Φινάλε για την Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου -Οι οίκοι που τράβηξαν την προσοχή μας
Αν δεν έχετε καταφέρει να ενημερωθείτε για την Εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο τότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς υπάρχουν όλα όσα χάσατε και θέλετε να ανακαλύψετε σχετικά με το fashion show της εβδομάδας.
London Fashion Week SS26: Τα Highlights
ΗΜΕΡΑ 1: Harris Reed – The Aviary
Αυτή η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου σήμανε ένα σημαντικό ορόσημο για τον Harris Reed καθώς επρόκειτο για τη δέκατη σεζόν του σχεδιαστή στο επίσημο πρόγραμμα. Και πιστός στους ενδυματολογικούς κώδικες του brand του, ο σχεδιαστής εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να βυθιστεί ακόμη περισσότερο στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου κόσμου. Στο πολυτελές Gothic Bar του ξενοδοχείου St Pancras, η συλλογή με τίτλο The Aviary ( «Πτηνοτροφείο) αξιοποίησε τις χαρακτηριστικές βικτωριανές γοτθικές σιλουέτες του οίκου, μέσα από την αντίθεση και ανάμεσα στην ελευθερία και τον περιορισμό. Τα μοντέλα, φορώντας κρινολίνα και κορσέδες, περπάτησαν στην πασαρέλα μέσα σε χρωματικές εκρήξεις. Κίτρινο, μπλε και ροζ (με λεπτομέρειες φυσικά σε μαύρο) ξεπρόβαλλαν στην πασαρέλα γεμίζοντας τον χώρο με ένταση.



ΗΜΕΡΑ 2: Paul Costelloe – Boulevard of Dreams
Αυτή τη σεζόν, ο Paul Costelloe στράφηκε στο παλιό Χόλιγουντ, γεμίζοντας τη συλλογή SS26 με όλη τη γοητεία, τη λάμψη και το δράμα της μεγάλης οθόνης. Επαναπροσδιορίζοντας το πνεύμα της Καλιφόρνιας στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και συγκεκριμένα αντλώντας έμπνευση από τη «βασιλική» φιγούρα του Χόλιγουντ, τη Sharon Tate, ο σχεδιαστής επανέφερε μερικά από τα πιο εμβληματικά στιλ της εποχής. Σκεφτείτε swing φορέματα, κοστούμια από τουίντ και παλτό σε γραμμή trapeze, όλα «ντυμένα» με μια έκρηξη από παστέλ αποχρώσεις και φλοράλ μοτίβα σε τόνους κοραλί, ολοκληρωμένα με εξίσου ζωντανά σκουλαρίκια από το Ivy J Studio Jewellery.
Η makeup artist Yin Lee ανέφερε τη Sharon Tate, πέρα από μούσα του σχεδιαστή, ωςε πηγή έμπνευσης και για το μακιγιάζ.
Με μπλε σκιά στα μάτια, βλεφαρίδες σε στυλ Twiggy και λαμπερή, δροσερή επιδερμίδα, σε συνδυασμό με ψηλά χτενίσματα σε ρετρό ύφος όπως το σχήμα της κυψέλης, ήταν εύκολο να πιστέψει κανείς πως τα μοντέλα είχαν μόλις κατέβει από το Sunset Boulevard κατευθείαν στους δρόμους του Λονδίνου.
Mithridate - Edge of Seventeen
Το μεγαλοπρεπές Royal Opera House παραχώρησε το σκηνικό του για την παρουσίαση SS26 του Mithridate και για το δεύτερο σόου του νέου δημιουργικού διευθυντή, Daniel Fletcher. Ο ίδιοε είχε δηλώσει μάλιστα ότι κοιτούσα τη δεκαετία του 1980 και φανταζόταν μια ιστορία που θα συνδύαζε κάπως την αστική ζωή με εκείνη στην ύπαιθρο.
Αυτή η σύγκρουση αστικού και αγροτικού εξερευνάται στο οπτικό κολάζ του Fletcher, ένα μίγμα από Κέιτ Μος, πριγκίπισσα Νταϊάνα, Twiggy και Πρίγκιπα Γουίλιαμ. Ο Fletcher θεωρεί πως στηναγγλική εξοχή η ζωή είναι εξίσου χαοτική με εκείνη της πόλη και πως η συλλογή είναι στην πραγματικότητα η σύγκρουση αυτών των δύο κόσμων.

