Το εμβληματικό χριστουγεννιάτικο δέντρο του Claridge’s φέτος «φοράει» Burberry -Και είναι γεμάτο φιόγκους
Κάθε χρόνο, το Claridge’s, ένα από τα πιο ιστορικά και αριστοκρατικά ξενοδοχεία του Λονδίνου, δίνει ζωή σε μία από τις πιο πολυαναμενόμενες χριστουγεννιάτικες στιγμές της πόλης, την αποκάλυψη του ετήσιου χριστουγεννιάτικου δέντρου του λόμπι, σχεδιασμένου από κάποιον κορυφαίο δημιουργό.
Το 2025, τη σκυτάλη παίρνει ο Daniel Lee, δημιουργικός διευθυντής του οίκου Burberry, παρουσιάζοντας μια εορταστική εγκατάσταση που ενώνει τη βρετανική παράδοση, την υψηλή αισθητική και μια οικολογική προσέγγιση.
Το δέντρο της Burberry για το Claridge’s ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά, αφού πρόκειται για ένα επιβλητικό έλατο ύψους περίπου 5 μέτρων, στολισμένο όχι με παραδοσιακά στολίδια, αλλά με δεκάδες χειροποίητους φιόγκους από υφάσματα που είχαν περισσέψει από προηγούμενες συλλογές και παραγωγές του οίκου -τα οποία επαναχρησιμοποιήθηκαν ειδικά για τη δημιουργία των στολιδιών. Με αυτόν τον τρόπο, ο Daniel Lee προβάλλει όχι μόνο τη δεξιοτεχνία των εργαστηρίων Burberry, αλλά και ένα μήνυμα βιωσιμότητας, σε μια εποχή που ολόκληρη η βιομηχανία της μόδας στρέφεται ολοένα και περισσότερο σε υπεύθυνες πρακτικές. Ο ίδιος αναφέρει ότι ο φιόγκος ως μοτίβο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στη βικτωριανή εποχή, συμβολίζοντας την ενότητα -ενώ κάνει και δυναμικό comeback στις τάσεις.
Στην κορυφή του δέντρου δεσπόζει μια χρυσή κορώνα, μια σαφής αναφορά στην αριστοκρατική βρετανική ταυτότητα του οίκου Burberry και στον ιστορικό χαρακτήρα του Claridge’s. Γύρω από τη βάση του δέντρου έχουν τοποθετηθεί oversized πιόνια σκακιού και μαλακά μαξιλάρια του οίκου, δημιουργώντας μια σύνθεση που παραπέμπει σε χειμωνιάτικo σκηνικό αλλά και σε ένα ζεστό οικογενειακό σαλόνι.
Ο Daniel Lee, πιστός στη φιλοσοφία του για ανανέωση μέσα από την παράδοση, εμπνέεται από τα άγρια, φυσικά τοπία της Βρετανίας. Έτσι, ανάμεσα στους φιόγκους, εμφανίζονται κλαδιά, φύλλα και γαϊδουράγκαθα, το εμβληματικό φυτό της Σκωτίας, εκεί όπου παράγονται τα κασκόλ του οίκου Burberry.
Το δέντρο, όμως, είναι μόνο η αρχή. Για το 2025, η συνεργασία Claridge’s x Burberry επεκτείνεται σε ολόκληρο το ξενοδοχείο. Οι θρυλικοί θυρωροί του Claridge’s φορούν κασκόλ με το χαρακτηριστικό καρό μοτίβο της Burberry, ενώ οι ανελκυστήρες με τις παραδοσιακές καθιστές θέσεις ντύνονται επίσης με το ίδιο σχέδιο. Στα μπαρ του ξενοδοχείου, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ένα ειδικά σχεδιασμένο Burberry cocktail, ενώ το μενού προσφέρει καρό χωνάκια γεμάτα γλυκά.
Ένα ακόμη highlight της εορταστικής συνεργασίας είναι το pop-up store, μια προσωρινή μπουτίκ στο χώρο του ξενοδοχείου, όπου οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν χριστουγεννιάτικα δώρα, από στολίδια μέχρι το «Scarf Bar» με μια επιλεγμένη συλλογή κασκόλ.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι, δεν είναι η πρώτη φορά ο οίκος Burberry συνεργάζεται με το Claridge’s, αφού πριν από 10 χρόνια, ο τότε καλλιτεχνικός διευθυντής Christopher Bailey είχε δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό δέντρο από χρυσές και ασημένιες ομπρέλες!
Η παράδοση του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Claridge’s ξεκίνησε το 2009, όταν το ξενοδοχείο προσκάλεσε για πρώτη φορά έναν διεθνούς φήμης σχεδιαστή, τον John Galliano για τον οίκο Dior, να επιμεληθεί το δέντρο του λόμπι. Το αποτέλεσμα ήταν τόσο ανατρεπτικό και θεατρικό, που εγκαινίασε έναν νέο θεσμό όπου η γιορτινή διακόσμηση μετατράπηκε σε καλλιτεχνική εγκατάσταση.
Τα επόμενα χρόνια, σημαντικά ονόματα της μόδας και του design προστέθηκαν στο πάνθεον των δημιουργών του Claridge’s. Οι Domenico Dolce και Stefano Gabbana παρουσίασαν για δύο συνεχόμενες χρονιές δύο παραμυθένια δέντρα με έντονα χρώματα και σικελική παράδοση, ενώ ο Karl Lagerfeld το 2017 σχεδίασε ένα ασημένιο «αντεστραμμένο» δέντρο που εξερεύνησε την ιδέα της αναστροφής και της καθαρής φόρμας.
Το 2018, ο Christian Louboutin επέλεξε μια πιο κλασική, αλλά λαμπερή προσέγγιση, εμπνευσμένη από τη διάσημη κόκκινη σόλα του, ενώ δύο χρόνια πριν, ο Sir Jony Ive και ο Marc Newson παρουσίασαν ένα ψηφιακό και ατμοσφαιρικό χριστουγεννιάτικο τοπίο.
Ανάμεσα στους δημιουργούς που άφησαν το στίγμα τους συγκαταλέγονται επίσης η ανθοπώλης Kally Ellis, η οποία παρουσίασε ένα ονειρικό «forest tableau», ο Kim Jones, ο οποίος αξιοποίησε καθαρές γραμμές και σύγχρονα υλικά, αλλά και ο οίκος Louis Vuitton, που το 2014 δημιούργησε ένα «δέντρο» από στοίβες ταξιδιωτικών μπαούλων.
Με την πάροδο των ετών, το Claridge’s Christmas Tree εξελίχθηκε από μια απλή γιορτινή εγκατάσταση σε ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα fashion γεγονότα του λονδρέζικου χειμώνα!