Shutterstock
Shutterstock
ΜΕΡΙΔΑ ΦΑΓΗΤΟΥ

Ο απλός τρόπος να ελέγχεις την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνεις όταν τρως έξω

Αν είσαι σε δίαιτα, πρέπει να ελέγχεις τι και πόσο τρως. 

Στο σπίτι μας και ειδικά όταν μαγειρεύουμε εμείς, μπορούμε να ελέγξουμε την ποσότητα και τις μερίδες του φαγητού που θα καταναλώσουμε.

Αντίθετα, στα εστιατόρια είναι πιο δύσκολο να ελέγξουμε πόσο θα φάμε καθώς υπάρχουν μεγάλες και μικρές μερίδες και διάφορα πιάτα.

Ωστόσο, υπάρχουν τρικ που χρησιμοποιούν πολλοί διαιτολόγοι για να τρώνε υγιεινά ακόμα και όταν τρώνε έξω, όπως αναφέρει το Cookinglight.

Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Appetite», υπάρχει ένα τρικ που περιλαμβάνει ένα κουτί takeout. 

Συγκεκριμένα, η μελέτη βρήκε ότι αυτοί που ζητούσαν ένα κουτί για να βάλουν τα φαγητό τους πριν παραγγείλουν και φάνε, είχαν περισσότερες πιθανότητες να κρατήσουν τις μερίδες τους υπό έλεγχο. 

Shutterstock
Shutterstock

Ερευνητές από το Pennsylvania State University χώρισαν τις γυναίκες που συμμετείχαν σε δύο κατηγορίες, σε αυτή που ήξεραν από πριν ότι μπορούσαν να πάρουν σπίτι το φαγητό που περίσσεψε και σε αυτή που δεν είχε αυτή την επιλογή. Στη συνέχεια, τους σέρβιραν πιάτα σε διάφορα μεγέθη για να δουν πώς θα ανταποκριθούν.

Αυτοί που δεν ήξεραν ότι μπορούν να πάρουν το φαγητό για το σπίτι, έφαγαν περισσότερο φαγητό, ακόμα κι όταν οι μερίδες είχαν αυξηθεί.

Shutterstock
Shutterstock

Συνολικά, η έρευνα βρήκε ότι αυτή η ομάδα κατανάλωσε περισσότερες θερμίδες από αυτούς που πήραν πακέτο για το σπίτι. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «το φαγητό που περίσσεψε σε πακέτο μπορεί να είναι μια αποτελεσματική στρατηγική για να μειώσουμε την υπερκατανάλωση μεγάλων μερίδων».

Αν και η νέα αυτή έρευνα δεν παρέχει σαφή επιστημονικό λόγο γιατί αυτοί που έπαιρναν το υπόλοιπο φαγητό για το σπίτι έτρωγαν λιγότερο, ίσως οι πελάτες πιστεύουν ότι ξοδεύουν φαγητό και λεφτά αν δεν τελειώσουν το φαγητό τους.

Φαίνεται ότι αν ξέρεις ότι μπορείς να φας το υπόλοιπο αργότερα, σε κάνει να ανησυχείς λιγότερο ότι πρέπει να το φας όλο και να ακούσεις το σώμα σου ότι χόρτασες χωρίς να πιεστείς. 

Shutterstock
Shutterstock