Στην πασαρέλα, λοιπόν, ο Fletcher παρουσίασε τα μοντέλα σε τολμηρούς συνδυασμούς που αντιπροσώπευαν τα δύο αυτά τοπία. Πολυτελή μεταξωτά και παγιέτες συνδυάστηκαν με πλεκτά με και βαμβακερές ρίγες, ολοκληρωμένα με rugby jerseys και καλοσχηματισμένα φουλάρια, ενώ οι έντονες παστέλ αποχρώσεις και οι φούστες σε σχήμα φούσκας πρόσφεραν κάτι σαν διάλογο ανάμεσα στις δύο εποχές.


Bora Aksu
Όλες οι σκέψεις πάνω στην ομορφιά της ατέλειας βρέθηκαν στο επίκεντρο της πασαρέλας του Bora Aksu. Αντλώντας έμπνευση από μια συλλογή από σπασμένες κούκλες, ο σχεδιαστής επέλεξε να επαναπροσδιορίσει τις ατέλειές τους για την παρουσίαση της κολεξιόν SS26. Ειδικότερα, μιλάμε για ρωγμές στα πορσελάνινα μάγουλα, ξεθωριασμένα ρούχα και δαντέλα με layers. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι σπασμένες κούκλες του θυμίζουν ότι η ομορφιά δεν βρίσκεται στην τελειότητα, αλλά σε ίχνη αγάπης που επιβιώνουν μέσα στο καιρό. Μέσα από αυτή τη συλλογή λοιπόν, θέλησε να δημιουργήσει έναν κόσμο όπου οι ατέλειες και οι ρωγμές τιμώνται όχι ως αδυναμία, αλλά ως δύναμη και ομορφιά.
Ο Aksu φροντίζει με προσοχή να παρουσιάσει αυτή τη δυαδικότητα με ευαίσθητα, χειροποίητα κεντημένα λουλούδια και πεταλούδες να τοποθετούνται σε αντιπαράθεση με τραχιές άκρες και ασύμμετρα τελειώματα, ενώ οι διαφανείς δαντελένιες επικαλύψεις προσφέρουν ένα παράθυρο στο εσωτερικό της δομής κάθε ενδύματος. Για να υλοποιήσει πλήρως αυτή την οπτική, ο σχεδιαστής χρησιμοποίησε υφάσματα με vintage έμπνευση, προερχόμενα από έναν μικρό κατασκευαστή δαντέλας στην Κωνσταντινούπολη.


Di Petsa - Η Αρχαιολογία του Εαυτού
Το κοινό μεταφέρθηκε στον κόσμο των θεών στον οίκο Di Petsa, με τη σχεδιάστρια Δήμητρα Πέτσα να παρουσιάζει μια ιστορία αυτο-εξέλιξης μέσα από την ανασκαφή. Η ίδια θέτει το σκηνικό ως εξής: μια ομάδα αρχαιολόγων ξεκινά για να ανακαλύψει το άγαλμα μιας Θεάς του Φεγγαριού, και όσο περισσότερο το αναζητούν τα μέλη της ομάδας, τόσο περισσότερο μεταμορφώνονται οι ίδιοι σε εκείνη. Η σχεδιάστρια θέλει να περάσει με αυτή την ιδέα ότι όπως οι αρχαιολόγοι ψάχνουν το ένα άγαλμα και μεταμορφώνονται, έτσι γίνεται και με τις ψυχολογικές ανασκαφές, τις εσωτερικές μας αναζητήσεις που εν τέλει βλέπουμε την ιδέα να γίνουμε αυτό που ψάχνουμε. Το όλο αυτό concept βοηθά να ξεκλειδώσουμε μια πιο αληθινή εκδοχή του εαυτού μας.
Τα μοντέλα ξεπρόβαλαν μέσα από τον πηλό, σαν να είχαν μόλις σμιλευθεί από τους θεούς, με τους χαρακτηριστικούς «υγρούς» κώδικες της σχεδιάστριας να αποδομούνται απαλά σε φορέματα και σετ γήινων αποχρώσεων, με κοψίματα που τόνιζαν τη σιλουέτα, άκρες αδρά κομμένες σε κυματιστά γεωμετρικά σχήματα και στροβιλιστές φούντες.


