Ο παιδικός σταθμός είναι μια πραγματικότητα στη ζωή του παιδιού και της οικογένειάς του.
Μάλιστα σύμφωνα με μια γαλλική έρευνα τα παιδιά που πάνε στον παιδικό σταθμό έχουν καλύτερες δεξιότητες, συμπεριφορά και συναισθηματική ισορροπία σε σχέση με τα μικρά παιδιά που τα φροντίζουν οι γονείς, συγγενείς ή φίλοι στο σπίτι.
Συνήθως όταν διατυπώνεται η αναγκαιότητα του παιδικού σταθμού, το μυαλό των γονιών και ιδίως των μαμάδων, με ενοχικό συναίσθημα, πηγαίνει στην ανάγκη φύλαξης των παιδιών που γεννάει η εργασία της μητέρας. Όμως εκτός από αυτό, ο παιδικός σταθμός προσφέρει στο παιδί την χαρά για παιχνίδι με συνομηλίκους του και την κοινωνικοποίησή του.
Έως το τέλος του νηπιαγωγείου, τα περισσότερα παιδιά έχουν αποκτήσει δεξιότητες στον τομέα της γραφής, της ανάγνωσης και της επικοινωνίας. Μαθαίνουν να γράφουν τ΄ όνομά τους και να σχεδιάζουν μια ζωγραφιά που να διηγούνται μια ιστορία. Σχεδόν όλες οι προσπάθειες όμως επικεντρώνονται στις γνωστικές δεξιότητες.
Πρόσφατη έρευνα ωστόσο έδωσε βάρος στις δύο πιο σημαντικές δεξιότητες των παιδιών που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσα νήπια είχαν αναπτύξει δύο συγκεκριμένες δεξιότητες περνούσαν αργότερα στο πανεπιστήμιο.