Οι swinging n’ sporty δημιουργίες της Μαρίας Γεωργοπούλου,
Palu: Ποια είναι η σχεδιάστρια πίσω από το ελληνικό brand
PALU

Palu: Ποια είναι η σχεδιάστρια πίσω από το ελληνικό brand που κάνει cool το sporty style με ρετρό αναφορές


Αν η Μάργκο Τένενμπαουμ ζούσε στα ‘60s σίγουρα θα αντάλλασσε το αυστηρό ριγέ φόρεμά της με κάποια από τις swinging n’ sporty δημιουργίες της Μαρίας Γεωργοπούλου, σχεδιάστριας του Palū.

Palū, σαν μία χαριτωμένη παράφραση του επιθέτου της, που προέκυψε από τις φίλες της στην Αγγλία, που δυσκολεύονταν να το προφέρουν. Κι έτσι έγινε το τυχερό της trademark! Μέσα από αυτό συνδύασε την αγάπη της για τον αθλητισμό και τη μόδα! Με αθλητική υποτροφία στο Newcastle και παράλληλα σπουδές σχεδίου μόδας στο Northumbria University, η Μαρία είχε αρχίσει ήδη να μοιράζεται τον χρόνο της ανάμεσα στις δύο μεγάλες της αδυναμίες. Αργότερα η πρακτική της στο Harper’s Bazaar Αυστραλίας αλλά και στους οίκους μόδας Christopher Esber και CIMONE στο Λονδίνο, την τροφοδότησαν με εικόνες και εμπειρίες, δίνοντάς της την ώθηση για να δημιουργήσει το δικό της brand το 2020.

Κομψότητα, νοσταλγία και άνεση είναι το τρίπτυχο που εκφράζει το δημιουργικό της σύμπαν, συνδυάζοντας το χαλαρό athleisure στιλ και τις άνετες γραμμές με την vintage αύρα περασμένων εποχών. Ρετρό αισθητική με φουτουριστικές πινελιές, έμπνευση από iconic δεκαετίες και είδωλα, από τη θρυλική Veruschka και τη γοητευτική Τζένη Καρέζη μέχρι την ατρόμητη Grace Jones αλλά και ένα απόλυτα προσωπικό παιχνίδι με τις υφές χαρακτηρίζουν τα σχέδιά της. Υφάσματα συνυφασμένα με αθλητική αμφίεση, όπως το φούτερ ή το πετσετέ terry cloth επανευφερίσκονται σε νέες απρόσμενες εκδοχές, δημιουργώντας τα πιο κομψά σύνολα πόλης.

Κι όπως διαβάζουμε στο δημιουργικό μανιφέστο του brand, το Palū εμπνέεται εξίσου από τη γυναίκα που διαβάζει topless σε ένα ελληνικό νησί, με την αλμύρα να μπλέκεται στις βρεγμένες μπούκλες της, συνεχίζει δυναμικά σε κάποιο γήπεδο τένις ή βόλεϊ ή πάνω σε μία σανίδα του σερφ για να συνοδεύσει τέλος ένα κορίτσι με στιλ σε μία απογευματινή βόλτα στην αθηναϊκή πρωτεύουσα. Το όνειρο του καλοκαιριού συναντά τις καλλιτεχνικές αναζητήσεις στο αστικό τοπίο.

Περισσότερες πληροφορίες, όμως, μοιράζεται μαζί μας η ίδια η σχεδιάστρια μέσα από τις απαντήσεις της.

Τι σημαίνουν τα αρχικά του Palū και ποια είναι η φιλοσοφία του;

Μ.Γ. Το Palū AΘENA γεννιέται στην Αθήνα το 2020 από την κυριολεκτική ανάγκη μου να εντάξω στη καθημερινότητα μου δυο μεγάλες μου αγάπες. Τον αθλητισμό και την μόδα.