RIXO - We Are One
Η RIXO έκανε μια θριαμβευτική επιστροφή στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου και καθώς το γεγονός συνέπεσε με τη 10η επέτειο του brand, οι ιδρύτριες Henrietta Rix και Orlagh McCloskey ήταν κάτι παραπάνω από έτοιμες να ξεκινήσουν τον εορτασμό με ένα πάρτι. Καταλαμβάνοντας μια γωνιά της Hanover Square, η RIXO παρουσίασε τη συλλογή «We Are One», που ανέδειξε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του οίκου τα οποία είναι τα έντονα χρώματα, τα ιδιαίτερα μοτίβα (για τη σεζόν αυτή συνεργάστηκαν με τη Liberty σε μια σειρά αποκλειστικών σχεδίων), μποέμ γραμμές που παρέπεμπαν σε μία vintage γοητεία. Η ζωντανή παρουσίαση απλώθηκε σε δύο ορόφους. Στον επάνω, ένα πάρτι όπου τα μοντέλα χόρευαν στη σκηνή, ενώ κάτω ο χώρος είχε μεταμορφωθεί σε αναπαράσταση του φοιτητικού σαλονιού των Rix και McCloskey, το μέρος από όπου ξεκίνησαν το brand τους.
Ωστόσο, δεν επρόκειτο απλώς για ένα νοσταλγικό ταξίδι στη μνήμη. Οι Rix και McCloskey άντλησαν επίσης έμπνευση από τον ακτιβισμό των δεκαετιών του ’60 και του ’70, γεμίζοντας τον χώρο με ειρηνικά συνθήματα και εκκλήσεις για το τέλος του πολέμου.



Ημέρα 3: Patrick McDowell - The Lancashire Rose
Όλα τα βλέμματα στράφηκαν το πρωί του Σαββάτου στον Patrick McDowell, ο οποίος άνοιξε την τρίτη ημέρα της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου από τον σταθμό Battersea Power. Ο σχεδιαστής, που μόλις λίγους μήνες πριν είχε τιμηθεί με το βραβείο Queen Elizabeth II Award for British Design από την Πριγκίπισσα της Ουαλίας, επέλεξε τη στιγμή για να παρουσιάσει την πρώτη ready-to-wear συλλογή του brand (παραγόμενη σε μικρή κλίμακα, σε περιορισμένη παρτίδα και διαθέσιμη σε λίγες μονάχα επιλεγμένες μπουτίκ).
Η μούσα του McDowell για αυτή τη σεζόν βρισκόταν στο σπίτι, καθώς επρόκειτο για ένα αφιέρωμα στη γιαγιά του που δεν βρίσκεται πια στη ζωή. Έτσι, η συλλογή SS26 γιόρτασε τη γυναίκα που τον έμαθε να ράβει (με την ραπτομηχανή Singer της δεκαετίας του ’50, με την οποία έφτιαχνε τα ρούχα των παιδιών της) και που την αποκαλούσαν με αγάπη «The Lancashire Rose». Υιοθετώντας το μότο της, «make do and mend» (φτιάξε και επιδιόρθωσε), ο McDowell εμποτίζει τη συλλογή του, που χαρακτηρίζεται από κομψές σιλουέτες, αυστηρά κοψίματα και πλούσια τριαντάφυλλα, με βιώσιμες πρακτικές. Συγκεκριμένα, τα ανακυκλωμένα υλικά βρέθηκαν στο επίκεντρο με ένα κόκκινο σατέν φόρεμα διακοσμημένο με χειροποίητα πέταλα τριαντάφυλλου από μεταξωτή οργάντζα (σε συνεργασία με τη DyeRecycle), αλλά και μια εντυπωσιακή τουαλέτα με κάπα, κατασκευασμένες με την τεχνολογία fibre-to-fibre recycling της Circ. Επιπλέον, κάθε ένδυμα συνοδευόταν από το δικό του ολοκληρωμένο Digital Product Passport, δημιουργημένο από την Certilogo.

