Η Γαλλία είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό γυναικών που δεν φορούν σουτιέν

Η Γαλλία είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό γυναικών που δεν φορούν σουτιέν

Στη Γαλλία ολοένα και περισσότερες γυναίκες εγκαταλείπουν το σουτιέν, επιλέγοντας άνεση και σωματική ελευθερία, ενώ το στιλ «no bra» εξελίσσεται σε σύγχρονη τάση με κοινωνικές και αισθητικές προεκτάσεις.

Στην καθημερινότητα της γαλλικής κοινωνίας παρατηρείται μια αισθητή αλλαγή τα τελευταία χρόνια, με πολλές γυναίκες να αποχωρίζονται το σουτιέν όχι μόνο για λόγους άνεσης αλλά και ως συνειδητή επιλογή που συνδέεται με αυτοπεποίθηση και προσωπική έκφραση.

Το στιλ «no bra» έχει πλέον εδραιωθεί ως ένα σύγχρονο αισθητικό και κοινωνικό ρεύμα, παρόν τόσο στους δρόμους όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παρότι η τάση είχε κάνει την εμφάνισή της πριν από το 2020, η περίοδος της πανδημίας λειτούργησε ως επιταχυντής.

Γιατί οι Γαλλίδες δεν φορούν σουτιέν

Η παραμονή στο σπίτι και η χαλάρωση των ενδυματολογικών συνηθειών έφεραν πολλές γυναίκες πιο κοντά στην αίσθηση άνεσης που προσφέρει η απουσία σουτιέν.

Όλο και περισσότερες γυναίκες επιλέγουν να μη φοράνε σουτιέν/ Φωτογραφία: Unsplash

Για αρκετές, αυτή η νέα συνήθεια δεν έμεινε εντός του σπιτιού αλλά μεταφέρθηκε και στον δημόσιο χώρο. Σήμερα στη Γαλλία περίπου το 7% των γυναικών δηλώνουν ότι σχεδόν ποτέ δεν φορούν σουτιέν, ποσοστό που φτάνει το 18% στις ηλικίες κάτω των 25.

Σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα ποσοστά είναι υψηλότερα, με τις Γαλλίδες να ξεχωρίζουν για την πιο τολμηρή και ανεπιτήδευτη προσέγγισή τους. Η άνεση παραμένει ο σημαντικότερος λόγος αυτής της επιλογής για το 53% των γυναικών, όμως για πολλές αποτελεί επίσης έναν τρόπο να διεκδικήσουν περισσότερη ελευθερία από κοινωνικά στερεότυπα που αφορούν το σώμα.

Η άνεση αλλά και η ελευθερία στην επιλογή είναι η βασική λόγοι για τους οποίους οι γυναίκες αποχωρίζονται το σουτιέν/ Φωτογραφία: Unsplash

Η αλλαγή αυτή επηρεάζει και την αντίληψη γύρω από τη μόδα. Τα πιο ανάλαφρα τοπ, οι νέες γραμμές στους γιακάδες και τα ελαστικά υφάσματα συμβάλλουν σε μια νέα αισθητική που δεν βασίζεται πλέον σε αυστηρές γραμμές και απόλυτη εφαρμογή.

Miu Miu συλλογή Φθινόπωρο/ Χειμώνας/ Φωτογραφία: Miu Miu

Παράλληλα, γαλλικές μάρκες λανσάρουν πιο ευέλικτα σχέδια με λιγότερη ή καθόλου μπανέλα, δημιουργώντας σουτιέν που λειτουργούν ως επιλογή και όχι ως απαραίτητο κομμάτι της καθημερινότητας. Η παρουσία κώνικων σουτιέν στις πασαρέλες, όπως στο fashion show της Miu Miu, επιβεβαιώνει ότι η συζήτηση γύρω από τη θηλυκότητα και τη σχέση με το σώμα εξελίσσεται και στη βιομηχανία της μόδας, δίνοντας νέα προοπτική στη lingerie.

Παρότι η Γαλλία κρατά την πρώτη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τις γυναίκες που κυκλοφορούν χωρίς σουτιέν, πρόκειται ακόμη για μειοψηφία. Εμπόδια όπως η ανάγκη στήριξης για ορισμένους σωματότυπους, οι κοινωνικές προσδοκίες και οι βαθιά ριζωμένες συνήθειες εξακολουθούν να παίζουν ρόλο.

Το σουτιέν δεν εξαφανίζεται αλλά μετατρέπεται σε μια επιλογή ανάμεσα σε πολλές άλλες, ενταγμένη σε μια ευρύτερη συζήτηση για το δικαίωμα των γυναικών να ορίζουν οι ίδιες το πώς νιώθουν άνετα και ελεύθερα.