fbpx Τι να πιεις αντί για νερό αν είσαι πολύ διψασμένη -Σε ενυδατώνει περισσότερο | BOVARY
Unsplash/Yasuo Takeuchi
Unsplash/Yasuo Takeuchi
SHARE
ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ

Τι να πιεις αντί για νερό αν είσαι πολύ διψασμένη -Σε ενυδατώνει περισσότερο


Η καθημερινή ενυδάτωση είναι απαραίτητη και ζωτική για την υγεία και τον οργανισμό μας.

Το νερό αποτελεί την πιο συνηθισμένη πηγή ενυδάτωσης, που είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου αλλά και του δέρματος.

Γι’ αυτό και πρέπει να πίνουμε πολύ νερό καθημερινά.

Ωστόσο, έρχεται μια έρευνα από το St. Andrews University που ανατρέπει όσα ξέραμε.

Από ότι φαίνεται, μπορείς να αντικαταστήσεις 1 ή 2 ποτήρια νερό με ένα άλλο, πιο πλούσιο ρόφημα που μπορεί να σβήσει την δίψα σου καλύτερα, ειδικά αν ιδρώνεις σε καθημερινή βάση.

Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής δημοσίευσαν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στο American Journal of Critical Nutrition. Αυτό που βρήκαν είναι ότι το φυσικό αλλά και το ανθρακούχο νερό μπορεί να σε ξεδιψάσει. 

Unsplash/vera cho
Unsplash/vera cho

Αν όμως ούτε αυτά σε βοηθούν, υπάρχει ένα ρόφημα με ένα τρίπτυχο θρεπτικών συστατικών που θα βοηθήσει το σώμα σου να ενυδατωθεί καλύτερα από ότι με το νερό.

Τα ποτά που περιέχουν μικρή ποσότητα ζάχαρης, λίπους ή πρωτεΐνης μπορούν να σε κρατήσουν ενυδατωμένο για περισσότερο καθώς το σώμα τα επεξεργάζεται διαφορετικά από το νερό.

Το νερό επεξεργάζεται τα υγρά και τα διαλύει στο αίμα, βοηθώντας σε να νιώσεις ενυδατωμένος. Τα ποτά όμως που περιέχουν πρωτεΐνη και λίπος θα επιβραδύνουν την διαδικασία, κρατώντας σε ενυδατωμένο για περισσότερο διάστημα. 

Unsplash/Amanda vick
Unsplash/Amanda vick

Οι ερευνητές βρήκαν ότι ο συνδυασμός που έχει το γάλα σε λακτόζη, πρωτεΐνη, λίπος και χαμηλά επίπεδα νατρίου είναι ιδανικός για να κρατά ένα σώμα ενυδατωμένο, καθώς παράγει λιγότερα ούρα σε σχέση με το νερό.

Οι ηλεκτρολύτες, όπως το νάτριο και το κάλιο, συνεισφέρουν στην καλύτερη ενυδάτωση ενώ οι θερμίδες του ροφήματος έχουν ως αποτέλεσμα την πιο αργή γαστρική κένωση και συνεπώς ούρων. 

Αυτό δεν ισχύει για όλα τα ποτά με ζάχαρη, όπως στους επεξεργασμένους χυμούς ή στη σόδα και στα αναψυκτικά.

Προφανώς και το νερό είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία των νεφρών, ωστόσο, αν λιώνεις στο γυμναστήριο, προτίμησε ένα ποτήρι γάλα.