Ακόμη περισσότερες συνεργασίες εντοπίζονταν στα αξεσουάρ της σεζόν του σχεδιαστή. Ειδικότερα, βλέπουμε μια περιορισμένη σειρά από τσάντες, φουλάρια και ζευγάρια παντόφλες σε συνεργασία με την Aspinal of London, καθώς και μια capsule συλλογή τριών καπέλων, σχεδιασμένων από τον Niall Daniel White, μέλος του Millinery Fellowship του The King’s Foundation.




Yuhan Wang - Armor of Roses
Με καπνό να γεμίζει τον χώρο και ένα κόκκινο κάμπριο να σταθμεύει στη σκηνή, θα ήταν εύκολο να πιστέψει κανείς πως πρόκειται για ένα σκηνικό από παλιά χολιγουντιανή ταινία και όχι για πασαρέλα της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου. Η Κινέζα σχεδιάστρια Yuhan Wang διοχέτευσε τη γοητεία υψηλής έντασης του κινηματογράφου των μέσων της δεκαετίας του 20ού αιώνα, αντλώντας ιδιαίτερη έμπνευση από την ταινία Mulholland Drive του David Lynch, ως θεμέλιο της συλλογής SS26, αξιοποιώντας τα θέματα της όμορφης φαντασίας και της σκοτεινής απογοήτευσης για να παρουσιάσει μια νέα ηρωίδα έτοιμη να διαμορφώσει τη δική της ιστορία.
Η σχεδιάστρια έστειλε τα μοντέλα της στην πασαρέλα προετοιμασμένα να παλέψουν για τον εαυτό τους, ντυμένα με σύνθετους συνδυασμούς από ατσάλινη πανοπλία, δαντελωτά εσώρουχα από κάτω και πλεκτά σε αποχρώσεις κρεμ και παστέλ. Και ενώ μερικά από τα μοντέλα κρατούσαν μικρές τσάντες στο χέρι, άλλες ύψωναν ξίφη, αναμμένα κεριά και κράνη πανοπλίας. Η Wang φρόντισε επίσης να αποτίσει αρκετούς φόρους τιμής στην πατρίδα του κινηματογράφου με ένα μικρό μαύρο φόρεμα διακοσμημένο με κρυστάλλινο σκίτσο του ορίζοντα του Λος Άντζελες, αλλά και μια σειρά από prints εμπνευσμένα από το Club Silencio του Lynch.


TOGA - Καθημερινότητα, Μετριότητα, Ευελιξία
Για τη σχεδιάστρια Yasuko Furuta, η σεζόν αυτή αφορούσε το πώς μπορεί κανείς να κάνει τα απλά πράγματα να φαίνονται απρόσμενα και μοναδικά. Η σχεδιάστρια ήθελε να δημιουργήσει κομμάτια τα οποία θα έπαιρναν μία απόσταση από το πολύ περίπλοκο, χωρίς να είναι απλά χαρούμενο. Ήθελε να φτιάξει νέες μορφές κομματιών γεννημένες από τα πιο απλά στοιχεία.
Μεταμορφώνοντας λιτές λεπτομέρειες σε οπτικά εντυπωσιακές στιγμές η σχεδιάστρια προσέγγισε με μία πιο παιχνιδιάρικη διάθεση τους παραδοσιακούς ενδυματολογικούς κώδικες.
Ahluwalia – Affinity
Αυτή τη σεζόν, η σχεδιάστρια Priya Ahluwalia ασχολήθηκε με το πώς εκφράζεται η έννοια της αγάπης, πώς γιορτάζεται και πώς την θυμούνται διάφοροι πολιτισμοί και γενιές. Η σχεδιάστρια ήθελε να εξερευνήσει τη διττή φύση του συναισθήματος, την ικανότητά του να ενδυναμώνει εκείνους που το βιώνουν αλλά και να τους προκαλεί να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους. Παράλληλα, άντλησε έμπνευση από τις κινηματογραφικές απεικονίσεις στις ταινίες του Μπόλιγουντ και στα έργα του Σαίξπηρ, από τις δημιουργικές απηχήσεις της Motown και των R&B μπαλάντων, αλλά και από τη Νιγηριανή θεά της αγάπης και της γονιμότητας, Oshun.

