Καμία τσάντα, κανένα παντελόνι: Το Saint Laurent show επαναπροσδιόρισε τη θηλυκότητα στο Παρίσι

Αντίο Μιλάνο, καλημέρα Παρίσι. Ο κόσμος της μόδας μετακινήθηκε στη γαλλική πρωτεύουσα, τον τελευταίο σταθμό του Fashion Month.

Αν υπάρχει πιο «παριζιάνικος» τρόπος να ξεκινήσει η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού από ένα σόου του Saint Laurent κάτω από τη σκιά του Πύργου του Άιφελ, δύσκολα μπορεί κανείς να τον σκεφτεί. Και αυτό πριν καν αναφέρουμε το front row, γεμάτο θρύλους: Κατρίν Ντενέβ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Μαντόνα με την κόρη της Λούρδη, Κέιτ Μος (μόνο με ένα σακάκι και τακούνια) με την κόρη της Λίλα. Μαζί τους, Zoë Kravitz, Hailey Bieber, Alexa Chung, Charli XCX, ο ηθοποιός του White Lotus Walton Goggins και η ίδια η Bridget Jones, Renée Zellweger.

 Η Catherine Deneuve και ο Jean Paul Gaultier στο Παρίσι, λίγο πριν ξεκινήσει η παρουσίαση της νέας συλλογής του Saint Laurent.
 Η Madonna με την κόρη της Lourdes Leon, ανάμεσα στα fashion icons που βρέθηκαν στο σόου του Saint Laurent κάτω από τον Πύργο του Άιφελ.
 Η Kate Moss πριν από το σόου του Saint Laurent για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026 στο Παρίσι.
 Η Zoë Kravitz ανάμεσα στους λαμπερούς καλεσμένους του Saint Laurent στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού.

Ανάμεσά τους ξεχώριζε και η Κάρλα Μπρούνι, στην πρώτη της δημόσια εμφάνιση μετά την καταδίκη του συζύγου της, πρώην προέδρου της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί, σε ποινή φυλάκισης πέντε ετών για συνωμοσία στη χρηματοδότηση της προεκλογικής του καμπάνιας το 2007 με κεφάλαια του Λίβυου δικτάτορα Μουαμάρ Καντάφι.

 Η Κάρλα Μπρούνι στο front row του Saint Laurent, με chic διάθεση και παριζιάνικη φινέτσα. /Φωτογραφία: Getty Images

Ωστόσο, η προσοχή στράφηκε σύντομα στα looks της πασαρέλας. Η χαρακτηριστική σιλουέτα του Saint Laurent, με τους έντονους ώμους και τη στενή, τονισμένη μέση, παρουσιάστηκε σε δερμάτινη υφή, αντλώντας έμπνευση από το έργο του φωτογράφου Ρόμπερτ Μέιπλθορπ.

 Δέρμα, αυστηρές γραμμές και δυναμικές σιλουέτες στο show του Saint Laurent κάτω από τον Πύργο του Άιφελ.
 Η χαρακτηριστική σιλουέτα του Saint Laurent με έντονους ώμους και στενή μέση επιστρέφει πιο δυναμική από ποτέ.

Οι φούστες ήταν στενές και μέχρι το γόνατο, ενώ τα λευκά πουκάμισα συνδυάζονταν με φαρδιές, χαλαρά δεμένες κορδέλες. Το αποτέλεσμα; Απόλυτα σαγηνευτικό.

Αν κάποια θέλει να ντυθεί όπως μια σύγχρονη Γαλλίδα femme fatale, αυτή είναι η ιδανική συνταγή.

 Μαύρο, φως και αυτοπεποίθηση, ο Anthony Vaccarello ντύνει τη femme fatale του Παρισιού.
 Ένα σόου γεμάτο δύναμη, μυστήριο και αισθησιασμό.
 Το μακιγιάζ του show ενίσχυσε τον δυναμισμό των look, με σκούρες σκιές και αψεγάδιαστη λάμψη.

Για όσους αναζητούν κάτι πιο τολμηρό, ο Anthony Vaccarello παρουσίασε μια νέα εκδοχή του «naked dress», μέσα από διαφανείς καπαρντίνες, πουκάμισα και φορέματα με utilitarian τσέπες, εμπνευσμένες από τα safari jackets του ίδιου του Yves Saint Laurent.

Αργότερα, το ίδιο «τεχνικό» ύφασμα μεταμορφώθηκε σε εντυπωσιακές βραδινές τουαλέτες με πιέτες και βολάν, σε αποχρώσεις τιρκουάζ, δαμασκηνί και chartreuse.

Όπως ανέφεραν οι σημειώσεις του show, η συλλογή ήταν αφιερωμένη σε
«αινιγματικές γυναίκες που εκφράζουν τη δύναμή τους μέσα από σιλουέτες Rive Gauche, με ρευστά υφάσματα και έντονα χρώματα. Κληρονόμοι της Δούκισσας του Guermantes ή της θρυλικής “Madame X” του John Singer Sargent,αντικαθιστούν τη μεταξωτή πολυτέλεια με τεχνικά υφάσματα».

 Κάτω από τον Πύργο του Άιφελ, ο Anthony Vaccarello υπενθύμισε τι σημαίνει παριζιάνικη κομψότητα.
 Η νέα femme fatale του Saint Laurent έχει τόλμη, κομψότητα και αυτοπεποίθηση.
 Τα αξεσουάρ αντικαταστάθηκαν από βλέμματα, στάση και αυτοπεποίθηση.

Ενδιαφέρον είχε και το γεγονός ότι δεν υπήρχε ούτε ένα παντελόνι στη συλλογή, ούτε και τσάντες, που συνήθως πρωταγωνιστούν στις επιδείξεις μόδας. Τη θέση τους πήραν υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου και εντυπωσιακά κοσμήματα, που έδιναν το απαραίτητο glam.

Και αν δεν χρειάζεται κανείς να έχει «μοντελέ» σιλουέτα για να δείχνει ωραία με αυτά τα ρούχα, οι αναλογίες των μοντέλων άφηναν ωστόσο την αντίθετη εντύπωση.

 Oversized γυαλιά και λαμπερά κοσμήματα υποκατέστησαν τις κλασικές τσάντες.
 Η απουσία έγινε το πιο εντυπωσιακό statement του show.

Ένα πράγμα, όμως, παραμένει αναμφισβήτητο. Ο Anthony Vaccarello συνεχίζει, ύστερα από εννέα χρόνια στο τιμόνι του οίκου, να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην κληρονομιά και τη σύγχρονη ματιά του Saint Laurent.

Σε μια περίοδο που πολλοί νέοι δημιουργοί ετοιμάζονται να παρουσιάσουν τις πρώτες τους συλλογές, ο Vaccarello αποδεικνύει πως η ιστορία και η καινοτομία μπορούν να συνυπάρξουν με απόλυτη αρμονία.