MARC JACOBS

Γιατί το fashion show του Marc Jacobs στη Νέα Υόρκη κράτησε μόλις τρία λεπτά -Χώρεσε σ' ένα TikTok


Ένα fashion show που διήρκησε μόλις τρία λεπτά παρουσίασε ο Marc Jacobs στη Νέα Υόρκη, αφήνοντας τους πάντες να αναρωτιούνται το μήνυμα που κρυβόταν πίσω από την πρωτάκουστη αυτή επιλογή του.

Όταν μιλάμε για fashion shows διάσημων οίκων, στο νου μας έρχονται εντυπωσιακές πασαρέλες στημένες σε επιβλητικά σημεία, ένδοξα supemodels να περπατούν με αέρα ντίβας, ίσως και live performance ενός σταρ της μουσικής και front rows με τους πιο εκλεκτούς A-listers της παγκόσμιας σκηνής (βλέπε Κιμ Καρντάσιαν, Άννα Γουίντουρ, Αν Χάθαγουεϊ, Κέιτ Μπλάνσετ και πολλές ακόμα).

Αυτή τη φορά, ωστόσο, ο Marc Jacobs αποφάσισε να shake things up και αποφάσισε να διαλέξει μια εναλλακτικής εκτός πεπατημένης, το οποίο θα ήταν ρίσκο -ή που θα περνούσε στα ψιλά γράμματα ή που θα έκανε τους πάντες να μιλούν γι’ αυτήν (μαντέψτε τι έγινε).

Ο Marc Jacobs, λοιπόν, αποφάσισε να παρουσιάσει την Fall 2023 collection του ομώνυμου οίκου του στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης. Μέχρι εδώ καλά. Αυτό όμως που εξέπληξε τους καλεσμένους του είναι ότι η επίδειξη κράτησε μόλις τρία λεπτά.

Γιατί το fashion show του Marc Jacobs στη Νέα Υόρκη κράτησε μόλις τρία λεπτά

Ναι, τρία λεπτά. Εκεί που όλοι οι πολυτελείς οίκοι μόδας προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν κάθε πιθανό μέσο εντυπωσιασμού για να γίνει το show τους πρώτη είδηση σε κάθε site μόδας ανά τον κόσμο, αυτό το κατάφερε ο Marc Jacobs σε μόλις τρία λεπτά -να σας θυμίσουμε ότι μιλάμε για τον ίδιο σχεδιαστή που έστησε έναν ολόκληρο σιδηροδρομικό σταθμό στο Λούβρο το 2012, όταν ήταν ακόμα καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Louis Vuitton.

29 μοντέλα περπάτησαν το ένα πίσω από το άλλο, κάνοντας τον γύρω της πασαρέλας πρώτα από τη μια μεριά και ύστερα από την άλλη, με τον σχεδιαστή να εμφανίζεται στο τέλος για την καθιερωμένη υπόκλιση. Οι θεατές έμειναν άναυδοι όπως ήταν αναμενόμενη, καθώς δεν είχαν καν τον χρόνο να βγάλουν τα κινητά του και να απαθανατίσουν τη στιγμή για τα social media.

Πολλοί ήταν εκείνοι που μετέφρασαν την κίνηση αυτή του Marc Jacobs σαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα για το fast fashion ή για το γεγονός ότι ένας σχεδιαστής μπορεί να περάσει ακόμα και ολόκληρους μήνες για να δημιουργήσει μια συλλογή, με το fashion κοινό να την απολαμβάνει μεν την ώρα που την παρακολουθεί στην πασαρέλα, αλλά να την ξεχνάει σε διάστημα δευτερολέπτων κάνοντας απλά ένα scroll down στο Instagram ή στο TikTok (το show ήταν τόσο σύντομο που χωρούσε σε ένα βίντεο του TikTok, ίσως και αυτό να ήταν προσχεδιασμένο). Το γρήγορο content και ο καταιγισμός πληροφορίας ήταν λοιπόν η κεντρική ιδέα του show.

Κάτι που αξίζει να αναφέρουμε ήταν και το γεγονός ότι τα μηνύματα που εμφανίζονταν κατά τη διάρκεια του show και αφορούσαν στη συλλογή ήταν γραμμένα από το ChatGBT -ένα ξεκάθαρο μήνυμα για την αντικατάσταση του ανθρώπου από την τεχνητή νοημοσύνη.

Όσον αφορά τα ρούχα, ξεκάθαρες ήταν οι επιρροές των ‘80s σε όλη τη συλλογή. Τονισμένοι ώμοι, κοντά γάντια αλά Μαντόνα στο «Holiday», strapless μίνι φορέματα που θύμιζαν τους αμερικανικούς σχολικούς χορούς της εποχής, χρυσό, λαμέ και πληθωρική αισθητική παρέπεμπαν στην αμφιλεγόμενη αισθητικά αλλά σίγουρα επιδραστική δεκαετία.





SHARE