωση σύγχρονου οραματιστή με γκελ στην αγορά -υπό την καλλιτεχνική του διεύθυνση ο οίκος Gucci γνωρίζει μια νέα εποχή δόξας και είναι διαρκώς στα trending.

Οι δύο καλλιτέχνες μπορεί να διαφέρουν σε πολλά, αλλά έχουν ένα σημαντικό κοινό στοιχείο -ιδιαίτερη και συμπαγή αισθητική και την ικανότητα να δημιουργούν κόσμους. Συνεργάστηκαν για πρώτη φορά όταν ο Λάνθιμος φωτογράφησε το καλοκαίρι την Cruise συλλογή του οίκου, αλλά τώρα ο οίκος εκδίδει ένα νέο βιβλίο με τίτλο Ωοτοκία, που περιλαμβάνει νέες λήψεις του σκηνοθέτη.

Στη φωτογράφηση, που έγινε στη γκαλερί Leda της Villa Albani Torlonia στη Ρώμη, τα μοντέλα ποζάρουν μπροστά και μαζί με αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά γλυπτά ή με άνδρες και γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας τα σώματα των οποίων είναι καλυμμένα με λευκή πούδρα ώστε να μοιάζουν με αγάλματα.

Άλλωστε, μία από τις ιδέες πίσω από τη συγκεκριμένη φωτογράφηση ήταν, όπως αποκάλυψε ο Michele, το ζήτημα της αντιγραφής και του αντίγραφου στην τέχνη.

«Το να έχεις τα μοντέλα να αλληλεπιδρούν με το σκηνικό, να μπλέκονται με τα αρχαία αγάλματα και τους τοίχους με ιστορία εκατοντάδων χρόνων ήταν συναρπαστικό», σχολίασε ο Λάνθιμος. «Η διαδικασία έμοιαζε εκείνη τη στιγμή σαν πρόβα για μια παράσταση που θα ανέβαινε στο μέλλον, ή την αρχή της δημιουργίας ενός τελετουργικού που οι άνθρωποι στις φωτογραφίες θα επαναλάμβαναν για πάντα».

Μακάρι να βλέπουμε συχνότερα τόσο δημιουργικές συνεργασίες!