μοντέλο με κοχλιακό εμφύτευμα
Φωτογραφία: ASOS
ASOS

Το μοντέλο με κοχλιακό εμφύτευμα που έγινε μούσα τα Asos σπάει τα στερεότυπα


Έπειτα από πολλές δεκαετίες τα στερεότυπα της μόδας αλλάζουν. Οι εικόνες με σκελετωμένα μοντέλα τόσο στις πασαρέλες ανά τον κόσμο όσο και στα περιοδικά έχουν αρχίσει να μην είναι τα πρότυπα που είχαν μεγαλώσει πολλές γενιές.

Το 2006 ο Jean Paul Gaultier έκανε την αρχή με το plus size μοντέλο Crystal Renn, ενώ 5 χρόνια αργότερα ο John Galliano ακολούθησε τα βήματα του, βάζοντας plus size μοντέλα στις επιδείξεις του. Στην πορεία, πολλοί διάσημοι οίκοι υποστήριξαν αυτήν την αλλαγή, με γυναίκες που έχουν καθημερινές αναλογίες και καμπύλες να πρωταγωνιστούν στις καμπάνιες τους.

Η παγκόσμια πανδημία, το κίνημα του Black Lives Matter και τα κλιματικά ζητήματα φέρνουν σημαντικές αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο και ο χώρος της μόδας δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, αναζητούμε από τη βιομηχανία της μόδας να ενσωματώσει και να επικοινωνήσει μια διάθεση ένταξης, ευθύνης, ισότητας, θετικότητας και ενδυνάμωσης.

Τον τελευταίο καιρό οι εικόνες της μόδας είναι διαφορετικές: μοντέλα από κάθε χώρα του κόσμου απέκτησαν τη φωνή που τους αξίζει στο παγκόσμιο στερέωμα, ενώ πολλοί είναι οι οίκοι που θέλουν να χαρίσου ίσες ευκαιρίες σε φιλόδοξα σούπερ μόντελ με κάθε είδους διαφορετικότητα, όπως η Ellie Goldstein, η νεαρή κοπέλα με σύνδρομο Down, που είδαμε πρόσφατα στην καμπάνια της Gucci.

Πρόσφατα η ASOS χρησιμοποίησε μοντέλο με κοχλιακό εμφύτευμα για να δείξει ένα ζευγάρι σκουλαρίκια που έχει στον ιστότοπο.

Μια χρήστρια έγραψε στο Twitter πως πρώτη φορά είχε δει μοντέλο με ακουστικό βαρηκοϊας να φοράει σκουλαρίκια, λέγοντας ότι και η ίδια αντιμετωπίζει προβλήματα ακοής. Στη συνέχεια, πάλι μέσα από το Twitter, σχολίασε πως ενημερώθηκε πως το μοντέλο στην πραγματικότητα φορούσε κοχλιακό εμφύτευμα, αλλά ήταν το ίδιο ενθουσιασμένη για αυτήν την επιλογή.

Σύμφωνα με το NHS, το κοχλιακό εμφύτευμα επιλέγουν όσοι έχουν σοβαρή, μόνιμη απώλεια ακοής, που δεν βοηθάται από ακουστικά βαρηκοΐας. Λειτουργούν μετατρέποντας τον ήχο σε ηλεκτρικά σήματα και στέλνοντάς τα σε ένα μέρος του εσωτερικού αυτιού που ονομάζεται κοχλία. Από εκεί, τα σήματα ταξιδεύουν στον εγκέφαλο και ακούγονται ως υγιή.

Οι αγοραστές μπήκαν στο Twitter για να επαινέσουν τις αντιπροσωπευτικές εικόνες της μάρκας, λέγοντας: «Αυτό είναι τόσο εκπληκτικό. Ποτέ δεν είδα κανένα μοντέλο σε ιστότοπους με ακουστικό βαρηκοΐας», ενώ ένας άλλος αγοραστής που χρησιμοποιεί το ίδιο ακουστικό, έγραψε: «Yesssss! Μου αρέσει αυτό. Έχω επίσης ακουστικά βαρηκοΐας και ποτέ δεν πίστευα ότι κάτι τέτοιο ήταν δυνατό. Το ASOS είναι απίστευτο».

Η Tasha Ghouri, το μοντέλο με το κοχλιακό εμφύτευμα, ανέβασε στο προσωπικό της λογαριασμό στο instagram μια φωτογραφία, ευχαριστώντας το κοινό για τα θετικά μηνύματα, αλλά και την ASOS που έσπασε τα στερεότυπα.

Στη λεζάντα της φωτογραφίας της αναλυτικά έγραψε:


«Η καρδιά μου είναι πλήρης τώρα! Ευχαριστώ πολύ για όλα τα ευγενικά σας μηνύματα. Μπορεί να είναι απλώς ένα αυτί, αλλά σημαίνει πολύ περισσότερα. Η εκπροσώπηση έχει σημασία και είμαι υπερήφανη που εκπροσωπώ την κοινότητά μου. Στέλνω την αγάπη μου στην Asos που με καλωσορίζει και σπάει τα όρια, καθώς αυτό θα βοηθήσει πραγματικά και θα εμπνεύσει και άλλους ανθρώπους εκεί έξω».





SHARE