Gucci fashion show finale
Φωτογραφία: Getty Images/ Ideal Image
FASHION HISTORY

Οι 10 εμβληματικές στιγμές του Alessandro Michele στον οίκο Gucci


Τις τελευταίες ημέρες, οι άνθρωποι της μόδας ήρθαν αντιμέτωποι με την πιο αναπάντεχη είδηση της σεζόν.

Μια έντονη φημολογία ότι ο Alessandro Michele, ο χαρισματικός και εκκεντρικός καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci θα απομακρυνόταν από το τιμόνι του οίκου άρχισε να κάνει τον γύρο του ίντερνετ -και μόλις λίγες μέρες αργότερα, ο ίδιος το επιβεβαίωσε με μια ανάρτηση.

«Κάποιες φορές, οι δρόμοι χωρίζουν εξαιτίας των διαφορετικών οπτικών που έχει ο καθένας. Σήμερα τελειώνει για μένα ένα απίστευτο ταξίδι, που διήρκεσε πάνω από 20 χρόνια, σε έναν οίκο στον οποίο αφιέρωσα ακούραστα όλη την αγάπη μου και το πάθος μου για δημιουργία», έγραψε μεταξύ άλλων στη λεζάντα της ανάρτησης.

Ο λόγος της απομάκρυνσής του, φέρεται να ήταν η αδυναμία του (ή η άρνησή του) να ανανεώσει την ταυτότητα του brand, όταν του ζητήθηκε από τους επί κεφαλής του ομίλου Kering. Τις τελευταίες σεζόν, κάποιοι πράγματι έκαναν λόγο για επαναληψιμότητα και προβλέψιμα σχέδια, αλλά ο οίκος Gucci εξακολουθούσε να είναι ανάμεσα στους δημοφιλέστερους και πιο εμπορικά επιτυχημένους τα τελευταία χρόνια.

Ο Michele, που ξεκίνησε να δουλεύει στον οίκο το 2002, μετά από παραίνεση του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή Tom Ford, έλαβε διαδοχικές προαγωγές και το 2015 παρουσίασε την πρώτη του συλλογή στο Menswear, δίνοντας ένα πολύ ισχυρό δείγμα γραφής.

Τα επόμενα χρόνια,τα αλλόκοτα κομμάτια, το genderless fashion, η ωδή στα 70s και τα πρωτοποριακά shows εκτόξευσαν τη δημοφιλία του οίκου, ο οποίος στράφηκε σε ένα καινούριο δημιουργικό μονοπάτι ακολουθώντας αλλά και ορίζοντας την εποχή.

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τον οίκο, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Alessandro Michele έκανε αμέσως σαφές ότι δεν σκόπευε να περιοριστεί στη μόδα, αλλά να δημιουργήσει ένα ολόκληρο σύμπαν με πυρήνα την quirky αισθητική του.

Αμφιλεγόμενος, πρωτοπόρος και οραματιστής, o Alessandro Michele κατάφερε να εκτοξεύσει τον οίκο Gucci τόσο εμπορικά αλλά κυρίως δημιουργικά, «επιβάλλοντας» με τον καλύτερο τρόπο την ιδιαίτερη αισθητική του που τάραξε τα νερά της βιομηχανίας.

Παρακάτω δείτε 10 από τις πιο έεμβληματικές στιγμές του Alessandro Michele στον οίκο Gucci και λατρέψτε τον μεγαλύτερο παραμυθά της μόδας!

