Valentino x Vans: Ο οίκος λανσάρει την πρώτη του καμπάνια με τεχνητή νοημοσύνη

Ο οίκος Valentino εισέρχεται σε νέους δημιουργικούς δρόμους με την πρώτη της καμπάνια που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου με τεχνητή νοημοσύνη, παρουσιάζοντας τη συνεργασία της με το αμερικανικό skate brand Vans.

Η καμπάνια βασίζεται σε πρωτότυπο οπτικό υλικό από την επίδειξη fall/winter 2025 Le Méta Théâtre Des Intimités στο Παρίσι, το οποίο επεξεργάστηκε η ομάδα EDGLRD, υπό την καθοδήγηση του Αμερικανού σκηνοθέτη Harmony Korine. Το αποτέλεσμα είναι μια σουρεαλιστική αφήγηση που συνδέει τον κόσμο της υψηλής ραπτικής με τη streetwear κουλτούρα, με το νερό ως κεντρικό σύμβολο -μια δύναμη που διαλύει αλλά και αναγεννά, αντικατοπτρίζοντας ταυτόχρονα τη δημιουργική πορεία του καλλιτεχνικού διευθυντή Alessandro Michele στο ιταλικό brand.

Η συνεργασία του οίκου Valentino με τη Vans

Τα νέα sneakers βασίζονται στο εμβληματικό σχήμα Vans Authentic του 1966 και κυκλοφορούν σε έξι χρωματικές εκδοχές για άνδρες και γυναίκες. Η συλλογή συνδυάζει την αισθητική της haute couture με την πρακτικότητα και την ιστορία του skatewear, δημιουργώντας μια γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν και προσελκύοντας κυρίως ένα fashionable κοινό που αναζητά αυθεντικότητα και υβριδικό στιλ.

Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν τα ζευγάρια με το διάσημο checkerboard της Vans, η επιγραφή «I ❤︎ Vans», αλλά και η πιο παιχνιδιάρικη πρόταση με το μοτίβο «Le Chat de la Maison» -ένα ζευγάρι καλυμμένο με γατούλες, χαρακτηριστικό της αισθητικής της Valentino.

Η χρήση AI στην καμπάνια δεν είναι απλώς τεχνολογικό τέχνασμα, αλλά μια δήλωση για την εξελισσόμενη σχέση μεταξύ μόδας και ψηφιακής τεχνολογίας. Οι εικόνες μετατρέπουν την πραγματική πασαρέλα σε μια ονειρική παρουσίαση, ενώ ο οίκος φροντίζει να αναδεικνύει ότι όλα τα μοντέλα και τα ταλέντα συμμετείχαν με πλήρη συναίνεση, δείχνοντας συνειδητοποίηση γύρω από την ηθική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Ωστόσο, η AI-generated μόδα εγείρει βαθύτερους προβληματισμούς. Τι σημαίνει η δημιουργία όταν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλάβει μεγάλο μέρος της δουλειάς; Πώς διατηρείται η προσωπικότητα και η μοναδικότητα των δημιουργών όταν οι αλγόριθμοι μπορούν να επαναδημιουργούν εικόνες και αφηγήσεις; Η κίνηση του Valentino μας προτρέπει να σκεφτούμε πού βρίσκονται τα όρια της δημιουργικότητας και τι μέλλον επιφυλάσσει η τεχνολογία για τη μόδα.