Καμία τσάντα, κανένα παντελόνι: Το Saint Laurent show επαναπροσδιόρισε τη θηλυκότητα στο Παρίσι
Αντίο Μιλάνο, καλημέρα Παρίσι. Ο κόσμος της μόδας μετακινήθηκε στη γαλλική πρωτεύουσα, τον τελευταίο σταθμό του Fashion Month.
Αν υπάρχει πιο «παριζιάνικος» τρόπος να ξεκινήσει η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού από ένα σόου του Saint Laurent κάτω από τη σκιά του Πύργου του Άιφελ, δύσκολα μπορεί κανείς να τον σκεφτεί. Και αυτό πριν καν αναφέρουμε το front row, γεμάτο θρύλους: Κατρίν Ντενέβ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Μαντόνα με την κόρη της Λούρδη, Κέιτ Μος (μόνο με ένα σακάκι και τακούνια) με την κόρη της Λίλα. Μαζί τους, Zoë Kravitz, Hailey Bieber, Alexa Chung, Charli XCX, ο ηθοποιός του White Lotus Walton Goggins και η ίδια η Bridget Jones, Renée Zellweger.




Ανάμεσά τους ξεχώριζε και η Κάρλα Μπρούνι, στην πρώτη της δημόσια εμφάνιση μετά την καταδίκη του συζύγου της, πρώην προέδρου της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί, σε ποινή φυλάκισης πέντε ετών για συνωμοσία στη χρηματοδότηση της προεκλογικής του καμπάνιας το 2007 με κεφάλαια του Λίβυου δικτάτορα Μουαμάρ Καντάφι.

Ωστόσο, η προσοχή στράφηκε σύντομα στα looks της πασαρέλας. Η χαρακτηριστική σιλουέτα του Saint Laurent, με τους έντονους ώμους και τη στενή, τονισμένη μέση, παρουσιάστηκε σε δερμάτινη υφή, αντλώντας έμπνευση από το έργο του φωτογράφου Ρόμπερτ Μέιπλθορπ.


Οι φούστες ήταν στενές και μέχρι το γόνατο, ενώ τα λευκά πουκάμισα συνδυάζονταν με φαρδιές, χαλαρά δεμένες κορδέλες. Το αποτέλεσμα; Απόλυτα σαγηνευτικό.
Αν κάποια θέλει να ντυθεί όπως μια σύγχρονη Γαλλίδα femme fatale, αυτή είναι η ιδανική συνταγή.



Για όσους αναζητούν κάτι πιο τολμηρό, ο Anthony Vaccarello παρουσίασε μια νέα εκδοχή του «naked dress», μέσα από διαφανείς καπαρντίνες, πουκάμισα και φορέματα με utilitarian τσέπες, εμπνευσμένες από τα safari jackets του ίδιου του Yves Saint Laurent.
Αργότερα, το ίδιο «τεχνικό» ύφασμα μεταμορφώθηκε σε εντυπωσιακές βραδινές τουαλέτες με πιέτες και βολάν, σε αποχρώσεις τιρκουάζ, δαμασκηνί και chartreuse.
Όπως ανέφεραν οι σημειώσεις του show, η συλλογή ήταν αφιερωμένη σε
«αινιγματικές γυναίκες που εκφράζουν τη δύναμή τους μέσα από σιλουέτες Rive Gauche, με ρευστά υφάσματα και έντονα χρώματα. Κληρονόμοι της Δούκισσας του Guermantes ή της θρυλικής “Madame X” του John Singer Sargent,αντικαθιστούν τη μεταξωτή πολυτέλεια με τεχνικά υφάσματα».



Ενδιαφέρον είχε και το γεγονός ότι δεν υπήρχε ούτε ένα παντελόνι στη συλλογή, ούτε και τσάντες, που συνήθως πρωταγωνιστούν στις επιδείξεις μόδας. Τη θέση τους πήραν υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου και εντυπωσιακά κοσμήματα, που έδιναν το απαραίτητο glam.
Και αν δεν χρειάζεται κανείς να έχει «μοντελέ» σιλουέτα για να δείχνει ωραία με αυτά τα ρούχα, οι αναλογίες των μοντέλων άφηναν ωστόσο την αντίθετη εντύπωση.


Ένα πράγμα, όμως, παραμένει αναμφισβήτητο. Ο Anthony Vaccarello συνεχίζει, ύστερα από εννέα χρόνια στο τιμόνι του οίκου, να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην κληρονομιά και τη σύγχρονη ματιά του Saint Laurent.
Σε μια περίοδο που πολλοί νέοι δημιουργοί ετοιμάζονται να παρουσιάσουν τις πρώτες τους συλλογές, ο Vaccarello αποδεικνύει πως η ιστορία και η καινοτομία μπορούν να συνυπάρξουν με απόλυτη αρμονία.