Η Kathleen Noa, Φωτογραφία: kat_noa/instagram
Η Kathleen Noa, Φωτογραφία: kat_noa/instagram
ΒΑΡΗ

Periodization: Πώς κατάφερε μια γυναίκα να μεταμορφώσει το σώμα της πετυχαίνοντας απίστευτη γράμμωση

Η Kathleen Noa πήγαινε τακτικά στο γυμναστήριο και έκανε βάρη τέσσερις με πέντε φορές την εβδομάδα. 

Τον τελευταίο καιρό όμως δεν σημείωνε καμιά πρόοδο όσο σκληρά και όσο συχνά κι αν γυμναζόταν και αυτός ήταν ένας κύριος λόγος που δεν αισθανόταν καλά με τον εαυτό της. 

Σκοπός της ήταν να «χτίσει μυς», όπως σίγουρα θα έχετε ακούσει κατά καιρούς από ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την σωματική τους αντοχή και εικόνα. 

Η Kathleen Noa ήθελε να χάσει λίπος, χωρίς να χάσει όμως την μυϊκή της μάζα. 

Απ΄ ότι φαίνεται η γυναίκα αυτή κατάφερε να μεταμορφώσει το σώμα της και να αποκτήσει ένα καλογυμνασμένο σώμα με δυνατούς, μεγάλους μύς χάρη στην περιοδικότητα (periodization). 

Η αρχή της περιοδικότητας είναι η βασική αρχή προπόνησης που βοηθά να έχει κανείς τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα από την προπόνηση με βάρη χωρίς να φθάσει στην υπερκόπωση.

Δίνει χρονικά τη σωστή ένταση και ξεκούραση στους μυς, στην προσπάθεια για αύξηση της δύναμης, της μυϊκής μάζας και της μυϊκής αντοχής. Και αυτός ήταν ο στόχος της γυναίκας αυτής. 

Αντί λοιπόν να κάνει την ίδια ρουτίνα κάθε μήνα, άλλαξε το πρόγραμμα γυμναστικής της σε τακτά χρονικά διαστήματα ή «περιόδους» για να εργάζεται τα σώμα της πιο σκληρά, ενώ παράλληλα έπαιρνε την ανάλογη αποκατάσταση.

Δείτε εδώ:

 

 

H Kathleen Noa ακολούθησε ένα ειδικό πρόγραμμα διατροφής τον Ιούνιο του 2016 και σε συνδυασμό με προπόνηση με βάρη είδε θεαματικά αποτελέσματα στο σώμα της μέσα σε 12 εβδομάδες.

 

Αν ο στόχος μας είναι η αύξηση της μυϊκής δύναμης και μυϊκής μάζας τότε είναι απόλυτα απαραίτητο να ακολουθούμε και μια διατροφή που να υποστηρίζει αυτό τον στόχο, με περισσότερες θερμίδες απο αυτές που καταναλώνουμε αλλά και σωστό προγραμματισμό των γευμάτων μας. 

Η διατροφή της Kathleen Noa βασίστηκε στην πρωτεϊνή, με το κοτόπουλο να είναι πρώτο στις προτιμήσεις της. 

 

Οι ειδικοί τονίζουν ότι οι μυς μας γίνονται πιο δυνατοί και πιο μεγάλοι όταν ξεκουραζόμαστε και ειδικότερα όταν κοιμόμαστε. Η Kathleen Noa φρόντιζε να κοιμάται τουλάχιστον 8 ώρες κάθε βράδυ.

Εκανε 3-4 προπονήσεις την εβδομάδα που δεν ξεπερνούσαν την 1 ώρα σε διάρκεια.

 

Η περιοδικότητα σε ένα πρόγραμμα προπόνησης για δύναμη μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα απ’ ότι ένα πρόγραμμα μη-περιοδικότητας, τονίζουν οι ειδικοί.

Η περιοδικότητα είναι η διαδικασία διαίρεσης ενός ετήσιου προπονητικού πλάνου σε συγκεκριμένα χρονικά μπλοκ, όπου κάθε μπλοκ έχει έναν συγκεκριμένο στόχο και παρέχει στο σώμα μας διαφορετικά είδη προσπάθειας.

Αυτό μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ορισμένες περιόδους σκληρής προπόνησης και κάποιες ευκολότερες περιόδους, ώστε να διευκολύνουμε την αποκατάσταση.