Ενώ μπορεί να νομίζετε ότι το ντύσιμό σας έξω δεν λέει τίποτα περισσότερο από το «φοράω ότι καθαρό και ζεστό βρω μπροστά μου», αυτή η αδιαφορία είναι που κάνει τη διαφορά στη μόδα.
Γιατί το «quiet outdoors» είναι η νέα «ήσυχη πολυτέλεια», εκείνη η διάχυτη τάση του 2023 που είδε τους λάτρεις της μόδας να γυρίζουν την πλάτη στα επιδεικτικά brands - σύμβολα status που ήταν εξίσου ακριβά, αλλά τόσο διακριτικά ώστε να αναγνωρίζονται μόνο από όσους γνωρίζουν. Αγαπημένη από διασημότητες όπως η Gwyneth Paltrow, επικεντρώθηκε σε μάρκες όπως οι Loro Piana, Khaite, Tove και The Row, και σε αντικείμενα που ήταν πολυτελή από ύφασμα (κασμίρι, μετάξι) και ουδέτερη απόχρωση (μπεζ, ταμπά).
Δυστυχώς, όσοι επιθυμούν να περάσουν το 2024 χωρίς να δουν τη λέξη «quiet» στα sites και περιοδικά μόδας, μάλλον δεν θα περάσουν καλά γιατί και φέτος αυτή η τάση κυριαρχεί.
Αλλά τι ακριβώς είναι το «quiet outdoors»; Στην ουσία, παίρνει τις ίδιες αρχές της ήσυχης πολυτέλειας και τις εφαρμόζει στα εξωτερικά ενδύματα, απογυμνώνοντας τα αντικείμενα από τα λογότυπά τους και επανασυστήνοντάς τα σε ουδέτερες αποχρώσεις.
Πρόκειται για μακό χωρίς λογότυπα, αθλητικά παπούτσια χωρίς να αντιλαμβανόμαστε το brand, παντελόνια και γάντια, κασκόλ και κάλτσες με χοντρές ραβδώσεις που αγοράζονται από την Ellis Brigham ή το Decathlon. Οι εταιρείες μπορεί να μην είναι τόσο ακριβές όσο η Loro Piana ή η The Row, αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται στο ακριβότερο άκρο της κλίμακας των εξωτερικών ενδυμάτων: σκεφτείτε τις Salomon, Arc'teryx, Patagonia και 66 North.
Όσο συναφείς και αν είναι, υπάρχουν βασικές διαφορές μεταξύ των δύο τάσεων. Τα φυσικά υφάσματα και τα χρώματα που είναι συνώνυμα της ήσυχης πολυτέλειας δεν θα τα πήγαιναν καλά σε μια φουρτουνιασμένη βόλτα, οπότε οι τάσεις διαφέρουν στην παλέτα και την κατασκευή.
Το «Quiet outdoors», όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Telegraph, περιλαμβάνει περισσότερο τα συνθετικά υφάσματα για πρακτικούς λόγους, αλλά και τα δύο βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην απουσία λογότυπων.
Η τάση της ήσυχης πολυτέλειας είναι η επιτομή του κρυφού πλούτου και παίζει με την εσωτερική γνώση χαρακτηριστικών όπως κούμπωμα, αγκράφες και κουμπιά, ενώ το «quiet outdoors» στηρίζεται περισσότερο σε πραγματικά κουμπώματα όπως φερμουάρ, που σημαίνει ότι υπάρχουν αναπόφευκτα περισσότερα σημάδια του brand.