Shutterstock
Shutterstock
MENOPAUSE

Πώς θα αντιμετωπίσεις την εμμηνόπαυση ανάλογα με τον σωματότυπό σου, σύμφωνα με αρχαία Ινδική πρακτική

Η Αγιούρ Βέντα ή αγιουρβέδα (Ayurveda) είναι μια παραδοσιακή πρακτική ιατρικής που προέρχεται από την Ινδία.

Χρησιμοποιείται ως εναλλακτική μέθοδος θεραπείας σε πολλά μέρη του κόσμου. Σημαίνει «επιστήμη της ζωής» και χρονολογείται πριν από 5.000 χρόνια.

Τελευταία, έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στους celebrities και τους A-listers.

Η Τζένιφερ Άνιστον, η Γκουίνεθ Πάλτροου και η Τζούλια Ρόμπερτς είναι μερικές διάσημες γυναίκες που την ακολουθούν.

Οι τροφές χρησιμοποιούνται ως φάρμακο, ενώ βασίζεται στις αρχές πέντε στοιχείων (γη, φωτιά, νερό, αέρας, χώρος), που συνδυάζονται μέσα μας για να δημιουργήσουν μια σύσταση.

Στόχο έχει την ισορροπία του μυαλού, του σώματος και του πνεύματος, ως εργαλείο ευεξίας.

Η ειδικός Jody Vassallo βρήκε τρόπο να βοηθήσει τις γυναίκες ώστε να διαπραγματευτούν και να αντιμετωπίσουν ένα από τα σημαντικά θέματά τους: Την εμμηνόπαυση.

Η 52χρονη Ayurveda expert, όταν άρχισε να βιώνει την εμμηνόπαυση, δεν της ήταν εύκολο. Αργότερα, όμως, όταν ανακάλυψε την αγιουρβέδα, βρήκε τρόπο να κατευνάσει τις εξάψεις.

Unsplash/Katherine Hanlon
Unsplash/Katherine Hanlon

Στην ινδική αυτή μέθοδο, υπάρχουν τρεις «doshas», που αντιπροσωπεύουν τα μοναδικά ενεργειακά μας pattern, που έχουμε μέσα μας και κυβερνούν τις σωματικές και ψυχικές μας διαδικασίες. 

Κάθε «dosha» είναι επιρρεπής σε συγκεκριμένα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης

Η Jody Vassallo εξηγεί πώς κάθε κατηγορία επηρεάζεται από την εμμηνόπαυση και ποιο lifestyle και δίαιτα μπορεί να βοηθήσει:

Vata (αέρας, χώρος)

Αδύνατη και ισχνή σιλουέτα. Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης περιλαμβάνουν άγχος, ανασφάλεια, ευαισθησία, πόνο στις αρθρώσεις, έλλειψη μνήμης, ανικανότητα συγκέντρωσης και εντερικά προβλήματα.

Ενώ οι γυναίκες αυτές είναι γεμάτες ζωντάνια, ομιλητικές και πολυάσχολες, στην εμμηνόπαυση εξαντλούνται ή έχουν νευρική ενέργεια. Η σύστασή τους είναι ξηρή, ελαφριά, κρύα και εύθραυστη και μπορεί να έχουν θέματα αρθρίτιδας και ακαμψίας. 

Χρειάζονται ελαφριά άσκηση, μακριές, χαλαρωτικές βόλτες στη φύση και συγκεντρωμένη κίνηση, όπως πιλάτες, γιόγκα. Ακόμη, ελαφριά βάρη για ενδυνάμωση.

Μαλακά, ζεστά φαγητά όπως σούπες, γάλα, χυμοί είναι οι τροφές που πρέπει να τρώνε. Τροφές υγρές και σιγομαγειρεμένες, σαλάτες με λάδι κτλ. Τα γλυκά γαλακτοκομικά όπως το γάλα με κάρδαμο ή κανέλα βοηθούν στον ύπνο. 

Το να γράφεις μπορεί να σε βοηθήσει με την μνήμη και την ηρεμία. Να σηκώνεσαι κάθε μέρα την ίδια ώρα και να μην παραλείπεις γεύματα. Η μουσική και ο διαλογισμός μπορεί να είναι ευεργετικά.

Unsplash/Lisa Hobbs
Unsplash/Lisa Hobbs

Pitta (φωτιά, νερό)

Μέτριου ύψους και βάρους με αθλητικό σώμα. Επιρρεπής στις εξάψεις, στην αϋπνία, τις καούρες, στη φαγούρα στο δέρμα και στα πεπτικά προβλήματα. 

Το περπάτημα, το κολύμπι σε ζεστό νερό, οι πιλάτες και το tai chi βοηθάει. Ακόμη, η γιόγκα ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, που είναι υπεύθυνο για την ξεκούραση και την επισκευή της πέψης. 

Βάλε φρέσκια μέντα σε ζεστό νερό. Βότανα όπως ο κόλιανδρος και ο μαϊντανός και φρούτα/λαχανικά όπως το αβοκάντο και το αγγούρι κάνουν καλό. Ο μάραθος και το σαφράν είναι ευεργετικά μπαχαρικά. Απέφυγε το κόκκινο κρέας, τα τυριά και το κόκκινο κρασί. Προσοχή στα σιτηρά.

Γλυκά και πικρά λαχανικά όπως η αγκινάρα, τα σπαράγγια και το παντζάρι και τα γαλακτοκομικά όπως τα φρέσκια τυριά είναι κατάλληλα. Επέλεξε γλυκά φρούτα όπως μούρα και καρπούζι.

Ζήσε ως μέλος μιας κοινότητας ή ομάδας.

Unsplash/Sage Kirk
Unsplash/Sage Kirk

Kapha (νερό, γη)

Μεγαλύτερη κατασκευή με πλατείς ώμους και γοφούς. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν αύξηση βάρους, πεσμένη διάθεση και κατακράτηση υγρών. Μπορεί να αντιμετωπίσουν αναπνευστικά προβλήματα. 

Χρειάζονται να ανεβάζουν τους χτύπους της καρδιάς και να δουλέψουν τους πνεύμονές τους. Ξύπνα νωρίς και πήγαινε έναν ζωηρό περίπατο σε λόφο. Αν θες κάτι στο γυμναστήριο, δοκίμασε το box.

Αν παίρνουν βάρος φταίει κυρίως ότι δεν κινούνται αρκετά και όχι η διατροφή τους. 

Ξεκίνα με ζεστό νερό και λεμόνι και λίγο πιπέρι καγιέν, καθώς τα μπαχαρικά είναι ωφέλιμα.

Πιες ένα smoothie με λαχανικά, φρούτα και καρπούς. Τους αρέσουν τα γλυκά και οι υδατάνθρακες, αλλά δεν τους ταιριάζουν γιατί δεν έχουν γρήγορο μεταβολισμό. Οι κρύες, αλμυρές και ξινές τροφές δεν τους ταιριάζουν καθώς τους ερεθίζουν, επίσης. 

Προτίμησε κινόα, φαγόπυρο, καλαμπόκι. Ακόμη, το κοτόπουλο και το ψάρι είναι καλή επιλογή, όπως και οι πικάντικες τροφές. 

Χρειάζονται παρέα για να αντιμετωπίσουν την εμμηνόπαυση. Να βγουν από το comfort zone τους. Αν ξεκινήσουν, θα δουν αμέσως το σώμα τους να αλλάζει.