Για να μπορούν να συμβαδίζουν με τις διαρκώς μεταβαλλόμενες τάσεις που διαδίδονται από τις επιδείξεις πασαρέλας, τους influencers και τις φρενήρεις μόδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι ειδήμονες της μόδας στρέφονται γρήγορα στις πιο βολικές - και οικονομικές - επιλογές εκεί έξω.
Ο ορισμός τους είναι «γρήγορη μόδα», από τους ηλεκτρονικούς εμπόρους αλλά και τα μεγάλα καταστήματα που προσφέρουν εκείνη την καμπαρντίνα μέχρι το γόνατο ή την υπερμεγέθη τσάντα σε τιμές σχετικά λογικές.
Όμως, ενώ το φτηνό - κομψό μπορεί να φαίνεται σαν η καλύτερη λύση για να δείχνει κανείς στιλάτος, η βιομηχανία της γρήγορης μόδας βλέπει τα ρούχα να βγαίνουν σε μια κλίμακα που είναι ακόμη πολύ μεγάλη για να συμβαδίσουν οι περισσότεροι καταναλωτές. Επιπλέον, τα υλικά που χρησιμοποιούνται μπορούν να διαρκέσουν για μόλις 7 έως 10 φορές που θα μπορεί να τα βάλει κανείς, σύμφωνα με τη μη κερδοσκοπική πλατφόρμα περιβαλλοντικών δεδομένων Earth.org.
Γιατί η γρήγορη μόδα είναι τόσο δημοφιλής
Οπως αναφέρει δημοσίευμα του CNN, το Fast fashion είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο που εστιάζει στην παραγωγή ενδυμάτων χύμα και όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ανταποκρινόμενο στις τρέχουσες τάσεις, σύμφωνα με την Dr. Preeti Arya, επίκουρη καθηγήτρια ανάπτυξης και μάρκετινγκ κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων στο Fashion Institute of Technology στο Νέα Υόρκη. Ο όρος διαδόθηκε για πρώτη φορά σε ένα άρθρο των New York Times το 1989 για να περιγράψει το πρώτο άνοιγμα του καταστήματος λιανικής Zara στις Ηνωμένες Πολιτείες - ο στόχος του Zara, είπαν οι Times, ήταν να αναπτύξει ένα σχέδιο από ιδέα σε καταναλωτή σε μόλις 15 ημέρες.