fbpx Οι 8 τροφές που θωρακίζουν το μυαλό από την απώλεια μνήμης | BOVARY
Foodie Factor/Pexels
Foodie Factor/Pexels
SHARE
ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΜΝΗΜΗ

Οι 8 τροφές που θωρακίζουν το μυαλό από την απώλεια μνήμης


Μια καλή μνήμη είναι ένα εφόδιο για μια απαιτητική καθημερινότητα. 

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε πολλές υποχρεώσεις μέσα στην ημέρα και πολλά σημαντικά πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε. 

Οταν όμως υπερφορτώνουμε το μυαλό μας με πολλές πληροφορίες, τότε είναι αναμενόμενο ότι κάποια πράγματα θα τα ξεχάσουμε.

Πολλές φορές, η μνήμη μας μπορεί να εξασθενήσει είτε επειδή είμαστε απλώς κουρασμένοι, είτε επειδή είμαστε άρρωστοι. 

Τα κενά μνήμης και η έλλειψη συγκέντρωσης είναι για ορισμένους καθημερινό φαινόμενο και μπορεί να οφείλεται και σε άλλους παράγοντες όπως στην αφηρημάδα, στο άγχος, στην έλλειψη ύπνου, στην κακή διατροφή κλπ.

Το να ξεχάσουμε έναν αριθμό τηλεφώνου, να μην θυμηθούμε που ακουμπήσαμε τα γυαλιά μας ή να μην μπορέσουμε να ανακαλέσουμε ένα όνομα είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους. Δεν τίθεται θέμα ανησυχίας. 

Η σωστή διατροφή, η άσκηση και ο καλός ύπνος μεγαλώνει γερή μνήμη, λένε οι ειδικοί. 

Ας δούμε τις τροφές που μπορούν να ενισχύσουν τη μνήμη μας:

1. Καφές

Ο καφές αποτρέπει τη νευρολογική πτώση και βελτιώνει την πνευματική οξύτητα. Ο μαύρος καφές με λίγη κανέλα είναι ιδανικός γι’ αυτό το σκοπό, χωρίς πρόσθετα.

Φωτογραφία: Chevanon Photography/Pexels
Φωτογραφία: Chevanon Photography/Pexels

2. Αβοκάντο

Στηρίζει ιδιαίτερα τη μνήμη χάρη στην περιεκτικότητά του σε λιπαρά οξέα και προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον εγκέφαλο. 

Φωτογραφία: Foodie Factor/Pexels
Φωτογραφία: Foodie Factor/Pexels

3. Μούρα

Τα μούρα είναι ωφέλιμα για τον εγκέφαλο, το ίδιο και τα μύρτιλα λόγω της μεγάλης ποσότητας βιταμίνης C που περιέχουν. Τα μούρα θωρακίζουν το μυαλό από την απώλεια μνήμης. Δίαιτες πλούσιες σε μύρτιλλα βελτιώνουν την ικανότητα μάθησης και μειώνουν το στρες. Αποτελούν την καλύτερη πηγή αντιοξειδωτικών που μπορείς να βρεις και να βάλεις στη διατροφή σου. Ακόμη, είναι γεμάτα από φλαβονοειδή, που είναι φυτικές ενώσεις με ευεργετικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. 

Pexels/Pixabay
Pexels/Pixabay

4. Κεράσια

Είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, ανθοκυανίνες και μελανίνη. Η συχνή κατανάλωσή τους ενισχύει την εγκεφαλική λειτουργία και τη μνήμη. 

Pexels/pixabay
Pexels/pixabay

5. Μπρόκολο

Περιέχει υψηλά επίπεδα χολίνης και βιταμίνη Κ. Και τα δύο είναι σημαντικά στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας και της μνήμης. Επίσης αποτελεί καλή πηγή φυλλικού οξέος.

pixabay/pexels
pixabay/pexels

6. Μαύρη σοκολάτα

Η σοκολάτα είναι καλή για τη μνήμη και τη συγκέντρωση καθώς βελτιώνει την αρτηριακή πίεση και την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο. 

pixabay/pexels
pixabay/pexels

7. Αυγά 

Χρειαζόμαστε πρωτεΐνη για έναν υγιή και λειτουργικό εγκέφαλο. 

Shutterstock
Shutterstock

8. Αμύγδαλα

Αμερικανοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι η τακτική κατανάλωση ξηρών καρπών ενισχύει τις εγκεφαλικές συχνότητες που σχετίζονται με τη γνωστικότητα, την επούλωση, τη μάθηση, την μνήμη και άλλες καίριες εγκεφαλικές λειτουργίες. Βάλε αμύγδαλα στη διατροφή σου. 

Φωτογραφία: Irina Iriser/Pexels
Φωτογραφία: Irina Iriser/Pexels