Influencers Vs celebrities -Πώς οι οίκοι μόδας αποφασίζουν ποιοι θα καθίσουν στην πρώτη σειρά
Πλέον στις πασαρέλες οι celebrities και οι influencers κυριαρχούν στις πρώτες θέσεις των καλεσμένων, δημιουργώντας μία διαμάχη κι έναν προβληματισμό γύρω από την αυθεντία της μόδας.
Όσο περνούν τα χρόνια και εξελίσσεται όλο και πιο πολύ η εποχή των social media και των blogs, τόσο αλλάζει και η κοινωνία με τους ρυθμούς της γενικότερα. Το ίδιο ισχύει και για τα front rows στις πασαρέλες, τις πρώτες θέσεις δηλαδή που πλέον δεν κάθονται μόνο οι ειδικοί του χώρου της μόδας, αλλά άτομα από τον κόσμο του ίντερνετ και της showbiz.
Αυτή η μετατόπιση έχει αλλάξει όχι μόνο την εικόνα που θέλουν να προβάλουν οι οίκοι μόδας, αλλά και την επικοινωνιακή τους στρατηγική. Πλέον, το front row δεν είναι απλώς μια τιμητική θέση, αλλά αποτελεί μια παγκόσμια βιτρίνα, όπου κάθε πρόσκληση υπολογίζεται με προσοχή.

Η ταυτότητα κάθε οίκου
Όπως εξηγεί ο σχεδιαστής Oswaldo Machín, τα άτομα που προσκαλεί ένας οίκος εξαρτώνται από την ταυτότητά του ίδιου του οίκου. «Πριν αποφασίσουμε αν θα καλέσουμε μια διάσημη ή έναν influencer, πρέπει να γνωρίζουμε τι εκπροσωπεί ο οίκος και ποιο είναι το κοινό του. Στη δική μας περίπτωση, που απευθυνόμαστε σε ευρύ κοινό, προσπαθούμε να ισορροπούμε και τους δύο τύπους προσκεκλημένων».

Η παρουσία μιας celebrity προσφέρει κύρος, δημοσιότητα στα παραδοσιακά ΜΜΕ και ενισχύει και την εικόνα της μάρκας. Από την άλλη, ένας influencer δημιουργεί άμεση επαφή με το κοινό στα social media, προκαλεί συζήτηση και δίνει μια πιο προσιτή, αυθεντική διάσταση στο brand. «Ο συνδυασμός και των δύο προσεγγίσεων μάς βοηθά να επεκτείνουμε την απήχησή μας, διατηρώντας παράλληλα μια σύγχρονη, δυναμική εικόνα», προσθέτει ο Machín.

Κύρος ή απήχηση;
Η ειδικός δημοσίων σχέσεων Gisela Martín εξηγεί ότι όταν μια μάρκα συνεργάζεται με μια celebrity, το κάνει για το κύρος και την ιστορία που κουβαλάει αυτό το πρόσωπο: «Οι celebrities είναι συνήθως ηθοποιοί, τραγουδιστές ή άνθρωποι του θεάματος με καθιερωμένη καριέρα. Η συνεργασία με μια τέτοια προσωπικότητα προσδίδει ένα αξιακό και ονειρικό στοιχείο στη μάρκα την ανεβάζει επίπεδο».

Αντίθετα, οι influencers προσφέρουν άμεση επικοινωνία με το κοινό. Έχουν πιστούς ακολούθους που εμπιστεύονται τη γνώμη τους, και όταν φορούν ή προτείνουν ένα προϊόν, τότε το κοινό τους πολλές φορές το δοκιμάζει και έτσι μετατρέπεται σε πελάτη.
Επομένως, η επιλογή των καλεσμένων δεν είναι τυχαία, αλλά βασίζεται σε σχέσεις και συνεργασίες με ανθρώπους που εκφράζουν την ταυτότητα του brand.
Μία ένωση καλεσμένων
Οι μάρκες που θέλουν και δημοσιότητα αλλά και αλληλεπίδραση με το κοινό, η μπορούν να κινηθούν έξυπνα με τον συνδυασμό των καλεσμένων. Η καλύτερη λύση είναι η ισορροπία ανάμεσα σε celebrities και influencers από την τοπική αγορά.

Αυτό το κράμα αντικατοπτρίζει και την εξέλιξη του τρόπου με τον οποίο καταναλώνουμε τη μόδα σήμερα. Για παράδειγμα, αν τη δεκαετία του ’80 το ενδιαφέρον επικεντρωνόταν στα supermodels της πασαρέλας, σήμερα όλη η προσοχή πέφτει στους VIPs της πρώτης σειράς. Συχνά μάλιστα, συζητιούνται περισσότερο τα πρόσωπα που βρίσκονται στην πρώτη σειρά ως θεατές της πασαρέλας παρά το show του εκάστοτε οίκου.

Πράγματι, σήμερα οι τραγουδιστές, οι ηθοποιοί, οι royals και οι influencers έχουν γίνει οι μεγαλύτεροι μαγνήτες δημοσιότητας για κάθε event. Η μόδα δεν είναι πια μόνο τα ρούχα, αλλά μια ολιστική εμπειρία, όπου το στιλ, η επικοινωνία και η εικόνα συνυπάρχουν σε ένα ενιαίο θέαμα.