Το show της Autumn/Winter '20-'21 συλλογής

Gucci Autumn/Winter '20-'21

Φωτογραφία: AP Images

Οι καλεσμένοι του show για την παρουσίαση της συλλογής Gucci Autumn/Winter '20-'21, έλαβαν τις προσκλήσεις τους μέσω Whatsapp, προσπερνώντας την κοστοβόρα και επιβλαβή για το περιβάλλον, τυπωμένη πρόσκληση. Η είσοδος γινόταν απευθείας από το backstage, και το κοινό περνούσε ανάμεσα στα μοντέλα που βάφονταν και ετοιμάζονταν, με τους make up artists και τους στιλίστες στο peak της αδρεναλίνης τους. Άλλωστε, στα show notes που δημοσιεύτηκαν στο Instagram του οίκου, ο σχεδιαστής έγραφε ότι ήθελε για πρώτη φορά να δείξει το «από μέσα», τη διαδικασία πριν το αποτέλεσμα, να φέρει στο φως τη δουλειά των ανθρώπων πίσω από τα φώτα. Αντί για πασαρέλα, ένας οκτάγωνος γυάλινος θόλος, επέτρεπε στο κοινό να παρατηρεί τα μοντέλα καθώς ετοιμάζονταν και στη συνέχεια στήνονταν προσοχή, με τα looks τους έτοιμα -το Bolero του Ραβέλ έπαιζε σαν μουσική υπόκρουση. Στο τέλος, τα μοντέλα περπάτησαν μπροστά από το θόλο, και τη θέση τους πήραν οι στιλίστες και οι βοηθοί, για την τελική υπόκλιση.

H καμπάνια Gucci Hallucination το 2018

Την άνοιξη του 2018, ο Alessandro Michele αποφάσισε ότι η Οφηλία του Millais ήταν καταλληλότερο μοντέλο για τα ρούχα της συλλογής του. Και όχι μόνο. Έτσι, ο Ισπανός καλλιτέχνης Ignasi Monreal ανέλαβε να δημιουργήσει ψηφιακά συγκλονιστικές εικόνες, κάθε μία από τις οποίες αντλούσε έμπνευση από διάσημους πίνακες. Έχοντας ως πυρήνα τα τρία βασικά στοιχεία «γη», «νερό», «ουρανός», Monreal και Μichele δημιούργησαν μια ανθολογία από «φωτογραφίες» απίστευτης αισθητικής που έρχονταν κατευθείαν από την καρδιά του Gucci universe. Η πρώτη εικόνα είναι αναφορά στον πίνακα «Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων» του Ιερώνυμου Μπος (1450 –1516) και η δεύτερη ένας φόρος τιμής στην «Οφηλία» του Τζον Έβερετ Μιλέ (1829 -1896), ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα των Προραφαηλιτών.

Η παρουσίαση της συλλογής fall/winter 2018

Τον Φεβρουάριο του 2018, ο Michele παρουσίασε ίσως το πιο πολυσυζητημένο show του οίκου σε όλη τη θητεία του. Το shock value ήρθε αρχικά από το σκηνικό του show που προσομοίαζε σε αίθουσα χειρουργείου. Αντί για αξεσουάρ κάποια μοντέλα κρατούσαν αντίγραφα των ίδιων τους των κεφαλιών κατασκευασμένα με κάθε λεπτομέρεια, ενώ άλλα κρατούσαν μικρούς χαμαιλέοντες και μωρά δράκων. Για να επιτύχει τα πειστικά αντίγραφα, ο Michele συνεργάστηκε με το Makinarium, ένα εργοστάσιο τεχνολογίας στη Ρώμη που ειδικεύεται στα ειδικά εφέ, το οποίο χρειάστηκε 6 μήνες για να τα ολοκληρώσει!

Το Guccifest

Έχοντας αποσύρει τη σταθερή παρουσία του οίκου στις Εβδομάδες Μόδας και υιοθετώντας ένα πιο χαλαρό μοντέλο παρουσίασης των συλλογών, ο Gucci διοργάνωσε τον Νοέμβριο του 2020 το Gucci festival. Επρόκειτο για μια σειρά 18λεπτων καθημερινών επεισοδίων που σκηνοθέτησε ο διάσημος σκηνοθέτης Γκας Βαν Σαντ και τα οποία ακολουθούσαν τη ζωή της εκκεντρικής Σίλβια (την υποδύεται η Ιταλίδα ηθοποιός Σίλβια Καλντερόνι) στη Ρώμη. Παράλληλα, στο site του οίκου «έτρεχαν» ταυτόχρονα μικρά fashion films σε συνεργασία με ανερχόμενα brands, αλλά και cameos έκπληξη από stars όπως η Billie Eilish ο Harry Styles.

