Shutterstock/ Branislav Nenin
Shutterstock/ Branislav Nenin
MANAGEMENT

7 πράγματα που κάνουν οι διευθυντές και δημιουργούν ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον

Οι συνθήκες εργασίας είναι ένας παράγοντας που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα της καθημερινότητάς μας.

Ενα τοξικό εργασιακό περιβάλλον δεν δημιουργεί μόνο στρες στον εργαζόμενο. Είναι ικανό να εξαφανίσει κάθε ίχνος δημιουργικότητας, να μειώσει την αποδοτικότητά του, να κάνει κόλαση τις ώρες στο γραφείο.

Ο άνθρωπος που έχει την ευθύνη επίτευξης των στόχων μιας επιχείρησης, ο άνθρωπος που ηγείται της ομάδας εργαζομένων, ο διευθυντής ή «leader» είναι το πρόσωπο που δίνει ποιότητα ή υποβαθμίζει τις συνθήκες εργασίας.

Ισως να έχετε βιώσει ή να βιώνετε μια εφιαλτική εργασιακή πραγματικότητα και ο διευθυντής σας να είναι για εσάς ένα πρόσωπο που ανεβάζει την... κορτιζόλη σας (σσ. την ορμόνη του στρες).

Οι ικανότητες ενός διευθυντή ή «leader» συμβάλλουν στην δημιουργία ενός υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος.

Ποιες είναι οι κινήσεις ενός διευθυντή που οδηγεί την ομάδα του προς την επιτυχία χωρίς να εξοντώνει την ενέργειά της; Άρθρο του Reader's Digest δίνει τροφή για σκέψη... 

1) Μιλά με πράξεις -Με το παράδειγμά του: Κάνει αυτό που ζητά από τους άλλους. Αν θέλει σεβασμό τον δείχνει, αν θέλει ακρίβεια και συνέπεια, είναι πρώτα ο ίδιος συνεπής και ακριβής. Με το παράδειγμά του, θέλει να δείχνει τον δρόμο στους άλλους.

2) Προσδιορίζει τους στόχους της ομάδας: Η επιτυχία δεν είναι κάτι άπιαστο, είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο. Ερχεται μέσα από συστηματική δουλειά. Οι στόχοι επιτυγχάνονται όταν είναι οριοθετημένοι και όταν υπάρχει μεθοδικότητα. Οταν ένας διευθυντής ζητά συγκεκριμένα πράγματα από τους εργαζόμενους, τότε εκείνοι προσαρμόζουν τον τρόπο δουλειάς τους σε αυτά -ο δρόμος προς την επιτυχία είναι ανοιχτός.

3) Εμπνέουν την ομάδα: Συζητούν με την ομάδα, μεταδίδουν τις γνώσεις τους, την εμπειρία τους, το όραμά τους. Δίνουν τροφή για σκέψη. Γίνονται ο συνδετικός κρίκος των μελών της ομάδας.

4) Γιορτάζουν κάθε «νίκη» της ομάδας: Επιβραβεύουν την προσπάθεια. Κάνουν την δουλειά ένα δημιουργικό project που παθιάζει την ομάδα. Οταν έρχεται η επιτυχία, δεν κρατούν την ικανοποίηση για τον εαυτό τους. Μεταδίδουν την χαρά και στους άλλους. Η ομάδα πάντα νικάει!

5) Όταν κάτι αρχίζει να πηγαίνει λάθος, προειδοποιούν... εγκαίρως: Οταν εμφανίζεται ένα πρόβλημα, το επισημαίνουν αμέσως. Δεν περιμένουν αυτό να γιγαντωθεί και να παρεμποδίσει την επίτευξη του στόχου της ομάδας. Συζητούν με κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά σημειώνοντας λάθη ή παραλείψεις. Ετσι προστατεύεται η θέση κάθε εργαζόμενου.

Shutterstock/ Branislav Nenin
Shutterstock/ Branislav Nenin

6) Είναι ξεκάθαροι στην επικοινωνία: Η νευρικότητα και κυκλοθυμία ενός διευθυντή μπορεί να κάνει τοξική την ατμόσφαιρα στον εργασιακό χώρο. Οταν ένας διευθυντής αποφεύγει να μιλά στην ομάδα, όταν είναι έντονα νευρικός για έναν λόγο «που μόνο ο ίδιος ξέρει» και δεν μοιράζεται με τους άλλους, όταν πιέζει την ομάδα χωρίς να διασαφηνίζει τον λόγο που το κάνει, τότε η παραγωγικότητα μπορεί να πέσει κατακόρυφα. Οι διευθυντές που μοιράζονται τον προβληματισμό τους για την απόδοση της ομάδας, με την ίδια την ομάδα, καταφέρνουν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό της.

7) Μοιράζουν ρόλους και αρμοδιότητες: Καθένας ξέρει τι κάνει και πώς πρέπει να το κάνει. Η ομάδα είναι καλά δομημένη και δεν υπάρχουν «σκιές» μεταξύ των μελών της ομάδας. Οταν ο διευθυντής πρέπει να απουσιάσει, όλα λειτουργούν σαν ρολόι γιατί ο καθένας είναι υπεύθυνος για την δουλειά που του έχει ανατεθεί.