Η συλλογή της Ahluwalia χτίστηκε πάνω σε αυτήν την ένταση και ισορροπία, με αντιθέσεις ανάμεσα σε αυστηρά κοψίματα και ρευστά υφάσματα, προσφέροντας μια οπτική ερμηνεία της αίσθησης. Χρησιμοποιώντας μια συναισθηματική παλέτα χρωμάτων με κόκκινο και ρουμπινί για το πάθος και απαλές ροζ και γαλάζιες αποχρώσεις για την τρυφερότητα, η σχεδιάστρια αποτύπωσε τα σκαμπανεβάσματα της αγάπης μέσα από μια δίνη αντικρουόμενων χρωμάτων, υφών και σχημάτων. Όπως πάντα, η βιωσιμότητα αποτέλεσε βασικό στοιχείο στη δημιουργική της διαδικασία, καθώς η συλλογή δίνει έμφαση σε φυσικές ίνες, οργανικό βαμβάκι, αλλά και ανακυκλωμένο τζιν.



Richard Quinn - Μια Νύχτα στην Όπερα
Μια νύχτα στην όπερα περίμενε τους καλεσμένους της παρουσίασης SS26 του Richard Quinn. Ο σχεδιαστής παρουσίασε τη συλλογή του στον ιστορικό χώρο Sinfonia Smith Square, με τη ζωντανή συνοδεία της English Chamber Orchestra. Την επίδειξη άνοιξε η θρυλική Ναόμι Κάμπελ, με τον Quinn να φροντίζει ώστε η βραδιά να είναι γεμάτη χαρά, δραματικότητα και γοητεία, μαγεύοντας έτσι το κοινό από την πρώτη κιόλας εμφάνιση.
Παίζοντας με την αλληλεπίδραση ανάμεσα στο δράμα του τραγουδιού και της μόδας, ο σχεδιαστής παρουσίασε μια «σονάτα» από συμφωνικές σιλουέτες με φούστες με όγκο διακοσμημένες με τριαντάφυλλα και κορδέλες, κάπες και balloon κεντημένα μανίκια εμπνευσμένα από τριαντάφυλλα, δαντελένιες επενδύσεις που αντισταθμίζονταν από βελούδινες λεπτομέρειες και ογκώδεις τουαλέτες από τούλι.

Ημέρα 4: Edeline Lee - The Circus
Κλείνοντας το πρόγραμμα της Κυριακής, η Edeline Lee ενσάρκωσε τις τολμηρές εκφράσεις ενός τσίρκου που βρίσκεται σε περιοδεία μέσα από τη συλλογή της για τη σεζόν SS26. Παίρνοντας έμπνευση από τις λαμπερές παραγωγές του 20ού αιώνα, η σχεδιάστρια θέλησε να αναπαραστήσει τις παραδόσεις και τα στιλ τους μέσα από μια σύγχρονη ματιά. Η σχεδιάστρια είχε δηλώσει τον θαυμασμό της απέναντι στον ρομαντισμό και την θεατρικότητα του τσίρκου. Βρίσκει μία μελαγχολία σε όλο αυτό, στην εναλλαγή από ένα βράδυ γεμάτο με εντυπωσιακές παραστάσεις και μία λαμπερή τρέλα όπου το επόμενο πρωί σβήνει.
Η συλλογή κινείται ανάμεσα στην υπερβολή και τη λιτότητα, με αυτήν την αντίθεση να διαπερνά κάθε δημιουργία. Φούστες σε αποχρώσεις του λιλά και του λευκού στολίζονται με μακριές κλωστές που ακολουθούν τον ρυθμό του περπατήματος.
Οι παγιέτες κάνουν την εμφάνισή τους με λεπτότητα, συχνά υπό τη μορφή κροσσών που αγκαλιάζουν τα τελειώματα, πάντα όμως σε συνδυασμό με μίνιμαλ, απέριττα τοπ.