Οι red carpet εμφανίσεις του Harry Styles (και του Jared Leto)

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα στοιχεία του Gucci universe που αποδείχθηκε εντυπωσιακά επιδραστικό στη mainstream μόδα ήταν η απαλλαγμένη από στερεότυπα αντιμετώπιση των φύλων. Ήδη από την πρώτη του συλλογή στο Menswear του οίκου το 2015, ο Michele παρουσίασε gender bending ρούχα, που έβγαζαν τη γλώσσα σε κάθε προσπάθεια κατάταξής τους σε «ανδρικό» ή «γυναικείο» -ήταν θεατράλε, ήταν Gucci και αυτό αρκούσε για να δείχνουν ασυναγώνιστα cool. Σταδιακά, ο Michele απέκτησε τις αγαπημένες του μούσες -τον Χάρι Στάιλς και τον Τζάρεντ Λέτο -οι οποίοι έβγαλαν τα ρούχα των συλλογών του από τις πασαρέλες και τα φόρεσαν στο κόκκινο χαλί, αντί για τα καθιερωμένα tuxedo. Αν, τις τελευταίες δεκαετίες ήταν ανήκουστο να εμφανιστεί ένας διάσημος άντρας με διάφανα πουκάμισα, βαμμένα νύχια, κολλητά flared παντελόνια, φορέματα και βολάν, ο Michele απέδειξε ότι είχε άλλη άποψη και ξεκίνησε ένα σαρωτικό κύμα που παρέσυρε και άλλους προς την ίδια κατεύθυνση (βλέπε τον Τιμοτέ Σαλαμέ με τα Louis Vuitton και Haider Ackermann looks του).

Το λεύκωμα Gucci με φωτογραφίες του Γιώργου Λάνθιμου

Δύο μετρ της quirky και της weird αισθητικής συναντήθηκαν κάποιες φορές και με μεγάλη αισθητική επιτυχία. Το highlight της σύμπραξής τους ήταν ένα βιβλίο με τίτλο Ωοτοκία, που περιελάμβανε λήψεις του σκηνοθέτη με ρούχα του οίκου. Στις φωτογραφίες, που τραβήχτηκαν στη γκαλερί Leda της Villa Albani Torlonia στη Ρώμη, τα μοντέλα ποζάρουν μπροστά και μαζί με αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά γλυπτά ή με άνδρες και γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας τα σώματα των οποίων είναι καλυμμένα με λευκή πούδρα ώστε να μοιάζουν με αγάλματα. Άλλωστε, μία από τις ιδέες πίσω από τη συγκεκριμένη φωτογράφηση ήταν, όπως αποκάλυψε ο Michele, το ζήτημα της αντιγραφής και του αντίγραφου στην τέχνη.

Οι inclusive καμπάνιες της Gucci Beauty

Gucci
Gucci/Instagram
Gucci/Instagram

Όταν ο Alessandro Michele αποφάσισε να δώσει νέα ζωή στο Gucci Beauty, ήταν σαφές ότι, για μια ακόμα φορά, θα το έκανε his own way. Έτσι, την άνοιξη του 2019 έκανε τους πάντες να μιλούν για την καμπάνια με τα κραγιόν του, όπου μεταξύ άλλων πρωταγωνιστούσε η punk τραγουδίστρια Danni Miller και η ιδιαίτερη οδοντοστοιχία της. Ένα χρόνο αργότερα, η 18χρονη Ellie Goldstein, μοντέλο με σύνδρομο ντάουν έγινε το post της Gucci με τα περισσότερα likes στο Instagram, πρωταγωνιστώντας στην καμπάνια για τη μάσκαρα L’Obscur. Ο Michele είχε μιλήσει για την πρόθεσή του να δημιουργήσει πιο ρεαλιστικές καμπάνιες, πέρα από τα στερεότυπα, που αν δεν είναι οικείες με την πρώτη ματιά, είναι βαθιά ανθρώπινες.

