Ο Jacquemus επιστρέφει στις Βερσαλλίες και «ντύνει» τον σύγχρονο χωρικό
Ο Jacquemus παρουσίασε τη νέα του συλλογή στις Βερσαλλίες, αποτίνοντας φόρο τιμής στην παιδική του ηλικία και τη ζωή στην εξοχή.
Ο Simon Porte Jacquemus, ένας από τους πιο αγαπημένους και ταλαντούχους Γάλλους σχεδιαστές της εποχής μας, επέστρεψε φέτος στο Παλάτι των Βερσαλλιών -ένα από τα πιο επιβλητικά και ιστορικά μνημεία της Γαλλίας- για να παρουσιάσει τη νέα του συλλογή με τίτλο «Le Paysan», που στα ελληνικά σημαίνει «ο αγρότης» ή ο «χωρικός».
Αντί για τις υπερβολές και τα θεαματικά σκηνικά που συχνά χαρακτηρίζουν τα fashion shows πολυτελών οίκων, αυτή τη φορά ο Jacquemus επέλεξε έναν πιο λιτό και αυθεντικό χώρο μέσα στο Παλάτι, την Ορανζερί -έναν μακρύ, φωτεινό χώρο που παραδοσιακά φιλοξενούσε πορτοκαλιές και άλλα εσπεριδοειδή. Εκεί, με ανοιχτά παράθυρα που έβλεπαν στους κήπους και με λίγα ξύλινα καθίσματα, ο Jacquemus παρουσίασε μια πασαρέλα που περισσότερο θύμιζε μια προσωπική ιστορία παρά μια απλή επίδειξη μόδας.
Η νέα συλλογή «Le Paysan» του Jacquemus
Η συλλογή αυτή ήταν μια ειλικρινής, συναισθηματική επιστροφή στις προσωπικές ρίζες του σχεδιαστή, που μεγάλωσε στην Προβηγκία, τη νοτιοανατολική περιοχή της Γαλλίας, γνωστή για τα χωράφια της, τις καλλιέργειες και την απλότητα της ζωής.





Ο Jacquemus εμπνεύστηκε από τους ανθρώπους που δούλευαν στα χωράφια, από τις εικόνες της γιαγιάς του Κλερ, που κρατούσε καλάθια γεμάτα σπανάκι και αγροτικά προϊόντα, αλλά και από τις παιδικές του αναμνήσεις. Η νέα του συλλογή ήταν μια βαθιά προσωπική επιστροφή στις ρίζες του -γεμάτη αναφορές στη γιαγιά του, στις εικόνες της παιδικής του ηλικίας και στις πρώτες απόπειρες δημιουργίας, με ρούχα φτιαγμένα από λευκές κουρτίνες και κορδόνια από Converse.




Η πασαρέλα γέμισε με κομμάτια που θύμιζαν την αγροτική ζωή και τις παραδόσεις. Είδαμε ποδιές που οι γυναίκες φορούν στην καθημερινότητά τους, τα λεγόμενα φουρό -δηλαδή εσωτερικές φούστες που δίνουν όγκο και σχήμα στα φορέματα- και γιακάδες fichu, που είναι τρίγωνα μαντήλια δεμένα στους ώμους ή στο λαιμό, όπως φορούσαν παλιότερα οι γυναίκες στα χωριά, για να προστατευτούν από το κρύο ή απλώς για επιπλέον στιλ.





Τα ανδρικά ρούχα περιλάμβαναν και τα λεγόμενα plus fours -φαρδιά παντελόνια που έφταναν λίγο κάτω από το γόνατο, πολύ δημοφιλή στη Βρετανία του προηγούμενου αιώνα και συνδεδεμένα με την αριστοκρατία και την υπαίθρια ζωή.
Η ανδρική σειρά, παρουσίασε μια κομψότητα χωρίς υπερβολές, με απλές γραμμές και χρώματα γήινα, που θύμιζαν τους επισκέπτες αριστοκράτες της Προβηγκίας του παρελθόντος. Οι άνδρες φορούσαν κοστούμια χωρίς πέτα, σε αποχρώσεις γκρι και καφέ, ενώ σε κάποια στιγμιότυπα μοντέλα κρατούσαν αντικείμενα με συμβολική σημασία, όπως ένα ψάθινο καπέλο ή μια δερμάτινη τσάντα σε σχήμα πράσου.
Τα υφάσματα ήταν απλά αλλά προσεγμένα -βαμβακερά, ποπλίνα, λινά και τούλια που έδιναν αίσθηση φρεσκάδας και ελαφρότητας, ενώ ορισμένα φορέματα είχαν σχήματα που θύμιζαν έλατα, με πολλές στρώσεις ύφασματος. Μάλιστα, ένα δερμάτινο μπουφάν είχε σχήμα εμπνευσμένο από το callison, ένα γλυκό της Προβηγκίας με αμύγδαλο και καραμελωμένα φρούτα μικρές λεπτομέρειες.
Επιπλέον, ξεχώρισαν τα μαντήλια δεμένα στο κεφάλι, το οποία ολοκλήρωναν το σκηνικό μιας άλλης εποχής.
Το show άνοιξε με ένα μικρό ξανθό αγόρι να τρέχει και να ανοίγει μια ψηλή ξύλινη πόρτα -ένα σκηνικό που θύμιζε την παιδική ηλικία του Jacquemus και τα όνειρά του να μπει στον κόσμο της μόδας. Ανάμεσα στους καλεσμένους ήταν διάσημες προσωπικότητες όπως ο ηθοποιός Μάθιου Μακόναχι με τη σύζυγό του Camila Alves, η ηθοποιός Emma Roberts και το σούπερ μόντελ Λετίσια Κάστα. Όλοι μαγεύτηκαν από την απλότητα, τη ζεστασιά και τη νοσταλγική ατμόσφαιρα που απέπνεε το show.



Η νέα συλλογή του Jacquemus είναι και μια ώριμη ματιά στη μόδα. Παρά τον παιδικό ενθουσιασμό και τις αναφορές στην παράδοση, τα ρούχα ήταν δομημένα με τέτοιο τρόπο που θύμιζαν υψηλή ραπτική. Τα κομμάτια είχαν έντονες φόρμες, με προσοχή στη λεπτομέρεια και την ποιότητα.



Παρά την επιτυχία του, ο Jacquemus παραμένει ένας ανεξάρτητος δημιουργός που προσπαθεί καθημερινά για το καλύτερο δυνατό, όπως λέει ο ίδιος. Μιλώντας πριν το show, τόνισε πως η δουλειά του δεν είναι ποτέ εύκολη και ότι συνεχίζει να εργάζεται σκληρά παρά τις συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες όπως η L’Oréal. Η επόμενη μεγάλη του κίνηση είναι το άνοιγμα ενός καταστήματος στο Miami Design District το 2026, που θα φέρει το στιλ του πιο κοντά σε ένα νέο, διεθνές κοινό.