Η Μία Γκοτη στην ταινία «Φρανκεστάιν»

Σκαθάρια, διαμάντια και ένα «naked dress» -Η Μία Γκοθ αναδεικνύει το σκοτεινό glamour στο «Frankenstein»

Η Μία Γκοθ εντυπωσιάζει στο «Frankenstein» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο με κοστούμια που συνδυάζουν γοτθική φινέτσα, σκαθάρια, διαμάντια και ανατριχιαστική ομορφιά.

Στην κινηματογραφική εκδοχή του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο για το «Frankenstein», η μόδα γίνεται κομμάτι του τρόμου, της ομορφιάς και της παρακμής μέσα από τα ονειρικά κοστούμια της σχεδιάστριας Κέιτ Χόλεϊ.

Η γοτθική αισθητική φαίνεται να κατακτά τα πάντα. Από τις πασαρέλες όπου οι σχεδιαστές δημιουργούν υψηλή ραπτική για βρικόλακες, μέχρι τα σπίτια με μεσαιωνικές πινελιές και φυσικά το Netflix, όπου το νέο «Frankenstein» έκανεπρεμιέρα στις 7 Νοεμβρίου, με τους Τζέικομπ Ελορντι, Μία Γκοθ και Όσκαρ Άιζακ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Η ταινία συνδυάζει ιστορικά σκηνικά με ατμόσφαιρα steampunk, δημιουργώντας ένα σύμπαν εξίσου μαγευτικό και ανατριχιαστικό. Και τίποτα δεν αποτυπώνει καλύτερα αυτή τη διττή φύση από τα κοστούμια της Κέιτ Χόλεϊ.

Δείτε τα κοστούμια της Μία Γκοθ στο «Frankenstein»

Η Γκοθ έχει έναν διπλό ρόλο, ως Ελίζαμπεθ, τον έρωτα του Φρανκενστάιν, και ως Κλερ, τη μητέρα του επιστήμονα.

Η Μία Γκοθ στην ταινία «Frankenstein»/ Φωτογραφία: Netflix

«Ως Κλερ και ως Ελίζαμπεθ, η Μία καθρεφτίζει τα φευγαλέα είδωλα των γυναικών -μητέρα, άγγελος, μούσα, νύφη», εξηγεί η Χόλεϊ. Για την Κλερ, η σχεδιάστρια εμπνεύστηκε από τη Ρομαντική Περίοδο, ντύνοντάς τη με πέπλα και διάφανα υφάσματα που αποπνέουν την αίσθηση της μνήμης.

Η Μία Γκοθ στα γυρίσματα της ταινίας «Frankenstein»/ Φωτογραφία: Netflix

Στην περίπτωση της Ελίζαμπεθ, στράφηκε σε επιστημονικά σχέδια του 19ου αιώνα. «Η παλέτα της κυριαρχείται από ανιλίνες πράσινου και ματζέντα, που θυμίζουν την ιριδίζουσα λάμψη των φτερών των σκαθαριών, των κυττάρων και των ακτινογραφιών», λέει η Χόλεϊ.

Η Μία Γκοθ σε σκηνή από την ταινία «Frankenstein»/ Φωτογραφία: Netflix

Όλα τα κοστούμια δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την ταινία, ακόμη και για τους κομπάρσους. Πολλά από τα ρούχα της Γκοθ απαιτούσαν περίτεχνες τεχνικές και συνεργασία πολλών τεχνιτών. «Υπάρχει ένα συγκεκριμένο σάλι που φορά η Ελίζαμπεθ, εμπνευσμένο από ένα πέλεριν παλτό της εποχής», αναφέρει η Χόλεϊ. «Σχεδιάσαμε ένα μοτίβο με φράκταλ σχήματα που θύμιζαν φτερά εντόμων».

Η ομάδα συνεργάστηκε και με τον οίκο Tiffany & Co. για τα κοσμήματα της ταινίας, μέσα από μια δημιουργική σύμπραξη με τον Christopher Young, Αντιπρόεδρο και Δημιουργικό Διευθυντή του Tiffany Patrimony. «Μόλις είδε τον κόσμο που δημιουργούσε ο Γκιγιέρμο και τις μακέτες μου, άνοιξε για εμάς τα Αρχεία της Tiffany», αποκαλύπτει η Χόλεϊ.

Ένα από τα εντυπωσιακότερα κομμάτια είναι ένα περιδέραιο με ιριδίζον σκαθάρι, φτιαγμένο με την τεχνική favrile glass του 1914 από τη Meta Overbeck. «Το γυαλί αυτό ενέπνευσε τον τρόπο που βάψαμε και χρησιμοποιήσαμε τα υφάσματα ώστε να αναπαράγουμε τη λάμψη των σκαθαριών», προσθέτει. Το κολιέ φορά η Γκοθ στην πρώτη της σκηνή ως Ελίζαμπεθ, συνδυασμένο με τιρκουάζ φόρεμα και φτερωτό κεφαλοκάλυμμα.

Η Μία Γκοθ στην ταινία «Frankenstein»/ Φωτογραφία: Netflix

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το περιδέραιο Wade Family, που η Γκοθ φορά καθώς παίζει πιάνο ντυμένη με ναυτικό μπλε φόρεμα. Το σχέδιο, με 40,45 καράτια ευρωπαϊκών διαμαντιών, δημιουργήθηκε το 1900 και κάνει τώρα την πρώτη του δημόσια εμφάνιση μετά από έναν αιώνα. «Τη στιγμή που αγκάλιασε τέλεια τον λαιμό της Μία, νιώσαμε πως το κόσμημα βρήκε τον προορισμό του», θυμάται ο Young.

Στην τελική της εμφάνιση, η Γκοθ ως «νύφη του Φρανκενστάιν» φορά ένα κοστούμι που παραπέμπει στα επιδέσμους και το γυμνό στέρνο του ίδιου του πλάσματος. Συνοδεύεται από ασημένιες καρφίτσες με το οικογενειακό έμβλημα των Φρανκενστάιν, δημιουργημένες από την Tiffany, καθώς και έναν κόκκινο σταυρό που συμβολίζει τη μητέρα του ήρωα και τη βαθιά θρησκευτική φόρτιση της ταινίας.

Η Μία Γκοθ σε σκηνή από την ταινία «Frankenstein»/ Φωτογραφία: Netflix

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κοστούμια είναι η διάφανη νυχτικιά σε απόχρωση πρασινογάλαζη, εμπνευσμένη από το σινεμά τρόμου της δεκαετίας του ’60. «Ο Γκιγιέρμο ήθελε να είναι απλή, σχεδόν φάντασμα, δείχνοντας το σώμα της», εξηγεί η Χόλεϊ. «Ήταν ένας φόρος τιμής στο κλασικό σινεμά τρόμου, φωτεινή μέσα στο υδάτινο σκηνικό που δημιούργησε η Ταμάρα Ντεβερέλ». Το αποτέλεσμα παραπέμπει λίγο στο «Rosemary’s Baby» και λίγο στη Σάρον Τέιτ, αναδεικνύοντας την ευαλωτότητα της ηρωίδας.

Μία Γκοθ/ Φωτογραφία: Netflix

Η Μία Γκοθ, που έχει πια καθιερωθεί ως σύγχρονη «scream queen», επιβεβαιώνει με αυτόν τον ρόλο γιατί θεωρείται μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες του είδους. Το «Frankenstein» δεν προσφέρει μόνο ρίγη τρόμου, αλλά και έναν πραγματικό οπτικό θησαυρό για όσους λατρεύουν τη μόδα και την τέχνη των κοστουμιών.