Το όνομα του brand προκύπτει από ένα ‘troll’ που μου έκαναν οι συμμαθητές μου στο πανεπιστήμιο της Αγγλίας με το επίθετό μου. Στη συνέχεια κατάλαβα ότι το όνομα έχει διπλή σημασία και εξυπηρετεί ακόμα ένα χαρακτηριστικό της αισθητικής του brand,την παλιά ρομαντική Αθήνα που δεν έζησα.

Η πρώτη σας συλλογή μοιάζει να έχει ρετρό επιρροές αλλά και sportswear στοιχεία από την τάση του athleisure. Πώς προέκυψε αυτός ο συνδυασμός;

Μ.Γ. Το retro στοιχείο είναι κάτι που δεν λείπει από τις συλλογές μου καθώς στην αρχή του δημιουργικού αυτού ταξιδιού προσπαθώ να επικεντρώνομαι στην αναζήτηση δεκαετιών, τάσεων και καθοριστικών για εμένα στιγμιότυπων στην ιστορία της μόδας που σαν μελλοντικός δημιουργός θα ήθελα να έχω πειραματιστεί και να έχω παρουσιάσει μια δίκη μου οπτική σε συνδυασμό με το σήμερα. Μεγάλωσα με τον αθλητισμό καθώς έπαιζα beach volleyball από πολύ μικρή ηλικία. Η άνεση που χρειάζεται ένας αθλητής μέσα στην ημέρα του είναι απαραίτητη. Εδώ προσπάθησα να ενσωματώσω το δικό μου βίωμα και να παρέχω άνεση και κομψότητα.

Στο site σας διαβάζουμε ότι το Palū εμπνέεται από το ελληνικό καλοκαίρι των παιδικών μας χρόνων, την ξεγνοιασιά αλλά και τις δραστηριότητες και τις βόλτες στην αθηναϊκή πρωτεύουσα. Τα σχέδιά σας συνδέονται με προσωπικές σας αναμνήσεις;

Μ.Γ. Οι collection μου είναι ένα απόσταγμα αναζήτησης μικρών ιστοριών και αναμνήσεων είτε παιδικών είτε εφηβικών είτε και τωρινών.

Προσπαθώ να μην «ξεζουμίζω» το μυαλό μου για έμπνευση αλλά να παρατηρώ σε βάθος τις δικές μου εμπειρίες σε αυτή τη φάση των σχεδίων μου.

Όλα ξεκινούν από τις εικόνες που βλέπουμε καθημερινά. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα.Εάν αποφασίσω να πάω στην Βραζιλία με σκοπό να εμπνευστώ έχω επιδιώξει μια κατάσταση που δεν λειτουργεί για εμένα. Προτιμώ να λειτουργούν όλα αβίαστα και αν υπάρξει η ιδέα καλώς. Μπορεί η Βραζιλία να με εμπνεύσει μπορεί και όχι. Γι’αυτό τα παιδικά μας χρόνια είναι μια φανταστική αρχή καταγραφής ιδεών.

Πώς φαντάζεστε τη γυναίκα που φορά τις δημιουργίες σας; Υπάρχουν κάποια διαχρονικά icons που σας εμπνέουν;

Μ.Γ. Η κοπέλα που φοράει το Palū είναι σύγχρονη απελευθερωμένη και δραστήρια. Οι διαχρονικές star με «βοήθησαν» να σκεφτώ ότι η κάθε γυναίκα πρέπει να είναι πρωταγωνίστρια της καθημερινότητας της και αυτό αρκεί και δουλεύει για μένα ώστε να μπορώ να εμπνέομαι από τα μικρές καθημερινές συνήθειες της.

Το terry cloth είναι ένα material που πρωταγωνιστεί στα σχέδιά σας και είναι και κάτι που σας ξεχωρίζει. Πώς επιλέγετε τα υφάσματά σας;

Μ.Γ. Το terry cloth δηλαδή το πετσετέ ύφασμα το αγαπώ για δυο λόγους.

