Η Κιάρα Φεράνι στο δικαστήριο

Chiara Ferragni: Η στρατηγική της στη δίκη για τα κέικ «pandoro» και η νέα εικόνα της μεσαίας τάξης

Η Κιάρα Φεράνι εμφανίζεται στο δικαστήριο με μια νέα, πιο αυστηρή εικόνα. Η επιλογή της ενδυματολογικής στρατηγικής δεν είναι τυχαία και αποκαλύπτει πώς η μόδα μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο υπεράσπισης.

Η εικόνα μιας διάσημης γυναίκας στο εδώλιο δεν είναι ποτέ απλή υπόθεση. Από την Μάρθα Στιούαρτ, που λέγεται πως είχε προκαλέσει αντιδράσεις φτάνοντας στο δικαστήριο με μια τσάντα Hermès, μέχρι την Γκουίνεθ Πάλτροου που καθιέρωσε το λεγόμενο «courtcore» στιλ, οι διάσημες γνωρίζουν ότι η εμφάνιση μετράει όσο και τα επιχειρήματα.

Τελευταία στη λίστα, η Κιάρα Φεράνι, που καλείται να απαντήσει για την υπόθεση «Pandorogate» και προσεγγίζει το δικαστήριο με προσεκτικά μελετημένο ύφος.

Γιατί το ντύσιμο της Κιάρα Φεράνι στο δικαστήριο αποτελεί στρατηγική

Η Ιταλίδα επιχειρηματίας και influencer, κατηγορούμενη για απάτη σχετικά με τη φιλανθρωπική καμπάνια ενός χριστουγεννιάτικου γλυκού, εμφανίστηκε στο δικαστήριο του Μιλάνου ντυμένη με σκούρο μπλε κοστούμι με ρίγες, άψογα ραμμένο σακάκι και λευκό πουκάμισο.

Το look της Κιάρα Φεράνι στο δικαστήριο/ Φωτογραφία: Abaca Press / Profimedia

Ένα σύνολο που θύμιζε περισσότερο επαγγελματία δικηγόρο, παρά fashion icon. Η επιλογή δεν ήταν τυχαία. Με αυτή την εικόνα ήθελε να εκπέμψει σοβαρότητα, αυτοσυγκράτηση και σεβασμό προς το θεσμό που την κρίνει.

Η Κιάρα Φεράνι βγαίνοντας από το δικαστήριο στο Μιλάνο/ Φωτογραφία: Abaca Press / Profimedia

Η Κιάρα Φεράνι, που έχτισε την καριέρα της πάνω στη λάμψη, τη θηλυκότητα και τη σιγουριά των social media, φάνηκε να γνωρίζει ότι στο δικαστήριο ο εντυπωσιασμός δεν έχει θέση.

Η στρατηγική της συνδέεται με ένα παλιότερο άγραφο «dress code» της δικαιοσύνης: Ρούχα απλά, διακριτικά και άψογα κομμένα. Η ψυχολόγος της μόδας Carolyn Mair εξηγεί στο ισπανικό Hola ότι «η επιλογή ενός κλασικού κοστουμιού με πουκάμισο και χαμηλά τακούνια συνδέεται με θετικές κοινωνικές αξίες και αποπνέει αξιοπιστία». Κατά την ίδια, αυτό το στιλ συχνά παραπέμπει σε γυναίκες της μεσαίας τάξης που εργάζονται, τηρούν κανόνες και εμπνέουν εμπιστοσύνη.

Η Γκουίνεθ Πάλτροου στο δικαστήριο/ Φωτογραφία: AP

Δεν είναι η πρώτη φορά που μια διάσημη χρησιμοποιεί τη μόδα για να διαχειριστεί την εικόνα της απέναντι στη δικαιοσύνη. Η Γκουίνεθ Πάλτροου, στη γνωστή υπόθεση με τον σκιέρ, κέρδισε όχι μόνο τη δίκη αλλά και τους θεατές, με σύνολα τόσο απλά που έδειχναν σχεδόν αόρατα -και ακριβώς γι’ αυτό αφοπλιστικά.

Η Άμπερ Χερντ, στη δίκη της με τον Τζόνι Ντεπ, υιοθέτησε ουδέτερους τόνους και αυστηρά ρούχα, προβάλλοντας ένα πρόσωπο διαφορετικό από εκείνο των κόκκινων χαλιών. Ακόμη και η Κέιτ Μος, που κατέθεσε υπέρ του Ντεπ, εμφανίστηκε με μαύρο ταγέρ και λευκό πουκάμισο, μια εικόνα εντελώς έξω από το γνώριμο μποέμ στιλ της.

Η Άμπερ Χερντ στο δικαστήριο/ Φωτογραφία: AP

Η ιστορία βρίθει από τέτοιες μεταμορφώσεις. Η Πάρις Χίλτον, το 2007, είχε προσπαθήσει να πείσει το δικαστήριο για τη μεταμέλειά της με ένα κλασικό σύνολο, επιχειρώντας να δείξει ένα πιο σοβαρό προφίλ.

Η Πάρις Χίλτον στο δικαστήριο/ Φωτογραφία: AP

Και ακόμη πιο πριν, η Γουινόνα Ράιντερ, κατηγορούμενη το 2001 για κλοπή, είχε αντικαταστήσει τα σκοτεινά goth ρούχα της με απαλά παστέλ και vintage ταγέρ, δημιουργώντας μια εικόνα σχεδόν αθώας ηρωίδας.

Όπως εξηγούν νομικοί και ψυχολόγοι, οι πρώτες εντυπώσεις στο δικαστήριο μπορούν να έχουν απρόβλεπτη δύναμη. «Κάποιος που ντύνεται απρόσεκτα μπορεί άθελά του να δείξει αδιαφορία ή έλλειψη σεβασμού, κάτι που επηρεάζει αρνητικά την αξιοπιστία του», σημειώνει η δικηγόρος Ashley Carpenter. Η εμφάνιση δεν αλλάζει τα στοιχεία μιας υπόθεσης, αλλά μπορεί να χρωματίσει τον τρόπο που το κοινό και οι ένορκοι αντιλαμβάνονται τον χαρακτήρα του κατηγορούμενου.

Η Γουινόνα Ράιντερ στο δικαστήριο/ Φωτογραφία: AP


Στην περίπτωση της Κιάρα Φεράνι, η επιλογή ενός αυστηρού, κομψού κοστουμιού και ενός φυσικού, σχεδόν άβαφου προσώπου δεν είναι απλώς αισθητική απόφαση. Είναι μια συνειδητή στρατηγική που στοχεύει στο να την κάνει να φαίνεται προσγειωμένη και αξιόπιστη.