Τις τελευταίες σεζόν, η μόδα έδειξε τα πιο πλούσια σακάκια της σχεδόν από τη δεκαετία των 80s.
Τα oversized πατρόν επανήλθαν δυναμικά μέσα από τονισμένους ώμους, μακριά μήκη, μεγάλες τσέπες και πλούσια υφάσματα.
Οι εποχές των κοντών, fitted σακακιών που μεσουράνησαν στα 00s φαινόταν να έχουν παρέλθει -αν και φέτος επιστρέφουν δυναμικά αλλά σε πιο εκλεπτυσμένες εκδοχές.
Στην πραγματικότητα, τα γυναικεία σακάκια ήταν κυρίως μεσάτα και κοντά (αν ανατρέξει κανείς στα πρώιμα πατρόν της εδουαρδιανής περιόδου) και στη συνέχεια η Coco Chanel εισήγαγε τα «τετραγωνισμένα» blazers που συνδυάζονταν με φούστα, δημιουργώντας το χαρακτηριστικό ταγιέρ.
Τη δεκαετία του '40 τα γυναικεία σακάκια απέκτησαν όγκο, ξεκινώντας από τους ώμους, στοιχείο που τονίστηκε στα 60s και τα 70s όταν τα σακάκια είχαν τονισμένους ώμους αλλά και έξτρα μήκος -θυμηθείτε τις iconic σιλουέτες του Yves Saint Laurent στα 70s.
Ωστόσο, το 1947 ο Christian Dior άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού συστήνοντας το bar jacket. To New Look που έγινε συνώνυμο με τον οίκο στα 50s αποτελείτο από το χαρακτηριστικό σακάκι με τους στρογγυλούς ώμους και την τονισμένη μέση και από την full skirt που έφτανε ως τη μέση της γάμπας.
To iconic bar jacket του Christian Dior