Το επαναλανσάρισμα της «Jackie» bag

«Jackie» bag

Μία από τις πιο επιτυχημένες πρωτοβουλίες του Michele ήταν το επαναλανσάρισμα της θρυλικής Jackie bag, ενός από τα μοντέλα-success stories του οίκου. Η πρώτη hobo τσάντα της μόδας φέρεται να υπήρχε αρκετά χρόνια πριν την ανακαλύψει η Τζάκι Κένεντι. Ωστόσο, όταν η Πρώτη Κυρία την ανακάλυψε, λέγεται ότι ενθουσιάστηκε -έκτοτε άρχισε να εμφανίζεται κρατώντας την, εκτοξεύοντας τη φήμη της στα 60s και τα 70s σε τέτοιο βαθμό που έγινε συνώνυμη του στιλ της. Έτσι, ο Gucci ονόμασε το μοντέλο Jackie και συνέχισε να πουλά διάφορες εκδοχές του. Το 2020, ο Alessandro Michele αποφάσισε να δώσει μια νέα ζωή στην Jackie bag με νέα χρώματα και υφές, λανσάροντας μια εκδοχή της σε bubblegum pink!

Twins

Splash News/Ideal Image

Αποδεικνύοντας ότι η έμπνευσή του έδινε ακόμα (ζουμερούς) καρπούς, ο Alessandro Michele παρουσίασε τον περασμένο Σεπτέμβρη ένα show στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου, στο οποίο περπάτησαν 68 πανομοιότυπα δίδυμα, ντυμένα ασορτί. Το show παρουσιαζόταν σε μια αίθουσα χωρισμένη από μία οθόνη -έτσι, στην ουσία, παρουσιάζονταν ταυτόχρονα δύο catwaks. Το κοινό δεν γνώριζε ότι παρακολουθούσε δίδυμα μέχρι την τελευταία στιγμή, όταν η οθόνη που χώριζε τις αίθουσες σηκώθηκε και κάθε μοντέλο ένωσε τα χέρια με τον αδελφό ή την αδελφή του. Μετά περπάτησαν μαζί στην πασαρέλα. Με αυτό το concept ο Michele ήθελε να τιμήσει τις γυναίκες που αποκαλεί «δίδυμες μαμάδες» του -τη μητέρα του, Eralda, και τη δίδυμη της αδελφή, τη θεία του Giuliana, ενώ στα show notes του αναφέρθηκε στις έννοιες της ετερότητας αλλά και της αναζήτησης του ενδότερου εαυτού και τη σχέση μας μαζί του.

Η καμπάνια-homage στις ταινίες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Ο Alessandro Michele αποφάσισε να αφιερώσει την νέα καμπάνια του οίκου στα θρυλικά καρέ του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Μοντέλα ντυμένα με τα ρούχα από την τελευταία συλλογή του οίκου Gucci Exquisite, ποζάρουν αναπαριστώντας σκηνές από τις 5 διασημότερες ταινίες του Kubrick. Το χαρακτηριστικό χαλί του ξενοδοχείου στην Λάμψη, οι μάσκες στα Μάτια Ερμητικά Κλειστά, το διαστημικό σύμπαν της Οδύσσειας του Διαστήματος, οι λευκές στολές της συμμορίας στο Κουρδιστό Πορτοκάλι και τα κοστούμια εποχής του Μπάρι Λίντον, μετατρέπονται όχι απλώς στο σκηνικό αλλά στο περιεχόμενο της νέας καμπάνιας, που είναι μία από τις πιο εντυπωσιακές που λάνσαρε η Gucci τα τελευταία χρόνια.





SHARE