Πρώτον γιατί σηματοδοτεί το χαρακτήρα του αθλήματος μου, το beach volley καθώς πέρασα ατελείωτα καλοκαίρια όντας τυλιγμένη μέσα σε μια πετσέτα και δεύτερον είναι ένα ύφασμα που έχει ταυτιστεί πολύ με τη δεκαετία του ’60, καθώς, έγινε ευρέως γνωστό σαν υλικό που χρησιμοποιούσαν για άνετα, αθλητικά και ανάλαφρα ρούχα.

Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι σχεδιαστές στηρίζουν τις ελληνικές βιοτεχνίες, μεταφέροντας την παραγωγή τους εδώ. Είναι μία συνειδητή επιλογή που ασπάζεστε κιεσείς για τον σχεδιασμό κάθε συλλογής σας;

Μ.Γ. Προσπαθώ το label μου όχι μόνο να γράφει Made in Greece αλλά να είναι κιόλας.

Και αυτό γιατί πέρα από τη φιλοσοφία που επικρατεί να στηρίζουμε την ελληνική αγορά σε όλα τα επίπεδα, θεωρώ ότι εμείς η νέα γενιά έχουμε πολύ διαφορετικές και ουσιαστικές απόψεις που εάν σιγά σιγά τις εφαρμόσουμε στη καθημερινότητα μας στο τρόπο που δουλεύουμε ακόμα και στις εταιρείες που έχουμε όχι μόνο θα υπάρχει αλληλοστήριξη αλλά θα δημιουργηθεί κάτι πολύ ισχυρό. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι αρκεί μόνο αυτό. Πιστεύω η σκληρή δουλειά πρέπει να ανταμείβεται από όπου και αν προέρχεται.

Ποια είναι η γνώμη σας για την eco-conscious προσέγγιση, που αρχίζει να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική στη μόδα, είναι κάτι που λαμβάνετε υπόψη για το πώς λειτουργεί το brand σας;

Μ.Γ. Οφείλουμε σαν νέοι άνθρωποι με νέες επιχειρήσεις να μπούμε σε αυτόν τον τρόπο σκέψης είτε τελικά καταφέρουμε να τον εφαρμόσουμε είτε όχι.

Τα Palū ξεκίνησαν με σκοπό να χρησιμοποιήσουν 100% βαμβακερή πετσέτα, όπως και η συσκευασία τους είναι πάνινη αντίστοιχα καθώς και τα αυτοκόλλητά μας, παράγονται από ανακυκλώσιμο χαρτί.

Θα ήθελα να αναφέρω και τη συνεργασία μας με το Melioralab, ένα vegan brand καθώς φτιάξαμε χειροποίητα σαπούνια με το άρωμα Palū και τα δώσαμε δώρο με κάθε online παραγγελία στο site.

Η αλήθεια είναι ότι το να κάνεις μια δική σου προσπάθεια και να έχεις δικό σου label στην Ελλάδα είναι δύσκολο και φυσικά απαιτεί χρηματοδότηση. Σίγουρα ο στόχος μου είναι να παρέχω όσο το δυνατό καλύτερη ποιότητα η οποία δεν επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά ούτε να αυξάνει και την τιμή του ρούχου σε επίπεδα που να μην μπορεί η μέση ελληνίδα να το αποκτήσει. Η προσπάθεια για τη βιώσιμη μόδα είναι συλλογική τόσο από τους σχεδιαστές όσο και από τους καταναλωτές που θα επιλέξουν να τη στηρίξουν.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας; Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας κάποιο hint από τη συλλογή σας για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2023-2024;

Μ.Γ. Τους στόχους μου για το μέλλον τους χτίζω σιγά σιγά. Θα ήθελα να επικεντρώνομαι στις collection και να βγάζω προς τα έξω ένα άρτιο αποτέλεσμα κάθε φορά με ολοκληρωμένες ιδέες και προτάσεις. Φέτος τον χειμώνα θα δείτε πώς μπορούμε να γιορτάζουμε την πιο μαγική γιορτή των Χριστουγέννων καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας όχι μόνο τη νύχτα!





SHARE